Mkuze - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu Mkuze - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu

Mkuze

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

30 November 2014 | Zuid-Afrika, Mkuze

Daar zijn we weer, eens kijken of het vandaag lukt om een reisverslag bij te plaatsen, want gisteren een heel verslag geschreven dat helaas niet is verwerkt.

Drie keer is scheepsrecht !
Heb nu twee keer een heel verhaal geschreven, maar dan loopt het niet door. Daarom zal ik het nu opknippen in stukken. Maar jongens, wat reageren jullie snel. Leuk om te lezen dat jullie geinteresseerd zijn.

We gaan verder met de Big Five want Annie en John hebben gelijk dat we het luipaard nog niet gespot hebben. Maar daarvoor hebben ranger Joe en tracker Foster hun stinkende best gedaan. Op de laatste gamedrive, het begon al te schemeren en we hadden ons drankje, de sundowner, alweer gehad kreeg Joe een seintje van een collega ranger dat er een luipaard gesignaleerd was, maar een heel stuk bij ons vandaan. Dat werd dus een echte race met hoge snelheid, een kwartier lang over de onverharde wegen. Foster voor op zijn stoeltje op de jeep met zijn zoeklicht, steeds van links naar rechts schijnend. Er had geen neushoorn moeten oversteken want dan hadden we dit niet na verteld. Mond en ogen gesloten houden, want je moet er niet aan denken dat er zo' n dikke kever in je mond vliegt bij die snelheid. Bij de plek aangekomen waar het luipaard gesignaleerd was, moesten wij ook gaan zoeken. Menige doornstruik hebben we omver gereden, en dat is als passagier ook niet geheel ongevaarlijk. Je zal er maar met je haar in vast raken, en op schrammen in je gezicht zit je ook niet te wachten. Maar de race werd beloond, en we hebben het vijfde lid van de Big Five in het felle lamplicht gevangen. Beetje zielig is het wel, maar hij/zij bleef mooi zitten om gefotografeerd te worden. Alleen gaat dat met mijn cameraatje dan natuurlijk niet zo goed. Maar we hebben het luipaard gevonden.
Daarna gingen we voldaan, weer in volle vaart terug naar Buffalo Camp waar ons laatste diner wachtte. Dit keer heel bijzonder in de Boma. Dat is een door takken/palen omringde plaats waar een kampvuur brandt met rondom brandende fakkels. Heel sfeervol. Dat mijn verjaardag niet onopgemerkt is gebleven was ook een verrassing. Weer een heel mooie dag gehad. Voor de laatste keer naar de "tent" want de volgende morgen om 05.00 uur weer de wake up call voor de olifanten-excursie

• 30 November 2014 - 11:09

Berry En Peter:

Helaas Rob en Wim er staat weer niets op.

Groet

• 30 November 2014 - 11:10

Jaap:

We wachten in spanning af!
    Zien wel alvast jullie op een mega olifant!!!

• 30 November 2014 - 11:26

Henny:

Oh, we blijven ons verbazen en leven in spanning mee....
    Groet, Henny en Huub

• 30 November 2014 - 11:36

Evelien En Salvatore:

Jammer maar hopelijk lukt het toch nog
    dat jullie verslag doorkomt.
    Groetjes en afwachtend Evelien en Salvatore

• 30 November 2014 - 12:27

Jan Van De Boel:

Hey Rob, Neet de ape in het zweit jage. Det hubbe ze neet ger.

groette, Jan.

• 30 November 2014 - 13:51

Wim Souljewsoulje@xs4all.nl:

Hallo Wim en Rob,

Geweldig, dat jullie Tht Big Five hebben gezien!
    Dan kun je nu dus best op huis aan.......
    We zagen ook de foto van die prachtige impala.
    En herinnerden ons al die andere elegante beesten met hoorns in vele variaties!
    Zijn benieuwd naar alle foto's.

Groeten,

Marianne en Wim

• 30 November 2014 - 14:32

Marianne En Anne:

Jullie reis kan niet meer kapot. ALLE vijf gezien. Dat kan niet iedereen vertellen. Dank voor de verslagen. We reizen zo gewoon mee. Straks Marianne's verjaardagsfeestje. Alles staat er voor klaar.
    Groetjes,
    Marianne en Anne

• 30 November 2014 - 16:20

Berry En Peter:

Nu eindelijk toch gelukt.
    En aan de foto's te zien ook de moeite waard.

Gr. Peter en Berry

• 30 November 2014 - 17:28

Evelien En Salvatore:

Hoera, we kunnen ons weer te goed doen aan een
    interessant verslag en mooie foto's.
    Noch veel plezier met de " dikhuiden ", hopelijk hebben
    jullie geen hoogtevrees.