Op weg naar Doubtful Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Op weg naar Doubtful Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Op weg naar Doubtful Sound

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 November 2016 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Alweer een paar kilometer zuidelijker, waar we inmiddels zijn aangekomen in het plaatsje Manapouri. Van hieruit gaan we morgen aan boord voor een "overnight cruise" op de Doubtful Sound, een fjord aan de wetkust. Dan slapen we in een twee-persoonshut met douche en wc, en wordt er s'avonds voor ons gekookt, en staat er de volgende morgen een ontbijt klaar: dus we laten ons lekker verwennen.
Namens Wim bedankt voor de felicitaties, we hebben die dag een mooie wandeling gemaakt vanuit Cook Village en zijn tot aan het Kea Point gelopen waar we een fantastisch uitzicht hadden op het ijs van de gletsjer bedekt met een laag puin. Daarna zijn we terug gelopen naar het Hermitage hotel, het oudste en een van de duurste van NZ. Daar hebben we de verjaardagslunch gebruikt, een prachtige locatie, maarvook hier weer heel veel Aziaten. Tijdens de wandeling terug was de verhouding Aziatisch en "andere nationaliteit" op 3/1 . Wim heeft ze voor de aardigheid eens geturfd.
Ook vandaag hebben we er weer heel wat gespot, vanmiddag tijdens de lunch aan een meer zagen we weer een heel groepje in een klein busje, ik kon het niet laten en vroeg aan een dame met hoeveel personen ze in het busje zaten. Ze verstond mijn engels niet maar stuurde een jongen naar ons toe, haar zoon dus die heel goed engels sprak want hij woont in Australie en liet zijn Chinese familie NZ zien. Was verder wel een leuk en informatief gesprekje. Ze hadden de Milford Sound bezocht, en waren weer op de terugweg. Helaas hadden ze slecht weer gehad en niet veel kunnen zien. Tja die kans zit er altijd in in dit gedeelte van NZ waar het het vaakst regent. Wat dat betreft mogen wij niet klagen, nog geen regendruppel gevoeld, alleen vannacht op het camperdak gehoord, maar vanmorgen was het weer stralend. En dan rijdt het zo lekker, het voordeel van de camper is dat je lekker hoog zit en alles heel anders bekijkt dan vanuit een personenauto. Ook het rijden in een automaat bevalt prima, nee het is beslist geen straf omte rijden en ook omdat we een Tom Tom hebben die ons in het nederlands overal naar toe loodst. Maar dan wil ik Wim niet te kort doen want die zit met de kaart naast me en die zorgt er zo nu en dan voor dat we even van de route afwijken, zoals vanmorgen toen we het leuke plaatsje Arrowtown nog even ingelast hebben voor onze portie coffeine; de cappuccino of flat white. Gemiddelde prijs per kop NZD 4,50 ongeveer € 3,-
Omdat we onze koffie dus in Arrowtown hadden gedronken hebben we Queenstown overgeslagen.
Omdat we er toch langs kwamen hebben we weer een kijkje genomen bij Kawarau River, de geboorteplaats van het bungy jumpen. We hebben het weer niet gedurfd en het zal er ook wel niet meer van komen...maar ze hadden er nu ook zip lining bij, en dat ziet er iets rustiger uit, maar ik weet dat je dat op het eiland Waiheke ook kunt doen en dat is aan het eind van onze vakantie. Dus wie weet vliegen we dan wel in een tuigje boven de boomtoppen...
Zo, genoeg getikt vandaag. We kruipen weer onder het dekbed en zullen morgenvroeg weer wakker worden met een werkelijk schitterend uitzicht vanuit onze camper. Zal er een foto bij doen.

• 09 November 2016 - 10:03

Henny:

Goedemorgen Jongelui,

De verjaardag-dag goed besteed met al die bezigheden en een perfecte lunch. Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar dat zien we straks wel in het fotoboek voor zover ze niet op deze site geplaatst zijn.
    Fijn dat het weer ook een beetje meewerkt; hier is het grijs en miezerig, fris en 's nachts rond het vriespunt...
    Geniet dus optimaal van het zonnetje en de temperatuur ! Op de eerste foto's die nu te zien zijn hingen er nog flinke wolken....
    Laat anderen maar bungy jumpen.... we kunnen hier altijd nog naar de Baron in de Efteling....

Groetjes, Huub en Henny

• 09 November 2016 - 11:29

Peter En Berry.:

Hallo Rob en Wim.
    Wim nog gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te lezen hebben jullie er een mooie sportieve dag van gemaakt.Wat een geweldige foto's en met zo'n mooie camper voel je je wel een king of the road. Geniet er maar van en blijf maar gewoon met beide benen op de grond.
    Groetjes, Peter en Berry.

• 09 November 2016 - 14:14

John Van De Pas-Bleeker:

Ha Wim&Rob,

Bedankt weer voor jullie verslag. Wat handig dat jij in de reiswereld zit Rob, want zo kom je toch op de allermooiste en leukste plekjes. De regen ij de fjorden zal wel net zoiets zijn als in Noorwegen, in Bergen (No) valt er 2 tot 3 meter regen per jaar. Maar hopelijk zit er een mooie dag tussen voor jullie. Veel plezier morgen naar het Twijfelachtig Geluid, ben ook benieuwd naar dat verslag en natuurlijk slaap ze aan boord en laat jullie goed verwennen.

Met hartelijke groeten van John

• 09 November 2016 - 17:38

Anne En Marianne:

Nu komen jullie in de streek waar wij ook geweest zijn. Ik lees bekende namen. De Doubtfull Sound zijn wij ook op geweest. Was een mooie excursie, maar helaas in 1 dag heen en weer. Jullie doen het dus luxer. Ben benieuwd naar de plaatjes. Ze wilden ons ook pinguïns laten zien, maar helaas kregen we er niet meer dan 1 te zien. Hopelijk hebben jullie meer succes. Wij hadden overigens wel mooi weer. Veel plezier en bedankt voor de foto's.
    Marianne en Anne

• 09 November 2016 - 18:09

Evekien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim

We hebben weer genoten van jullie bericht, vooral nu het weer hier
    zo triest is, geniet er maar van, hier is het koud, regent en is het al vroeg donker.

Wat een mooie camper, plaats genoeg, jullie kunnen nog 4 chinezen meenemen, ha ha
    en wat een luxe bij die " overnight cruise"

Jullie zijn in onze ogen zeer sportief, maar bungy jumpen vinden wij toch wel een
    beetje griezelig.

Nog veel plezier en groetjes van de Wachtgasse 7
    Evelien en Salvatore

• 09 November 2016 - 19:43

Jasper, Tineke En Kusje Van Eva:

Hallo Rob en Wim, Wim nog gefeliciteerd met je verjaardag! Op een prachtige locatie gevierd...kan niet beter! Dat bungyjumpen is niet goed voor je lijf en dat voor een zeer korte kick dan zou ik eerder gaan skydiven, veel langer plezier van :-) En ik (Tineke) spreek uit ervaring haha. Jullie overnight cruise klinkt ook goed, we horen het wel in het volgende verslag! P.s. jullie reisdagboek is al meer dan 25.000 X bekeken!

• 10 November 2016 - 08:38

Marjolein & Dries :

Wauw, door jullie reisverhalen komt onze reis van twee jaar geleden ook weer helemaal tot leven! Arrowtown is toch een goudzoekersdorpje, wij hebben daar ook nog een poging gewaagd in de rivier...
    Wat is het een prachtig land!

• 10 November 2016 - 23:18

Marianne Soulje:

Hallo Wim en Rob,
    Weer heel veel bekends gelezen. Hopelijk hebben jullie mooi weer gehad in de Doubtffull Sound. Ook de waterkrachtcentrale bezocht?
    Die camper ziet er goed uit. En groot! En geen gedoe met het opmaken van het bed.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Groeten, Marianne