Schouderklopje!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Schouderklopje!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Schouderklopje!!

Door: robenwim

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 December 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Wat een enorme ervaring die Tongariro Alpine Crossing ! Wauw, 19,4 kilometer maar dan wel klimmen en dalen. We hebben het gehaald en zijn best trots. jammer dat ze geen oorkondes uitdelen aan het eind. In ieder geval iets anders dan een route uit de Kroegjesroute rondom Vijlen. We begonnen de dag om 07.30 met mist en hadden er een hard hoofd in of we wel zouden genieten van de vergezichten, want de dag ervoor hadden we al een voorproefje genomen door een tocht van 2 uur te ondernemen. Daar zijn we aan het eind zeiknat geworden door een fikse regenbui. Jammergenoeg konden we dus van die uitzichten niet zoveel zien. Maar goed, de volgende morgen de grote tocht. Misschien wel goed dat het eerste gedeelte in de mist gebeurde, want anders waren we wellicht afgeschrokken door de hoogte van de bergen die we moesten gaan beklimmen (1995 meter) De eerste anderhalf uur dus door de mist en maar klimmen. Maar toen werden we boven beloond met een zonnetje dat door de wolken brak, en we zagen de wolken gewoon verdwijnen door de uitgestrekte ruimte tussen twee vulkanen. Toen begon het genieten van wijdse uitzichten en schitterdende kleuren. Maar we moesten nog hoger, echt klimmen hoor ! Op de top hadden we een grandioos uitzicht over de drie meren die zich gevormd hebben in de kraters. Bijzonder mooie kleuren want ze heten niet voor niets de Emerald Lakes. Lekker onze boterhammetjes opgegeten in het zonnetje. Toen begon de afdaling en die was nog zwaarder dan de klim. Het venijn zat hem in de staart waar we nog een kliometer of 3 door een bos moesten afdalen. We hadden bijna geen oog meer voor de mooie bomen met mosjes en varens, beekjes en riviertjes. we voelden onze knieen behoorlijk en moesten ons op het pad concentreren om niet te struikelen van de vermoeidheid die toesloeg. uiteindelijk bij de parkeerplaats aangekomen waar de bus ons terugzou brengen naar de campground. we waren notabene bij de eerste lichting, dus we hebben de tour als een van de snlsten afgelegd. De bus ging terug om 15.00 uur terwijl we gereserveerd hadden voor de rit van 17.00 uur. S' avonds uitgeteld op bed gelegen. Vanmorgen scheen de zon al toen we wakker werden en op weg naar Taupo zagen we de bergen die we de dag ervoor beklommen hebben. Een geweldige ervaring. We hadden de camping in Whakapapa Village en dat was op 300 meter van het Chateau Tongariro, dus Irene, we zijn er naar toe geweest. Alleen hebben we er geen koffie gedronken omdat we de enigen waren, en dat is niet zo gezellig. In de dependance van het Chateau was het drukker en gezelliger dus daar hebben we onze dagelijkse shot echte koffie gehaald, want de oploskoffie smaakt toch niet zo lekker, hoewel we er koffiemelk van AH indoen. Nu zitten we dus in een internetcafe in Taupo, laten ons zo meteen assisteren met de foto' s en rijden dan verder richting Orakei, de Hidden Valley waar we geisers, moederpoelen, enz. gaan ruiken en zien. De foto's die we sturen zijn dus van de crossing.
Collega' s, ik ga mee naar de MA-party en zal jullie dan dinsdag 21 december weer zien. O ja, op sommige plaatsen smelt het asfalt hier.

• 04 December 2010 - 04:53

Tim & Nancy:

Nou, dan maak ik jullie die oorkonde wel voor aan de muur want een tocht van 7 uur!!!!! Dat doe ik jullie niet na!

• 04 December 2010 - 09:02

Henny:

Nou hoor, geweldig gedaan. Als ik dit zo allemaal lees en zie, vraag ik me wel af of je dit zo snel na elkaar nog wel kunt opnemen of bevatten. Het lijkt me toch wel een zeer vermoeiende vakantie... Jullie moeten vast bijkomen als jullie terug zijn...
    Maar dat is zorg voor later.

• 04 December 2010 - 11:31

Anne:

Jullie gedragen je als echte Nederlanders. Die lopen meestal te hard berg op en af. Daarom ben je dus ook totaal versleten. Dat hadden wij ook toen we in Amerika in de nationale parken liepen. We waren altijd veel eerder terug dan stond aangegeven. Heb je misschien niet van alles zo genoten als je had kunnen doen. Jullie verhalen bevestigen maar weer eens wat wij ons nog zo goed herinneren. Fantastisch om daar te zijn. Groeten, Marianne en Anne

• 04 December 2010 - 15:08

Berry En Peter:

Geweldige ervaring en knap van die zware tocht die jullie gelopen hebben.,maar zo te zien was het de moeite waard.

• 04 December 2010 - 16:54

Els & Jaap :

Tjee mannen wat een prestatie!!
    en wat staan er weer mooie foto's op de site.
    Wat een mooi land is het zeg...
    Hier ligt het trein verkeer haast weer plat en veel vertraging op de wegen.sneeuw,sneeuw dus geniet maar met volle teugen van de zon!We zien al weer uit naar jullie volgende avontuur...

• 04 December 2010 - 17:15

Evelien En Salvatore:

Hoed af!!!! wat een prestatie echte stoere LIMBURGERS, Bravo!! een heel spannend bericht en mooie foto's. Nog veel interessante toure. Winterse groetjes van Evelien Salvatore en Jessy

• 04 December 2010 - 17:16

Evelien En Salvatore:

Sorry een echte stoere Limburger en een Brabander!!!!

• 04 December 2010 - 21:52

Truus & Jan:

Steeds opnieuw genieten we wederom van jullie verhalen en prachtige foto's. Zo ver weg en toch zo dichtbij. Nog veel reisgenot daarginder.