Op weg naar Cape Farewell - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Op weg naar Cape Farewell - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Op weg naar Cape Farewell

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

18 November 2016 | Nieuw Zeeland, Karamea

Met pijn in ons hart hebben we Karamea verlaten en uitgerekend was het op die dag stralend weer en konden we op de terugreis richting Westport nog meer van de uitzichten genieten (het wordt saai voor jullie om dit te lezen he?) Maar het is niet anders, we hebben echt het " paradijs" verlaten.
Wie ons ook verlaten heeft is onze Samsung Tablet... niet in de fik gevlogen, maar er komt niets meer uit. Dus dat is wel balen. Onze reisverslagen zullen nu niet meer s' avonds vanuit ons campertje getikt worden, maar nu zit ik in de bilbliotheek van Motueka achter het scherm. Of er foto' s bijgeplaatst kunnen worden is nog even de vraag.
Maar Motueka is dus de toegangsweg, de poort, naar het Abel Tasman National Park. We gaan er echter niet meteen naar toe, maar zullen eerst weer een uiterst puntje gaan bezoeken. We hebben blijkbaar voorkeur voor uitersten. Als alles goed gaat stappen we vanmiddag aan boord van een touringcar die ons naar het puntje van Cape Farwell brengt, daar waar de Maori' s afscheid van hun voorouders namen/nemen. Je kunt er dus alleen onder begeleiding komen ook omdat er enorme zandduinen zijn en het een natuurgebied is voor vele soorten vogels. Dat zullen we dus wel van de gids horen. En als de streek ons bevalt blijven we er misschien nog iets langer en laten een wandeling door Abel Tasman vallen, want dat is eigenlijk al gesneden koek voor ons....
Nog even terugkomend op de lange rit van gisteren, die was ongeveer 300 kilometer. We zijn rond 17.30 uur maar gestopt en hebben een mooi plekje gevonden om de nacht door te brengen, dat was weer vrij camperen, maar wel lekker rustig en tussen de varens en oude bomen. Hemelsbreed is de afstand tussen Karamea en Collingwood, waar we vandaag naar toe gaan, 80 kilometer. Dat is dus als je besluit te gaan lopen, de reeds eerder aangehaalde Heapy Track. Maar over de weg doen we er 400 kilometer over. En het was beslist geen straf, want het was weer spectaculair en lekker rustig rijden. Als je alle campers en huurauto' s zou wegdenken op de wegen hier, dan hou je bijna geen verkeer meer over.
Zo, nu ga ik er een eind aan breien want Wim moet al die tijd buiten in het zonnetje wachten, ik zit immers in de bieb. Groetjes en als het even duurt, dan weten jullie dat we even van internet zijn verstoken.

• 19 November 2016 - 10:52

Jo En Maria:

Hallo Rob en Wim,
    Zo te horen is deze reis voor jullie weer een feest.
    Wij zitten op dit moment in Whangarei.
    We willen morgen naar de Bay of Isle gaan. We hebben wat startproblemen gehad met de camper, lampje dat bleef branden en sleutel die niet pastte.
    Omdat er geen gasfles in zat zijn we na de eerste dag terug gegaan, het lampje bleef branden. We hebben een andere camper gekregen en zijn we aan ons avontuur in the road begonnen. Het was een mooie rit vandaag langs de kustlijn, mooie natuur. Echt genieten. We hoorden dat er nog geen voettochten zijn tussen zuid en noord, is daar al iets over bekend? Veel groeten van Maria en Jo.

• 19 November 2016 - 10:52

Jo En Maria:

Hallo Rob en Wim,
    Zo te horen is deze reis voor jullie weer een feest.
    Wij zitten op dit moment in Whangarei.

• 20 November 2016 - 12:37

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    Ja we hebben jullie gevonden, via privé e-mail gaat het niet meer, maar we zijn blij
    dat we toch jullie spannende, interessante berichten kunnen lezen en van de
    mooie fot's kunnen genieten, bedankt
    Liefs uit Adliswil van Evelien en Salvatore

• 21 November 2016 - 10:06

Evita:

Wat een mooie foto's en verhalen weer!

• 21 November 2016 - 21:28

Jasper, Tineke En Eva :

Hoi Rob en Wim, zo ook hier kwamen in 1x 3 verslagen binnen dus vanavond wat te doen na het eten (lasagna). Mooie foto's zeg, vooral van de zandduinen en Abel Tasman NP. Fijn dat jullie zo genieten! En mooi dat je weer verslagen kunt plaatsen vanuit de camper Rob, kunnen wij ook blijven meegenieten. Groetjes!