Prachtige wandeling Tugela Gorge - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu Prachtige wandeling Tugela Gorge - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu

Prachtige wandeling Tugela Gorge

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 December 2014 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

4 December, pakjesavond !
Was wel even schrikken toen we het berichtje lazen dat de, vermoedelijk, Roemeense Zwarte Pieten niet via de schoorsteen maar via ons keukenraam de pakjes kwamen halen, en niet brengen. Maar door het cordate optreden van onze buren is de schade beperkt gebleven, althans voor zover nu te overzien. Thuiskomen en dan een ravage vinden is natuurlijk geen pretje. Maar we hebben er vandaag een Topdag van gemaakt met grandioos weer. Zijn naar het Royal Natal National Park gereden en daar aan een hike begonnen die prachtige vergezichten heeft opgeleverd. Foto's kunnen dit slechts beperkt overbrengen. De tocht van totaal 7 kilometer heen duurde 3 uur, en daarna hebben we in de kloof (gorge) genoten van ons lunchpakket en spectaculair uitzicht. Tussen metershoge wanden, stroomde een rivier, en op de dikke keien die daar lagen hebben we uitgerust van de heenreis. De terugreis duurde iets korter, maar de uitzichten waren eveneens weer heel bijzonder. Daarbij het
geweldige weer, we zijn goed verbrand, en hebben veel water moeten
drinken. Maar tot nu toe is dit het hoogtepunt van deze vakantie, samen met ons verblijf in Kapama. Sowieso is het resort waar we nu verblijven uniek. We hebben ook van de wandelingen genoten die hier uitgezet zijn op het immense landgoed.
Daarbij is ook de verzorging geweldig, we zijn vast en zeker enkele kilo's aangekomen. We verblijven hier op basis van volpension, dus ook de lunches zijn erg uitgebreid. En dan is de prijs per nacht in verhouding de goedkoopste van alle hotels die we deze reis aandoen. Prijs kwaliteit verhouding is hier het beste.
Zo meteen gaan we zeker goed slapen, en morgenvroeg het laatste ontbijt hier. We hebben nog nooit zo veel eieren gegeten als in deze vakantie. We kennen onderhand alle varieteiten, zoals Eggs Benidict, of Florentine, Sunny side4 up, Scrambled etc.
Morgen dan weer verder naar het volgende hotel, dat is niet zo ver rijden, en ligt in het Golden Gate National Park.

• 04 December 2014 - 19:30

Berry En Peter:

Nu het ene klinkt goed en het andere niet.
    Wij hadden het net gehoord van Els via de mail.
    Fijn dat het jullie vakantie niet verpest is hierdoor.
    Het klinkt weer heel goed wat jullie allemaal doen en zo te lezen is de verzorging ook prima.
    Maak er nog maar een paar mooie dagen van.

Groetjes Peter en Berry

• 04 December 2014 - 20:11

Jaap En Els:

Fijn dat jullie zo genieten! Na het vervelende bericht uit Nederland.
    Wat een prachtige foto's en wat zien jullie er goed (doorvoed) uit ha,ha,
    Het gaat vast weer een mooi fotoalbum worden!
    Hebben we weer een aanleiding om weer langs te komen ;-))
    Geniet daar nog....
    Liefs van ons..

• 04 December 2014 - 21:41

Marianne En Anne:

Wat een prachtige reis heb je weer bedacht Rob. Geweldig mooi gebied en dat kan je zelfs van de foto's, die je bijsluit zien.
    Groeten,
    Anne

• 04 December 2014 - 22:56

Anneke:

Je ziet et goed uit Pa, met een kilootje meer!

• 05 December 2014 - 09:59

Jacqueline:

Prachtig Rob, dat was nog iets voor mij daar :) ..wat een mooie natuur.
    Lijkt een beetje op wandelen door de Limburgse heuvels maar dan niet iets anders.
    Geniet er nog maar even van, want het is zo voorbij.
    Grtjes uit een koud NL.

• 05 December 2014 - 12:21

Margriet Geraats-Houtackers:

Hallo Rob en Wim.
    Geniet van deze prachtige reis!!!
    Groetjes van Margriet en Sjra uit Grathem.

• 05 December 2014 - 12:59

Jasper En Tineke:

Hoi Rob en Wim, wat een ontzettend mooi gebied....dat maakt veel goed na zo een slecht bericht! Vervelend nieuws, maar in die omgeving is het wat makkelijker los te laten. Geniet van de laatste dagen! Lieve groetjes uit Fryslân

• 05 December 2014 - 17:29

Evelien En Salvatore:

Hoi Rob en Wim

We zijn echt jaloers op jullie en zouden het liefs ook in dat
    paradijs op aarde willen zijn genieten van de mooie natuur,
    de rust, het mooie weer en de fantastische verzorging in het
    resort, wat wil je nog meer !!!
    Hier is de eerste sneeuw verspeld, bah ! de winter staat voor
    de deur.

Nu Rob en Wim nogmaals geniet ervan Groetjes uit Adliswil
    van je zus Evelien Salvatore en Jessy

• 05 December 2014 - 17:36

Karien En Peter:

Hallo Rob en Wim.
    Ondanks minder goed nieuws van thuis toch volop genieten, petje af voor jullie.
    Wij genieten hier ook volop van de mooie verhalen en de prachtige foto,s die jullie
    Telkens plaatsen, zo krijgen we tenminste een indruk van za en wat jullie zoal meemaken.
    Veel plezier nog samen en hartelijke groeten van ons.
    Karien en peter.

• 05 December 2014 - 19:58

René :

Hoi Wim en Rob

Mooie reis , prachtige plaatjes !!! geniet jonges hier is het een pest kou . . . . .dus blijf nog maar effe

groet René