Wasdag/ rustdag - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Wasdag/ rustdag - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Wasdag/ rustdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 November 2016 | Nieuw Zeeland, Napier

Vandaag moet er gewassen worden want we hebben geen schone sokken en ondergoed meer, dus dat wordt een hoop muntjes in de gleuf van wasmachine en droogtrommel gooien. De "creatieve waslijn" die we zelf gemaakt hebben kan de gehele last niet dragen, (zie foto).
Wat betreft de foto's slaag ik er maar niet in om ze bij het betreffende verhaaltje te plaatsen, maar we hopen dat jullie ze toch op een andere plek kunnen terugvinden, want we doen genoeg moeite, en wringen ons soms in gevaarlijke bochten, om een kiekje te maken. Zal weer heel wat tijd gaan kosten als we er thuis een fotoboek van gaan maken, maar dat is leuk werk tijdens de donkere winteravonden. Met nu nog een kleine twee weken voor de boeg is het zeker nodig dat we dagelijks een overzichtje maken van wat we die dag gedaan hebben, want dat zijn we soms even kwijt.
Een korte rit van 140 kilometer voerde ons vandaag naar Napier, de Art Deco City, en we hebben er dezelfde camping als vorige keer genomen, temeer omdat we wisten dat er een " laundry" is.
Het is de bedoeling dat we morgen weer een onbekend stuk gaan opzoeken, dat wordt het grootste nationale park; Te Urewera, waar we een plekje gaan zoeken aan Lake Waikaremoana. Die plaatsnamen spreken we overigens vloeiend uit, en dat zijn er heel wat. Vaak zijn het ook plaatsnamen en straatnamen die afgeleid zijn van Europese steden, want NZ is uiteraard een land van immigranten.
Je ziet nog veel, vaak verwaarloosde, gebouwen uit de jaren 20 en 30 van vorige eeuw, maar het centrum van Napier is echt een juweeltje. Wat een mooie gebouwen in pastelkeuren, en verder doen ze er alles aan om die bijzondere sfeer te handhaven. Toen we vanmorgen koffie dronken in het centrum zagen we tussen de pastelkleuren ook de kleuren van de Nederlandse vlag, maar dan als haarverf. Toevallig komen we deze jongens tegen op de camping, en toen kon ik het niet laten om te vragen of ik een foto van ze mocht maken. De volgorde van kleuren is echter niet rood wit blauw, maar bleu blanc rouge.... Het zijn Franse jongens maar daarom zeker niet minder leuk toch ? Dat belooft een leuke avond te worden met handen en voeten. Et le vin est blanc et tres bien.

• 25 November 2016 - 15:01

John Van De Pas-Bleeker:

Ha Wim&Rob,
    Dank weer voor julle leuke verslag. Ik heb de foto's gevonden van dit en het vorige verslag bij Halverwege. Leuke foto's, en behalve een stoere herder was er ook nog een stoere hond. Napier lijkt me een leuk stadje. Ik ben gisteren in Valencia geweest en daar was ik ook zo onder de indruk van veel mooie gebouwen, ook veel uit het begin van de vorige eeuw en veel in Jugendstil (of wat daar op lijkt). Nou, leuke jongens met leuk haar en ik wens jullie een fijne avond met hen. Een avond met du vin, du pain et Paturin? (mijn Frans is niet zo veel meer sinds het door het Spaans verdrongen is!).
    Weer de hartelijke groeten van John

• 25 November 2016 - 16:33

Henny En Huub:

Goedemorgen (tegen de tijd dat jullie dit mogelijk lezen...) saampjes,
    Het is elke keer een feest om jullie verslagen te lezen en het zoeken naar de foto's heeft ook wel wat al zeg ik het zelf...
    Mooie beelden , bijna weggegleden huisjes en vrolijk gekleurde kapsels !
    Dat zal vast goed gegaan zijn gisteravond met handen en voeten !
    En dat Frans, dat zit wel goed: Vin blanc et bonne nuit !

Tot de volgende keer !
    Henny en Huub

PS: het berichtje dat ik had geschreven bij jullie bericht Pinnacles is blijkbaar niet goed doorgekomen....

• 26 November 2016 - 10:20

Jacqueline:

Hoi Rob & Wim,

Wat maken jullie een bijzonder mooie reis, we lezen jullie verhalen iedere dag op kantoor .
    Hier gaat alles zijn gangetje , en genieten we van het heerlijke herfstweer uhumm.
    Geniet er maar lekker van , want het is zo voorbij voor je het weet.

Via deze weg alvast een hele mooie verjaardag morgen, en wat is er nog beter dan dit samen met Wim te vieren in Nieuw- Zeeland.

Amuzes vous Heren , grtjes van ons Stella & Jacqueline

• 26 November 2016 - 15:59

Els En Jaap:

Rob, een verdiende titel die je op je naam hebt staan: 100% Pure New Zealand Specialist!
    Jou kennende, heb je dit avontuur, samen met Wim, tot in de PUNTJES uitgeplozen.
    Jullie maken er geen PUNT van om de gebaande wegen te verlaten om een fantastisch
    PanoramaPUNT te bezoeken.
    Je schreef dat je het apart vond, waarom jullie een zwak hebben voor eindPUNTJES.
    Nou, Els en ik weten het wél, ha ha!

• 26 November 2016 - 18:15

Hee Robbie!
    Goede morgen.
    Het is bij jullie nu 6.15 uur.
    VAN HARTE GEFELICITEERD!
    Misschien krijg je wel een lekker ontbijtje op bed van Wim??
    Liefs van ons.

• 26 November 2016 - 18:16

Hee Robbie!
    Goede morgen.
    Het is bij jullie nu 6.15 uur.
    VAN HARTE GEFELICITEERD!
    Misschien krijg je wel een lekker ontbijtje op bed van Wim??
    Liefs van ons.

Fijne verjaardag.
    Gerard & Albèr

• 26 November 2016 - 22:41

Marianne En Anne:

Rob, ook van ons gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groeten,
    Marianne en Anne