tussen kakatoes en walabys - Reisverslag uit Eden, Australië van Rob - WaarBenJij.nu tussen kakatoes en walabys - Reisverslag uit Eden, Australië van Rob - WaarBenJij.nu

tussen kakatoes en walabys

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 November 2013 | Australië, Eden

Het is nu zaterdagavond en we staan op een camping in Eden, niet echt de Hof van Eden, maar we zitten zeker tussen de exotische dieren. Geloof het of niet, maar als ik naar buiten kijk zie ik 3 walabys rond de camper snuffelen, en het gekrijs van de witte kaketoes en rood grijze andere papegaaien is niet van de lucht. Verder is het hier redelijk rustig, en na drie dagen komen we er een beetje achter hoe alles werkt in de camper en waar alle knopjes voor dienen. Toen we de camper in Sydney gingen ophalen vertelde de medewerkster dat ze een verrassing voor ons had, een up-grade, waarna wij beiden meteen zeiden: we willen geen up-grade, want dat zou betekenen dat we een grotere zouden krijgen en dat wilden we eigenlijk helemaal niet. De dame kon het niet bevatten, maar wij bleven bij ons standpunt. Ik had immers al maanden van te voren gereserveerd, maar wat we ook probeerden, er was geen alternatief voor handen, en er zat niks anders op. Als compensatie hebben we 1 dag huur terug gekregen, maar daar was het ons natuurlijk niet om te doen. Het is sowieso voor mij de eerste keer dat ik ga rijden in een automaat. Met angstzweet in mijn handen en rest van mijn lijf aan het avontuur begonnen. Hortend en stotend vanaf het verhuurbedrijf vertrokken, door het toch wel drukke Sydney. Pffff, heb peentjes gezweet, zeker toen we ook nog niet meteen op de juiste weg zaten en een rondje airport-parkeerplaatsen hebben gedaan.

Maar als je me dan vandaag ziet scheuren met dat bakbeest, dan is het toch allemaal goed gekomen. Maar in NZ hoeven we beslist geen up-grade hoor! Via plaatsen Kiama en Batehaven zijn we vandaag dus zo' n 500 kilometer verder richting Melbourne. Wat is het een gigantisch groot land, en qua natuur niet zo gevarieerd als NZ. We hebben wel al heel mooie witte zandstranden gezien en toch ook wel een paar leuke kleine plaatsjes zoals Tilba Tilba. Morgen zullen we de grens van Victoria oversteken, en wordt het steeds interessanter lijkt ons. Gaan we Lakes Entrance en Wilsons Promontory zeker bezoeken.

• 09 November 2013 - 10:42

Ingrid:

Hoi Rob en Wim,

En waar zijn alle foto's van die exotische beesten?? Klinkt allemaal geweldig! Wat een lef om met zo'n bakbeest door Sydney te rijden. Zou ik nooit durven....

Groetjes vanachter de balie in Sittard!

Ingrid

• 09 November 2013 - 10:48

Henny:

Klinkt allemaal heel spannend, met al die "rare" vogels e.d. om je heen. Zier inderdaad wel stoer uit, met zulke afmetingen door zo'n megastad ! Buiten de stad zal het met het formaat wel meevallen en reken maar zo: oefening baart kunst !

Veel plezier, we blijven jullie aandachtig volgen !
    Henny

• 09 November 2013 - 11:13

Tim:

Stress upgrade.....altijd gastvrij die aussies.....
    Veel plezier tussen kanga en roe!

• 09 November 2013 - 12:23

Anne En Marianne:

Tja, soms heeft het nadelen om medewerker van een reisbureau te zijn. Maar je kreeg er toch nog wat geld voor terug. Ook niet slecht. Het is wel een indrukwekkend ding! Jammer dat er geen TomTom in zit, dat had gescheeld met de parkeerterreinen. Nog veel plezier en we blijven het volgen.
    Groetjes,

Marianne en Anne

• 09 November 2013 - 12:28

Peter:

Net doen of je gek bent en gas geven lijkt mij een hele mooie camper en straks wil je alleen nog maar in een automaat rijden.

Groet Peter

• 09 November 2013 - 13:18

Evita:

Leuk om al jullie avonturen te lezen. Geniet ervan!

• 09 November 2013 - 14:39

Jaap En Els:

Nou de camper staat toch prima geparkeerd? Dus je leert het al Rob!
    We volgen jullie op bijgevoegde kaart... Geweldig! Wat jullie allemaal tegenkomen!
    Leuk de foto's....
    Liefs Jaap en Els

• 09 November 2013 - 15:39

Evelien En Salvatore:

Wat een mooie camper !!
    Aan alles moet je wennen, maar toch bravo en al
    500km gereden, je bent zo van Adliswil naar Stein
    nietwaar ? We volgen jullie route.
    Nog veel plezier, we verheugen ons nu al op het volgende
    bericht.
    Liefs Evlien Salvatore en Jessy

• 09 November 2013 - 18:48

Annie&John:

Ha Wim en Rob,

We kunnen jullie gevoel van de automaat helemaal voorstellen. We hebben in Spanje ooit een leenauto gehad van Eva en Vincente, een Mercedes automaat, een dat was in de heuvels ook erg eng in het begin. Zeker met de voet"hand"rem er nog eens bij, inderdaad echt peentjes zweten! Verder weer een mooi verslag van jullie, leuk met die exotische dieren. We kijken uit naar jullie volgende verslag. Geniet ze verder!!
    Groetjes van Annie en John

• 10 November 2013 - 12:40

Karien Bleeker:

hallo rob en wim,
    wij hebben van berry en peter alle gegevens gekregen en volgen jullie nu ook op waar ben je.
    wij hebben ook de foto,s gezien en de verslagen gelezen.
    hopelijk hebben jullie prachtig weer en beleven ook veel spannende avonturen in australie en nieuw-zeeland. wim nog gefeliciteerd met je verjaardag,dat kon helaas niet eerder.
    hartelijke groeten van karien en peter en we blijven jullie volgen.