Badderen en bubbelen - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Badderen en bubbelen - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Badderen en bubbelen

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

07 December 2013 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Vandaag een lekker relaxed dagje zonder autorijden. We hebben inmiddels 2000 kilometer op de klok staan hier in NZ, en zo'n 1200 in Australie.
En omdat ik vandaag nog profiteer van mijn 24 uur internet, nog maar even een update. Zoals gezegd niet veel gedaan, vanmorgen wat boodschappen hier in Hamner Springs, en het is aan de prijzen te merken dat het hier een exclusief oord is. Geen grote supermarkt gevonden, maar een kleine. Het is ons inmiddels duidelijk dat de prijzen van groenten en fruit aan de hoge kant zijn, en ook voor het brood betalen we gemiddeld 3 euro. Vaak is het dan ook nog van dat kleffe brood, want ze stoppen hier bijna alle brood in de toaster. Omkomen van de honger doen we niet, maar na een groot aantal pasta- en rijstmaaltijden verlangen we weer stiekem naar een Hollandse pieper, en nog meer naar onze wekelijkse portie friet met zoer vleisch.
Wat valt ons verder op:de grootste hobby van de Kiwi, zo noemt de Nieuw Zeelander zichzelf, na het sporten want dat staat ongetwijfeld op 1, is het grasmaaien. Alle gazons en velden op de campings zijn onberispelijk kort geknipt en goed verzorgd. Wat we ook weer moeten toegeven is dat men op de weg echt een heer (of dame) in het verkeer is. Men houdt zich stipt aan de snelheid, en toetert niet als het even niet opschiet. Ben er echter wel van overtuigd dat ze af en toe mopperen op de vele campers die met name in de bergen de boel ophouden, maar daarvoor heeft men dan weer "passing lanes" aangelegd. Ook het feit dat ieder dorp, hoe klein ook, nette openbare toiletten heeft vinden wij bijzonder. Ook opmerkelijk is het dat de vogeltjes en eenden, echt niet mensenschuw zijn. Zo heeft Wim een eend weten te dresseren die het brood uit zij hand eet (foto)
Vandaag dus lekker in de thermale baden, een soort Thermea 2000 in het quadraat bezocht, en lekker liggen sudderen. Kunnen we er morgen weer tegen als de route ons naar Kaikoura voert waar we maandag walvissen proberen te spotten. Of dat gelukt is laten we dan weten. En zo gaan we langzaam maar zeker richting Christchurch, onze eindbestemming. Denken we nog even niet aan, net zo min als aan de sneeuw en kou die ons thuis te wachten staat, en mijn werk....brrrrrr

• 07 December 2013 - 10:56

Berry En Peter:

Denk nog maar niet aan het koude en kille weer in Nederland en geniet nog maar van de resterende dagen die jullie nog hebben.

Groet Peter en Berry

• 07 December 2013 - 12:02

Henny:

Ja, jullie hebben nog bijna een week !
    Op en top genieten dus.

Groetjes, Henny

• 07 December 2013 - 18:21

Jan En Truus:

Hallo Rob en Wim
    Wat hebben jullie toch een heel byzondere reis!
    Wat een avontuur.
    En leuke foto's,kunnen we ons tenminste een beetje inleven in jullie wereld.
    Hartelijke groeten uit Thorn.
    Jan,Truus

• 07 December 2013 - 19:12

Annie&John:

Ha Rob&Wim,
    Dat zal wel erg lekker geweest zijn in die baden, na zoveel kilometers op de weg. Sommige dingen die jullie opvallen doet John toch ook een beetje aan Engeland denken: daar zijn de grasvelden ook zo mooi verzorgd (geknipt met een nagelschaartje?!) en daar roasteren ze het brood ook heel vaak. Denken jullie nog maar niet aan Nederland hoor, hoewel nu droog is het toch behoorlijk fris.
    Groetjes van Annie&John

• 07 December 2013 - 19:14

Annie&John:

Oh ja, veel geluk en plezier bij het spotten van de walvissen. Dat lijkt ons erg gaaf!!
    Annie&John

• 08 December 2013 - 12:07

Evelien En Salvatore:

Fijn dat relaxen, dat hoort ook bij vakantie, vooral na zo'n sportieve
    dagen met veel lopen, klimmen, kanotouren etc.
    Hier is het zonnig maar koud.
    Veel plezier de laatste dagen, laat NL nog maar heel ver zijn!!

Groetjes van Evelien Salvatore en Jessy

• 08 December 2013 - 14:06

Jasper En Tineke :

Mooie reisverhalen hoor, geniet nog maar op en top van elke dag! Groetjes Jasper en Tineke

• 08 December 2013 - 18:30

Ivo En Janine:

Hallo Rob en Wim, superleuk om over jullie reis te lezen. De klim door de bergen van een paar dagen geleden klonk fantastisch, en wat een mooie foto's. We zijn benieuwd naar het walvissen spotten. Veel plezier, groetjes Ivo en Janine