50 shades of green ! - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu 50 shades of green ! - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

50 shades of green !

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

17 November 2016 | Nieuw Zeeland, Karamea

Eerst even reageren op het berichtje van John: als ik mijn klanten zo' n auto zou adviseren kreeg ik zeker een vette klacht. En voor mijn collega' s: het is geen auto van Sunny Cars. (Zie foto) Nee, dit was echt een lekkere bak om om mee tecscheuren over de kronkelwegen met potholes, en steeds smaller wordende bruggetjes. Maar het einddoel hebben we gehaald, een parkeerterrein, Opara car park, van waaruit we wellicht de mooiste wandelingen tot nu toe hebben gemaakt. We hebben er meteen maar twee gedaan want als we hier toch zijn dan laten we de vermoeidheid niet toeslaan ook al zijn we beiden op leeftijd ahum. Maar wat een prachtige natuur, zo veel groen, varens, mosjes, en bomen. Op de foto's komt het niet echt uit, de kleuren zijn zo bijzonder. En dan de stilte, allen het geklater van decriviertjes, watervallen en vogels. Hebben een weka (brutale loopvogel) met haar jongen gespot en er een tijd naar zitten kijken en luisteren. Het is familie van de kiwi, maar dat is een nachtvogel dus die zien we niet. Wat bijzonder indrukwekkend was, zijn de Arches of bogen van limestone. Er was er een vlak voor een grot, zo hoog dat hij niet te fotograferen viel, maar wat een overweldigend natuurverschijnsel. En dan groeien daar nog grote bomen en struiken in/op die ook weer door allerlei mosjes etc. begroeid zijn.
Dit alles in de Oparara Valley, een nog niet door de massa overlopen gebied, dus weer iets boven Karamea met zijn 575 inwoners. We slapen hier vannacht weer, voor de derde nacht en zijn al bekende gezichten in het restaurant The Last Resort, want hier drinken we onze cappo's en gebruiken we hun wifi. Morgen gaan we verkassen, wordt het een dagje rijden met de camper, en zitten we weer lekker hoog want het rijden in de PW is wat het uitzicht betreft toch heel anders. Het weer was vandaag ook weer lekker, blauwe lucht en 17 graden.
Leuk dat mijn collega's Cindy en Sinette gereageerd hebben, en ze kunnen, net als alle andere collega's , na de reis zeker bij me terecht voor goede tips.

• 17 November 2016 - 09:05

Marianne En Anne:

Hoi Rob en Wim, ja dat is NZ zoals wij ons dat ook herinneren. De prachtigste kleuren groen en fantastische landschappen.Genieten dus. En je ziet wat je met een Toyota al niet uit kan halen !!
    Groeten, Marianne en Anne

• 17 November 2016 - 10:27

Jaap&Els:

Wat een prachtig verhaal!
    Ik kan mij voorstellen dat het niet uit te drukken is hoe mooi het daar is...
    Maar deze beelden staan op jullie netvlies, en gaan nooit meer weg!
    Een goede reis maar weer...
    Liefs Els&Jaap

• 17 November 2016 - 11:14

Henny En Huub:

Hallo Wim en Rob,

ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties: onvoorstelbaar, ongerept en prachtige schakeringen.
    Ik zag de foto van de grote oude boom en keek pardoes over Wim heen; zag hem pas staan nadat ik de titel bij de foto had gelezen: erg hé ?

Groetjes, Henny en Huub

• 17 November 2016 - 12:25

Peter En Berry:

Hoi Rob en Wim.
    Welkom in het paradijs las ik op een bord, nou daar is niets van gelogen!! Geniet er maar van want hier in Nederland zitten bijna geen blaadjes meer aan de bomen. Lieve groetjes en een goede reis naar weer een mooie plek.

• 17 November 2016 - 14:16

Evelien En Salvatore:

Hoi Rob en Wim
    Wat een prachtige natuur !! en mooie foto's
    Ik heb hier een mooi spreekwoord, alleen is het op z'n duits, maar het geldt volgens
    ons ook voor jullie in NZ.

Man kann einen seligen, seligsten Tag haben,
    ohne etwas anderes dazu gebrauchen als
    blauen Himmel und grüne Erde.

Nog een fijne tour met de camper.
    Groetjes van Evelien en Salvatore

• 17 November 2016 - 15:25

Stella:

Hee collie,

Zo, ik ben weer bij met lezen....lag 4 verhaaltjes achter!
    Het is weer beeldend en humoristisch geschreven ;))
    Wat heerlijk allemaal, de vrijheid, de natuur, andere mensen, andere culturen, de rust en het ontdekken en beleven!
    Hier is het al dagen grijs en regenachtig.
    Nou, tot de volgende reisverslagen, doe voorzichtig en blijf vooral genieten!

Liefs van je collie uit Brunssum

• 17 November 2016 - 15:35

Judith En Ingrid :

Hallo Rob,

Nou Judith had al eerder gereageerd, hoor en Ingrid nu ook! :-) Grapje.
    We leven ons helemaal in in jullie avonturen en door jullie schrijfstijl wanen we ons zelf ook in Nieuw-Zeeland.
    We maken hier op kantoor reclame voor je aan de lopende band, dus als je terug bent komt dat helemaal goed met die Nieuw-Zeelandboekingen.
    Veel plezier nog!

Groetjes Judith en Ingrid

• 17 November 2016 - 21:00

John Van De Pas-Bleeker:

Ha Rob&Wim,
    Wat een heerlijk natuurverslag, want kan je > jullie toch genieten van de natuur. En inderdaad, het oog is zoveel gevoeliger dan een foto toestel en een mensenblik zoveel inteligenter dan een fotocamara. Die fijne nuances in kleuren krijg je er niet goed op en een filmpje zegt zoveel meer dan een foto. Dus geniet nu maar dubbel en later zijn de foto's een gereedschap om je herinneringen vorm te geven.
    Geniet ze weer!
    Lieve groeten van John