Daar zijn we dan, compleet met jetlag. - Reisverslag uit Pleasant Point, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan, compleet met jetlag. - Reisverslag uit Pleasant Point, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan, compleet met jetlag.

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 November 2016 | Nieuw Zeeland, Pleasant Point

Tijd om te schrijven, de eerste campingmaaltijd zit er op en we zijn nu een beetje op de hoogte van alle knopjes en schakelaartjes in ons onderkomen voor de komende weken...
De vliegreis was wel ontzettend vermoeiend, en toch is het alleen maar zitten en wat drinken en eten, maar het valt toch wel tegen. Slapen kon ik bijna niet, en voor Wim was het nog moeilijker, dus de dagen er na moesten we echt wel bijkomen. Het tijdverschil nekt je dan ook nog als je eindelijk op een echt bed kunt uitrusten in het hotel te Christchurch en je op tijden wakker wordt dat je het eigenlijk niet wilt. Het advies om het ritme van de dag op te pakken is makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig hoefden we niet meteen achter het stuur te kruipen.
Uiteraard zijn we de stad ingegaan en hebben kunnen constateren dat de stad er weer een beetje boven op komt na de zware aardbevingsschade van februari 2011. Er wordt behoorlijk wat werk verzet, gebouwd en gerestaureerd. Alleen de kathedraal is nog exact zo gebleven als na de beving, triest maar het is voorlopig niet anders. Wel rijdt de toeristentram door het centrum van de stad en is de route zelfs al uitgebreid, zodat je kunt zien hoeveel werk er al verzet is. Vooral het nieuwe busstation is fantastisch geworden en het deed ons zelfs een beetje aan het station van Rotterdam denken. Ook leuk om te zien dat de gendertoiletten daar al gemeengoed zijn, voeren ze bij ons nog hele discussies over.
Wat ook heel bizar te noemen is, is dat we binnen 24 uur al in een 100% oer Hollands cafe/lunchroom/winkel aan het ontbijt zaten. Tussen de klompen, molens, Nachtwacht, drop, zuurkool, noem maar op of het was er. En oud Hollandse muziek, en foto's van Maxima, Alex en kids aan de muur. Het leek wel een museum in Volendam. Er stond ook nog een accordeon in de hoek, geen idee of men weet wat dat voor ding is hier aan de andere kant van de wereld. De zaak heet Van Dam en lag op 500 meter lopen van ons hotel aan Riccarton street, bij toeval hebben we het gevonden.

Hebben een praatje gemaakt met de eigenaar die best nog goed Nederlands sprak maar met een zwaar Engels accent, grappig. Nog verbaasder waren we over het aantal oudere dames dat er koffie met stroopwafel kwam eten, maar ook rolmops, kroket en loempias staan op de kaart.

• 06 November 2016 - 10:05

Els En Jaap:

Hoi Rob en Wim,
    Daar is tie dan, jullie eerste mail van down under.
    Inmiddels genezen van de jetlag, naar we hopen.
    Het echte genieten kan beginnen.
    Wat goed dat de Nieuw-Zeelanders al flink de boel aan het restaureren zijn.
    Wij hopen dat jullie goed op weg gaan met de automobiel.
    Dus.....On de Road again! (Willy Nelson)
    Jaap en Els

• 06 November 2016 - 10:40

Peter En Berry:

Hoi Rob en Wim.

Fijn om jullie eerste reisverslag te lezen. Hoop dat de jetlag snel vergeten is en de camping maaltijden jullie goed gaan smaken en het weer een onvergetelijke reis gaat worden.
    Groetjes, Peter en Berry.

• 06 November 2016 - 10:41

Tim & Nancy:

Goed om bericht te ontvangen. Dus een lange vlucht, vermoeiend en half slapend, door de jetlag in "Nederland" aangekomen......
    Café van Dam even opgezocht op het internet...bolletjes beschuit, goudas glorie mayonaise en Honig sauzen.... Grappig.
    Fijn dat het goed gaat, kijk uit voor de Road trains onderweg.

• 06 November 2016 - 10:51

Evelien En Salvatore:

Hoi Rob en Wim
    We hopen van harte dat jullie nu langzaam aan kunnen
    gaan genieten.
    Ik wou dat er bij ons om de hoek ook zo'n Hollands café/lunchroom was !!
    Een goede start met het touren.
    Groetjes uit koud Adliswil
    Evelien en Salvatore

• 06 November 2016 - 10:55

Marianne En Anne:

Hoi Wim en Rob, goed te lezen, dat jullie langzamerhand weer bijkomen van de lange reis. We hopen dat de campingmaaltijden weer beter gaan smaken, dan hoef je minder naar van de Hollandse lunchrooms. Veel plezier verder en we kijken uit naar de volgende verslagen.
    Groetjes.

• 06 November 2016 - 10:58

Henny:

Blij dat ik de mail opende en een verslag van jullie zag; ik vroeg me al af of het allemaal ging lukken...
    Die reis was dit keer op voorhand al een hot item, jullie zagen er beiden tegenop.
    Vertrouw er maar op dat het op de terugreis "makkelijker" zal gaan.
    Fijn dat jullie de toeters en bellen van de camper ontdekt hebben zodat je met een gerust hart op pad kan gaan.
    Maak er wat van !
    We volgen jullie op de voet.

Groet, Huub en Henny

• 06 November 2016 - 11:11

Jan En Truus Van De Boel:

Goeie morgen?? Rob en Wim
    Wat weer een leuk verhaal, Rob, schrijf eens een boek van je memoires!
    Zal best de moeite waard zijn.!
    Hier is het koud, geniet van jullie reis en tot de volgende keer!
    Jan en Truus

• 06 November 2016 - 13:24

Evita:

Wat leuk om jullie verhalen weer te kunnen lezen! Geniet ervan!

• 06 November 2016 - 17:27

John Van De Pas-Bleeker:

Ha Wim&Rob,
    Herstel ze de komende dagen, ik hoop dat jullie weer snel in jullie ritme komen. Wat fijn dat ze in NZ herstel na aardbevingen snel ter hand nemen, ik heb begrepen dat ze dat in Italië minder nauw nemen. En, was het Hollandse ontbijt lekker? En nu snel maar gaan rijden met de camper en doe voorzichtig met al die "vreemde" knopjes om jullie heen. Hopelijk zit er geen schakelaar voor de schietstoel tussen in jullie "cockpit" ?
    Hartelijke groeten van John

• 06 November 2016 - 17:52

Karien En Peter:

Hallo, dat eerste gedeelte hebben jullie alvast gehad.helemaal naar Nieuw-Zeeland voor de kroketten en stroopwafels dat moet toch niet gekker worden.Verder wensen wij jullie alvast heel veel plezier met het vervolg van de reis en hopen binnenkort weer meer te horen van alle avonturen. Groetjes van Karien en Peter

• 06 November 2016 - 18:59

Jasper En Tineke En Eva:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Hopelijk vergeten jullie de vermoeiende vlucht snel door de mooie plekken die jullie ongetwijfeld weer ontdekken. We kijken uit naar het volgende bericht! Groetjes!

• 06 November 2016 - 19:15

Wim En Marianne Soulje:

Fijn, dat jullie inmiddels bekomen zijn van die lange vliegreis. Maar om nu meteen een Hollands café tegen te komen is toch wel wat veel van het goede.
    Goed te horen, dat er al veel gerestaureerd is in Christchurch.
    Geniet er verder van.
    En Wim, alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

Marianne en Wim

• 07 November 2016 - 15:27

Gerda:

Hallo Rob en Wim,

Volgens mij is de viering van Wim zijn verjaardag niet goed gevallen.
    Waarschijnlijk een beetje teveel gedronken. Dan maar de schuld geven aan de zware reis, ja.ja!
    Ik hoop dat jullie nu vol goede moed aan de slag gaan om te genieten van al het schoons.
    Misschien kunnen jullie nog de handen schudden van ons Koningspaar.
    Geniet, geniet maar let wel op teveel uitspattingen.
    Tot een volgende keer.
    H. groet, Gerda

• 07 November 2016 - 15:42

Gerda:

Hallo Rob en Wim,
    Computer storing, ik hoop dat het bericht is overgekomen.
    Anders volgende keer beter. Ik volg jullie met veel plezier.
    H. groet Gerda