Laatste campingmaaltijd - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Laatste campingmaaltijd - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Laatste campingmaaltijd

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Terwijl de zon met zijn laatste kracht naar binnen schijnt, tik ik nog even snel een berichtje. We staan nu op een camping ongeveer 30 kilometer van Auckland waar we morgen de camper gaan inleveren. We hoeven hem niet schoon te maken, niet vol te tanken, geen gas bij te vullen, nee gewoon de sleutels afgeven en wegwezen. Voor deze service hebben we wel 299,- NZ Dollar betaald, maar het scheelt behoorlijk wat tijd die we kunnen gebruiken om onze weg naar de haven van Auckland te vinden, waarna we met de ferry naar het eiland Waiheke zullen reizen voor een lekkere afsluiter van 3 nachten in een B&B. Een lekker groot bed, met behoorlijk matras hopen we. Dan is het gedaan met het af en toe draaien in een krap camperbedje, en dan boffen we nog want de oorspronkelijke camper had alleen de zitkussens die tot een bed omgebouwd dienden te worden. Ook zullen we dan s 'avonds niet meer ons eigen potje hoeven te koken, dan nemen we het er lekker nog even van. Nog even 4 dagen genieten van deze vakantie die werkelijk een succes is. Geen noemenswaardige problemen ondervonden en deze twee oude knakkers hebben geregeld laten zien dat ze nog niet "stok"oud zijn.
Wellicht dat we de hoogtepunten nog even op een rijtje zetten als we op ons balkon met uitzicht op zee van B&B Kiwi House Waiheke, en een glaasje wijn weer van een zonsondergang gaan genieten.
De zonsondergang van gisteren hebben we vanaf een heuvel bekeken, maar op de weg terug naar de camper moesten we goed opletten dat we in het bijna donker niet in de koeieflatten trapten.
Wat we gisteren ook nog gedaan hebben is een bezoek aan het "thema"park Waterworks dat volgens ons in de jaren 60/70 door een stel creatievelingen is opgezet maar vandaag de dag zeker nog oud en jong weet te vermaken, met experimenten op allerlei gebied, als er maar water aan te pas komt. Wij hebben er in ieder geval van genoten en zijn af en toe nat geworden door ingenieus in elkaar geknutselde kunstwerken. Eigenlijk zou een bezoek verplicht moeten worden aan al de spelcomputer verslaafde kinderen van vandaag denken de oude knarren...
Nog een nachtje, en dan morgen naar de wijngaarden en stranden van Waiheke, het juweel van de Golf van Coromandel.
Surprise: de foto's zijn eens een keer op de juiste plek....
Dan krijgt onze camper eindelijk rust na 4900 kilometer en heel wat stoffige gravel weggetjes met duizenden bochten, en hoeft Wim niet meer met samengeknepen billen naast de chauffeur te zitten, en kan hij de landkaart eindelijk opbergen.

• 05 December 2016 - 09:31

Marianne En Anne:

Zo zie je maar weer hoe snel de tijd voorbij gaat. Het zit er al weer bijna op. Geniet er nog van en bedankt voor je boeiende verslagen. Goede reis terug, voor het geval we geen verslag meer krijgen.
    Groetjes,
    Marianne en Anne

• 05 December 2016 - 10:53

Peter En Berry:

Dat deze vakantie een succes was mag je wel zeggen! Nog mooie dagen op het eiland Waiheke en bedankt dat we via de reisverslagen met jullie mee hebben mogen genieten van het mooie Nieuw Zeeland.
    Groetjes, Peter en Berry.

• 05 December 2016 - 11:10

Henny En Huub:

Time flies when you're having fun...
    Ook van toepassing op de weken die jullie nu al weer achter je hebben.
    Vele dingen ondernomen; super verslagen geschreven !
    Nog fijn een paar dagen bijkomen met wat gepaste luxe: heerlijke afsluiter van deze vakantie.
    Zie ik jullie in korte broek en t-shirtje, heerlijk ! Hier was het vanmorgen ijs krabben van de autoruiten; bbrrrrr...
    Alvast een goede reis terug !

Huub en Henny

• 05 December 2016 - 13:37

Gerda:

Dag knarretjes,
    Buiten dat jullie nog even genieten van de laatste daagjes in N.Zeeland,
    het ik genoten van jullie prachtige reisverhalen.
    Wat zal het moeilijk zijn om in Nederland weer te wennen. Vandaag o.a. - 3 graden.
    Even dacht ik de luitjes zijn op zoek naar een huis of huisje in N.Zeeland.
    verder een klein appartementje in Nederland om zo nu en dan een bezoek te brengen
    aan familie en vrienden.
    Kom wel naar Nederland om op 50 plus te stemmen bij de verkiezingen.
    De laatste dagen genieten van: BETER BED. Krijgt de camper nog een tikje op zijn achterkantje omdat hij jullie zo ver en zoveel heeft laten zien.
    Geniet nog van de laatste mooie dagen en kom vooral gezond, fris en vrolijk terug naar ons goede landje.
    Goede reis en tot spoedig in Heerlen.
    H. groeten

P.S. Ik heb alle verhalen op een print gezet en in een ordner gedaan. kan ik alles no eens nalezen!!!!!

• 06 December 2016 - 15:06

Evelien En Salvatore:

hoi Rob en Wim
    We wensen jullie nog 3 fijne dagen op het eiland Waiheke en alvast een goede terug-
    vlucht toegewenst en weer een goede start in koud Heerlen, dan is het jammergenoeg
    voorbij met korte broek en t-shirt, maar daar wennen jullie wel weer snel aan.
    Rust goed uit en geniet weer van jullie "eigen" bed. Nogmaals bedankt voor de fantastische
    verslagen en foto's we hebben genoten ervan !!!
    Liefs goede reis en groetjes van Evelien en Salvatore