Liggend, staand en zittend - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob - WaarBenJij.nu Liggend, staand en zittend - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob - WaarBenJij.nu

Liggend, staand en zittend

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Nou, nog een verhaaltje dan omdat het toch wel weer een interessante dag is geworden. Heb namelijk vandaag een tempelcomplex bezocht waar ik eerder nog niet geweest was. Maar het was een tempel met de grootste zittende, gouden Budha. Hoeveel goud er gebruikt is ben ik alweer vergeten, maar heb wel onthouden dat ze deze Budha pas in 1955 ontdekt hebben, althans dat hij van een gouden laag voorzien is. Toen ze hem vonden zat hij onder een laag gips of kalk heb ik begrepen. Maar nu zit hij er in volle glorie bij. Daarna naar een ander tempelcomplex waar de grootste liggende Budhate bezichtigen is, en toen volgden er nog hele rijen met staande Budhas, dus we hebben ze vandaag in alle maten en varianten gezien. Steeds je schoenen uittrekken, en dan mag je het heiligdom betreden. Ze kijken er streng op toe of je schouders bedekt zijn, de broek of jurk lang genoeg, en de pet moet af, uit respect. Verder nog een foto gemaakt van een verbodsbord, waarop staat wat je verder allemaal niet met de afbeelding van Budha mag doen, zoals er geen lampekap opztten om er een mooie schemerlamp van te maken.
Maar daarna hebben we ook nog moeten "werken" in de zin van enkele hotels bezoeken, kamers bekijken, drankjes drinken, lunchen etc. Best zwaar.... Vanavond dan een afsluitend diner op een boot op de rivier en dan zit de studiereis erop. Morgen naar de luchthaven, en dan hopelijk weer in de Elite Class terug naar Schiphol.
Als we op tijd landen ben ik rond 23.00 uur weer thuis, en dat is ook best lekker. Het was de eerste keer dat Wim het een tiental dagen zonder mij heeft moeten stellen, en nou hoop ik maar dat hem dat niet al te goed bevallen is....
Een hartelijke groet uit Bangkok en leuk dat jullie weer reageerden.

• 14 Oktober 2015 - 14:13

Marianne En Anne:

Ja, zo zie je maar weer hoe snel de tijd gaat. Als je dit leest ben je waarschijnlijk alweer in Nederland. Dank weer voor de verhalen en de foto's. Bij sommigen leek het of het bekend voor kwam, maar misschien ziet alles er wel bijna hetzelfde uit. Bovendien is het al weer ruim 20 jaar geleden, dat wij in Bangkok en Pattaya waren. Goede reis terug en tot ziens, Marianne en Anne

• 14 Oktober 2015 - 14:46

Wim:

Eerlijk is eerlijk, alleen zijn is best een beetje saai. Blij dat je morgen weer thuis komt.
    Lekker en feestelijk gedineerd?
    Slaap ze en een vlotte en goede terugreis.
    Wim

• 14 Oktober 2015 - 15:00

Henny En Huub:

Ja Rob,

10 dagen zijn snel voorbij als je allerlei verplichte dingen moet doen.
    Wim heeft zich kranig door die eenzame dagen heengeslagen en is zoals je hierboven leest, weer blij als je morgen avond thuis bent.
    Hartelijk dank dat we weer getuige mochten zijn van deze belevenissen en we kijken nu al uit naar de volgende reis die jullie dan weer samen gaan maken...
    Goede reis en tot spoedig !

Henny

• 14 Oktober 2015 - 16:25

Ingrid:

Al een mooi fimpje op Facebook gezien van jullie fietstocht! En een foto van je !

Tot volgende week!

Ingrid

• 14 Oktober 2015 - 22:55

Annie&John:

Ha Rob,

Nou, dat was een mooie "gouden" afsluiting van je werkvakantie. Nogmaals goede reis terug en wij wensen je morgenavond samen met Wim weer een gezellige hereniging toe. Wellicht met een lekker Nederlands hapje?

Groetjes van Annie&John

• 14 Oktober 2015 - 23:26

Jaap&eEls:

Hallo Rob,
    Weer klaar voor de terugreis, na toch wel bijzondere dagen!
    We hebben met veel plezier je verslagen gelezen.
    Vinden het ook leuk dat je de minder leuke dingen beschrijft.
    Zo krijg je toch een redelijk goed beeld van hoe het daar is..
    Nu weer lekker naar het thuisfront, die zich volgens ons je best wel mist.
    Een goede vlucht, en bedankt dat we weer mee mochten lezen :-))
    Gr. Japie en Els

• 15 Oktober 2015 - 00:20

Wim Soulje:

Hallo Rob,

Goede reis en dank voor het meebeleven van je reis.

Groeten,

Marianne en Wim

• 15 Oktober 2015 - 10:51

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob
    Bedankt voor de mooie berichten we hebben met je mee geleefd
    en jammergenoeg komen er nu geen meer, maar als alles goed gaat
    wachten we nu al op de komende reis samen met Wim.

Ik wilde je graag zondagavond bellen.

Liefs en groetjes van je zus Evelien en Salvatore