Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 December 2016 | Nieuw Zeeland, Coromandel

We zijn inmiddels aan de laatste etappe van onze reis door N Z begonnen, en zijn op het schiereiland Coromandel aangekomen. De wandelingen die we van plan waren te maken hebben we gemaakt.
De wandeling door het oude mijngebied, waar goud gedolven werd, in het Karangahake gebied was wel bijzonder maar niet echt moeilijk. Bijzonder omdat we restanten zagen van de oude spoorlijn, apparatuur en oude gebouwen die inmiddels overwoekerd werden door bomen en varens. Niet echt moeilijk omdat de wandeling ook door een grote groep schoolkinderen werd gelopen, allemaal met rode hoedjes op tegen de zon. In die wandeling moesten we door een tunnel van 1 kilometer lang die best donker was, dus wellicht heeft menig kindje er nog van gedroomd. Wij zullen er ook van dromen, maar dan op een andere manier. Na de wandeling zijn we de Coromandel ingereden aan de oostzijde en hebben we een kampeerplek gevonden in een weide, met uitzicht op zee en strand, Simpsons Beach.
Ook weer een rustige staanplaats zodat we de rolgordijnen niet allemaal naar beneden hoefden te doen. 'S nachts van een bijzonder klare sterrenhemel kunnen genieten, geen idee hoe ze allemaal heten, de grote en kleine beer, het pannetje etc. Ooit bij de verkenners heeft men mij dat proberen bij te brengen, maar dat is niet blijven hangen. Wat me toen wel allemaal te binnenschoot waren titels van liedjes met ster erin, dus vanmorgen was "Ein Stern" van DJ Otzi het eerste lied dat van mijn tablet door de speaker te horen was. Gelukkig werd het niet "als sterren aan de hemel staan" van Frans Bauer...
Ontbijt gemaakt en ik had net de gesmeerde boterhammetjes op de tafel buiten gezet om de thee te halen, toen een brutale meeuw met een stuk brood met abrikozenjam er vandoor ging. Even een paar kilometer terug gereden naar Whitianga voor de koffie en daarna weer in noordelijke richting naar een van de 20 mooiste stranden ter wereld naar men zegt: New Chums Beach. De wandeling daar naar toe was beslist moeilijker dan de dag ervoor, eerst door het water waden vanwege het getijde, toen over dikke stenen en rotsen klauteren, door een dichtbegroeid bos, maar toen werd al die moeite beloond met een mooi uitzicht. Een wit zandstrand omzoomd door weer die prachtige en grillig gevormde Pohutukawa bomen. Even lekker bijkomen van de trip, genietend van ons flesje water en Marsje. Vol nieuwe energie weer aan de terugtocht begonnen. Toen even overleggen waar we zouden gaan overnachten, we wisten van de vorige keer een heel mooie camping iets boven de plaats Coromandel, en die is het uiteindelijk ook geworden. Gelukkig maar want we hebben hier zojuist van een mooie zonsondergang genoten, zo mooi dat we hebben besloten om het morgen iets rustiger aan te doen en we er hier nog een nachtje aan vastknopen, gaan we op zondag naar het dorp terug voor de koffie, en daarna naar Waterworks, een tip van de receptioniste die verrast, maar blij was om te horen dat we deze camping nu al voor de derde keer hebben gekozen, zo blij dat ze spontaan een korting gaf, en dat horen wij dan weer graag. Morgen wordt het dus een "pakjes-avond" met hopelijk weer een mooie zonsondergang. Die van vandaag delen we graag met jullie.

• 04 December 2016 - 12:37

Henny:

Wat een prachtige foto's..
    Ik vraag me af hoe dik jullie fotoboek van deze reis gaat worden; het zal best moeilijk zijn een keuze te maken uit al deze herinneringen...
    Jammer dat ook aan deze reis weer langzaamaan een einde komt.
    Een adembenemende zonsondergang.
    Maak er nog wat van, de komende dagen !

Liefs, Henny en Huub

• 04 December 2016 - 12:38

Tim & Nancy:

Wat een foto's, en belevingen. Wauw dat strand New Chums beach, over idyllische stranden gesproken. Geniet van het dagje rustig aan.

• 04 December 2016 - 12:40

Evelien En Salvatore:

Hoi Rob en Wim
    Jullie zijn nu zo getraineerd dat jullie ook wel eens een gemakkelijke wandeling
    kunnen maken, de hoofdzaak het is te moeite waard en dat is het zo wie zo !!
    Gedaan met de rust, met zoveel kids, dat zijn jullie niet gewend en zeker niet
    in NZ. Wat fijn "Ein Stern" van DJ Otzi te horen, s'morgens op een camping in
    de pure natuur, alleen die "freche" meeuw die er met jouw boterham van door
    ging, was niet op zijn plaats.
    Toch nog een "echte" wandeling gemaakt, om dan in het paradijs op aarde te
    komen.
    Die tunnel was echt wel eng op de foto te zien.
    Veel plezier en na een "dolce fare niente", nog een fijne tour.
    Liefs en groetjes Evelien en Salvatore

• 04 December 2016 - 16:24

Anneke:

Koud hier buiten, dus lekker op de bank bijlezen en wegdromen. Dank je heren voor het meeleven. Tot snel

• 04 December 2016 - 22:20

Marianne Soulje:

Mooi om bij een reis door NZ de Coromandel tot bijna het laatst te bewaren. Heb weer genoten van d e foto's.
    Groeten,
    Marianne

• 06 December 2016 - 03:36

Jo En Maria . Smeets:

Hoi Rob en Wim,
    We hebben regelmatig wat problemen met deze site.
    Foto,'s plaatsen is enigszins ingewikkeld.Misschien heb je een tip.
    Ook WiFi is lang niet altijd goed werkbaar.
    Mooie verslagen van jullie, duidelijk al wat breder georiënteerd.
    En natuurlijk mooie foto's
    Groetjes John en Maria