Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu

Drakensbergen

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 December 2014 | Zuid-Afrika, Bergville

We zitten nu met een glas witte Zuid Afrikaanse wijn op een terras voor ons hotel The Cavern op ongeveer 1500 meter hoogte, echt aan het eind van de wereld, en genieten van een prachtig landschap waar de laatste zonnestralen op de bergen schijnen. Wat een schitterend uitzicht, met geen foto te beschrijven. Daarbij het geluid van vele verschillende vogels in alle kleuren. Dit is echt een paradijsje. Onze kamer is ondergebracht in een rijtje van 5 kamers onder een strorieten dak, het lijkt wel een Efteling-huisje, of Engelse cottage. Vandaag een kleine 300 kilometer gereden vanuit een badplaats 20 kilometer ten noorden van de stad Durban, Uhmlanga Rocks heet die plaats. Het was echt een wereld van verschil met de vorige dagen, want het leek wel of er alleen jeugd van 16 tot 20 jaar op vakantie was. Een hoog Benidorm-gehalte, met veel drank en lawaai. Wel heel veel mooie, opgeblazen, torsos aan ons voorbij zien trekken terwijl we van een drankje op de boulevard genoten. Een wereld van verschil met waar we nu zijn. Maar een nachtje daar was voldoende. We hebben de zee in ieder geval gezien. Vanmorgen vertrokken via een stop bij de Howick waterval. Daar was het ook opmerkelijk rustig, geen bussen met toeristen hoewel het toch een toeristische attractie is.
Morgen gaan we vermoedelijk een wandeling maken vanuit het hotel, want er zijn een heleboel tochten mogelijk in deze prachtige omgeving. Maar eerst gaan we hier van een diner genieten, en daarna vroeg naar bed. Zal alvast wat foto's bijsluiten.
(Gerda je hebt gelijk; heel mooie Zwarte Pieten.....)

• 02 December 2014 - 17:45

Peter En Berry:

Nu dat klinkt lekker, hier is het koud aan het worden en bij jullie is het zo'n lekker weer.
    Geniet er maar van voor je weet zit je hier in de winter.

Groet Peter en Berry

• 02 December 2014 - 17:47

Marianne En Anne:

Wat een moois is er toch op de wereld en hoe gemakkelijk kunnen we daar ook een puinhoop van maken. Geniet dus maar van een lekker glaasje wijn en de ondergaande zon.

Groeten,
    Marianne en Anne

• 02 December 2014 - 17:57

Ingrid:

Klinkt wel heel mooi allemaal. Zeker nu ik eenzaam en alleen op het reisburo zit. Pikdonker en ijskoud buiten!!! Geniet nog maar even, voor je het weet zit je weer tegenover me!! Proost!

• 02 December 2014 - 18:17

Karien En Peter:

Hallo Rob en Wim,
    Klinkt allemaal prachtig,die mooie verhalen van jullie.
    Zeker nu het hier koud en somber weer is.
    Door de mooie foto,s merken we pas goed dat er buiten de gewone vogels ook enorme
    Geluksvogels in za zijn.
    Het is jullie in ieder geval van harte gegund en wij wensen jullie nog hele mooie dagen.
    Groetjes van karien,peter en Miriam.

• 02 December 2014 - 21:44

Georg Jacobs:

Beste Rob en Wim,

Helaas een vervelend berichtje voor jullie.
    Vanavond (rond 18.45 uur) is in jullie huis ingebroken door 2 mannen. Helaas zijn ze weten te ontkomen in een gereedstaande auto.
    Er is schade aan jullie voordeur en keukenraam. De politie is direct langsgekomen en hebben er voor gezorgd dat jullie deur en raam weer is hersteld door een extern bedrijf. Voor zover de politie heeft kunnen constateren is er niets meegenomen en is er verder geen noemenswaardige schade. Er is alleen een potje gesneuveld dat op de vensterbank in de keuken stond.
    De inbrekers zijn waarschijnlijk maar heel kort binnen geweest omdat ze werden verrast door ons. Via het pad aan de achterzijde zijn ze weten te ontkomen ondanks dat ik er eentje bijna te pakken had.
    Jullie hoeven je verder niet ongerust te maken en geniet vooral van jullie mooie vakantie.
    Wel wil ik jullie vragen om met ons contact op te nemen. Je kunt ons bereiken op 0628 531 623 of via mail georgjacobs@kpnplanet.nl

• 03 December 2014 - 00:18

Annie&John:

Ha Rob&Wim,

Jullie zijn duidelijk bezig aan een stukje ontspanning na de Big Five van de afgelopen dagen. Hebben jullie de Big Five niet uit kunnen breiden met nummer 6, een van de draken uit de bergen :)? Mooi huisje hebben jullie met dat rieten dak, geweldig knus. Mooie natuur met die waterval en de beschrijving van het landschap. Een fijne wandeling toegewenst morgen en hopelijk hoeven jullie je niet te veel af te laten leiden door het bericht hierboven. Fijn dat jullie huisje thuis goed in de gaten gehouden wordt!

Lieve groeten van Annie&John

• 03 December 2014 - 12:34

Evelien En Salvatore:

Hoi Rob en Wim
    We genieten mee van dat paradijs, vooral nu het hier
    echt winter is koud en vroeg donker, daar moeten jullie je,
    jammer genoeg, weer aan wennen, maar daar nog maar
    niet aan denken !!!
    Hopelijk valt het mee met de inbraak je hebt goede buren
    gehad.

Liefs en groetjes van je zus Evelien Salvatore en Jessy

• 04 December 2014 - 18:46

Tim&Nancy:

Prachtig wat een tegenstelling, wat een verscheidenheid van de wereld. En hier zitten wij met de eerste sneeuw, snijdende oosten wind.......maar ja dat is dan ook een tegenstelling. Dus........
    Geniet ervan, maar ik voorzie weer een maand werk aan een fotoboek.