Twee keer naar toilet - Reisverslag uit Kawakawa, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Twee keer naar toilet - Reisverslag uit Kawakawa, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Twee keer naar toilet

Door: robenwim

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 December 2010 | Nieuw Zeeland, Kawakawa

Daar zijn we weer, en voor de tweede keer in Kawakawa, om lekker te gaan plassen op het toilet van de wereldberoemde architect/kunstenaar Hundertwasser. (Weet je nog Els, in Wenen die lekkere bananentaart in het Hundertwasserhaus ?) En deze beroemde kunstenaar heeft ook nu zijn sporen achtergelaten in Houthem zoals jullie wel zullen weten, dus toen we dat op de kaart zagen staan moesten we er naar toe. Toevalligerwijs leidt onze route van vandaag weer langs deze plasplaats, dus maken we gebruik van de wc en het internetcafe ertegenover. Dit gehucht pikt een behoorlijk graantje mee van dit toilet, want ook de rest van de gebouwtjes en plaveisel vertonen invloeden van deze Oostenrijkse kunstenaar. Maar goed, dit is een hoogtepunt net zoals gisteren de excursie naar Cape reinga. Wat een mooie dag !!! Prachtige weer, zodat we ook nog even konden zwemmen in de Pacific. (zie foto) Voor dat we daar waren hadden we een zeer indrukwekkende rit met de bus over het strand, een race tegen het getijde. Een niet voorbereide toerist hebben we moeten vlot trekken uit het zand, anders was zijn auto een half uur later geheel in zee verdronken. Dat is ook de reden waarom je er niet met huurauto of camper mag rijden. Best wel apart. We hebben verder nog gezandsurfd vanaf een hoge duin, nou ja we, Wim heeft de foto' s gemaakt terwijl ik heel stoer naar de top klom en naar beneden suisde ! Cape Reinga was eigenlijk het " eindpunt" van onze reis, want we hebben nu zowel het uiterste zuidpuntje, Bluff 'en het uiterste noordpuntje bereikt. Gelukkig moeten we nog een stukje terug richting Auckland waar we dus vanadaag aan zijn begonnen. Vandaag nog een tourtje langs de Bay of Islands gemaakt, en zo meteen gaan we de dikste en oudste Kauri boom van NZ bezoeken.
Volgende verhaal zal wel vanuit Auckland komen als we de camper hebben ingeleverd en de stad nog gaan verkennen.

(Simone, we eten hier vrijwel dagelijks muffins, dus dat buikje zit er zeker aan, en ik durf geen foto te plaatsen.Vandaar alleen blootfoto' s van Wim. Je had me moeten zien op mijn surfplank toen ik van een hoge zandberg afsuisde.)

• 11 December 2010 - 08:50

Marjolein:

Weet eigenlijk niet wat ik anders moet zeggen dan "helemaal geweldig wat jullie allemaal beleven en doen", maar dat wordt misschien beetje eentonig. Ieder reisverslagje staat weer bol van mooie belevenissen, wat een prachtige reis maken jullie! Nog genieten van de laatste dagen en wij zijn begonnen met sparen (hihi)

• 11 December 2010 - 10:48

Berry En Peter:

Jullie hebben ons lekker gemaakt met deze vakantieverhalen ,het is ook leuk om dit via deze site te kunnen volgen.
    Het zo ver reizen stond ons erg tegen,maar nu twijfelen we toch wel of we moeten gaan sparen om ook zo'n reis naar NZ te maken.
    Nog veel veel plezier die laatste dagen.

• 11 December 2010 - 12:20

Henny:

Nog bedankt voor jullie telefoontje en bereid je langzaam voor op de terugreis...
    Geniet nog van deze week; het zal zeker geruime tijd duren voor je deze reis weer kan maken....

• 13 December 2010 - 12:38

Marianne En Wim:

Hallo Wim en Rob,
    Wij zijn inmiddels weer thuis en ik heb net alle reisverslagen doorgelezen. De foto's moet ik nog bekijken. Veel bekende plaatsen en bezienswaardigheden kwamen langs.
    Maar even snel dit berichtje getypt om jullie te laten weten, dat het geweldig is om te lezen, dat jullie ook zo genieten in dit prachtige land. Helaas zit het er voor jullie ook bijna op. Geniet er nog van deze paar dagen!
    Groeten van ons beiden.