Rob en Wim naar het eind van de wereld - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Rob en Wim naar het eind van de wereld - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Rob en Wim naar het eind van de wereld

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 November 2016 | Nieuw Zeeland, Karamea

Aan de titel is niks overdreven, we gaan nu werkelijk tot het uiterste, het eindpunt van de Karamea Highway. Vanaf Westport is het nog 100 km richting noorden, met halverwege weer een behoorlijk traject haarspeldbochten en spannende situaties op de weg zoals aardverzakkingen (zie foto) maar men was al aardig in de weer om de weg weer berijdbaar te maken. Dus na een enerverende rit zijn we gisteravond aangekomen in Karamea waar we de camper geparkeerd hebben bij het plaatselijke rugbyveld. Naast ons zijn er nog 3 campers aangekomen waarvan een met een Brabants echtpaar die al 4 weken onderweg zijn. Wat zoeken we hier ? Nou het is voor ons nog onbekend terrein dus dat willen we onderzoeken, daarom vanmorgen al een mooie wandeling gemaakt door het Kahurangi NP. Van hieruit vertrekt een van de belangrijkste lange afstandswandelingen de Heaphy Track, die is 82 kilometer lang en duurt 3 tot 5 dagen, maar dat doen we natuurlijk niet. We hebben een klein gedeelte ervan "geproefd" en wel het gedeelte dat zo bijzonder is omdat hier de nikau palmen groeien, die zie je bijna nergens anders meer in N Z. Tijdens de wandeling 3 mensen tegen gekomen, dus niet echt druk. Ook heel bekend in dit gedeelte zijn de Moria Gate en Oparara Arch, maar die liggen in een gebied waar we niet met de camper kunnen komen, gewoon vanwege het feit dat de wegen te smal en niet geasfalteerd zijn, dus hebben we voor morgen een personenauto gehuurd. Hopelijk is het weer dan iets beter dan vandaag, want er is nogal wat water naar beneden gevallen maar dat is in deze tijd van het jaar en in dit gebied niet uitzonderlijk. Het is dan ook tropisch regenwoud. Tijdens de wandeling hebben we het echter getroffen met het weer, en nu we dit zitten te tikken tikt de regen weer tegen het raam.
Dus voor morgen kijken we uit naar weer een bijzondere ervaring. En overmorgen moeten we dan weer het hele stuk naar Westport terugrijden en gaan dan richting Murchison of verder richting Abel Tasman NP. De overtocht staat gepland voor 23 november. We hebben inmiddels begrepen dat heel wat reizigers toch in de problemen zijn gekomen door de aardbeving, het enige negatieve dat wij ondervinden is dat sommige produkten niet aangeleverd kunnen worden in de supermarkt, maar daar gaan we echt niet over zeuren.
(Kijken of de foto's nu wel onder dit hoofdstuk geplaatst worden en anders staan ze weer onder Fox Glacier)

• 16 November 2016 - 08:04

Cindy Schulteis :

Rob en Wim
    Fijn te lezen dat jullie genieten!!
    Dikke poen

• 16 November 2016 - 09:16

Tim Hoekstra:

Till the end of the world and back.....leuk.
    Fantastisch die foto's. Wat een diversiteit in landschap.
    Ben benieuwd naar de foto van de punt en hoop dat jullie deze bereiken.

• 16 November 2016 - 11:36

Henny En Huub:

Hallo Rob en Wim,

Alweer een prima bericht over een geweldige dag en nog mooiere plannen...
    De foto van de aardverschuiving geeft in het klein weer wat wij hier aan de ander kant van de wereld op het nieuws krijgen voorgeschoteld; daar is deze verschuiving niets bij.
    Het brugje waar John over schrijft is inderdaad zeer indrukwekkend, Het lijkt wel of jullie een echte survival-tocht aan het houden zijn. Super dat dat mogelijk is en dat er nog zo veel te ontdekken valt.
    Het eiland lijkt zo klein op de kaart, maar dat afgezet tegen Australië is natuurlijk ook niet eerlijk...
    Kortom: ga door met genieten en houd de auto/camper op de weg !

Liefs, Henny en Huub

• 16 November 2016 - 11:38

Ivo En Janine:

Hoi Rob en Wim, wij vinden het heel leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien! Geniet ervan! Groetjes, Ivo en Janine

• 16 November 2016 - 16:47

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    Jullie laten ons weer mooi van jullie belevenissen meeleven " aan het andere einde van de wereld"
    en die mooie foto's.
    Leuk Brabanders daar aan te treffen, nietwaar ? dat verwacht je helemaal niet.
    We wensen jullie een goede reis met de PW en dat alles probleemloos
    verloopt en jullie kunnen genieten !!!
    Groetjes uit koud en nat Adliswil
    Evelien en Salvatore

• 16 November 2016 - 19:21

Sinette:

Wat heerlijk om op deze manier met jullie mee te reizen en tevens mijn kennis van NZ te vergroten. Genieten jullie nog maar lekker van dit prachtige land.
    Groetjes Sinette

• 20 November 2016 - 14:20

Gerda:

Wat weer een prachtig verhaal. Jullie hebben het soms ook moeilijk. Maar jullie genieten van elk klein stukje geluk. Even gaat het niet lekker, maar jullie gaan door en verzinnen wel weer wat.
    Vandaag laat de natuur hier ook in Nederland ook zijn krachten zien. Enorme storm, althans in Rosmalen
    Mijn vriendin en ik hebben vanmiddag een feest in den Bosch, wij hebben toch maar besloten om met een bus te gaan.
    Je ziet de woorden op mijn PC gaan ook heen een weer.

Geniet ,
    Gerda H.