overnight cruise Doubtful Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu overnight cruise Doubtful Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

overnight cruise Doubtful Sound

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 November 2016 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Omdat de cruise vanuit het plaatsje Manapouri vertrekt hebben we daar een camping gezocht en gevonden, maar wel een heel bijzondere. Het is een echt ouderwetse camping die zijn beste tijd wel gehad heeft maar desalniettemin toch een heel bijzondere sfeer heeft. Als we hier in het donker en bij slecht weer waren aangekomen dan hadden we het niet aangedurfd, want het is best wel een spooky locatie. (Rocky horror picture show) De buitenkant van de receptie ziet eruit als een Zwitsers chalet, compleet met bloemen in de vensterbank en gekleurde luiken. Binnengekomen moesten we wel even met onze ogen knipperen, want ook vanbinnen ziet het er erg vreemd uit, uniformen, helmen, vlaggen en een opgezette baron von Munchausen in de lucht. Een zeer praatgrage oude dame van 83 checkte ons in, met een potlood. Ze vertelde dat ze hier al 45 jaar de boel "beheert", overblijfsel uit de hippie-periode. Toen we het terrein van 4 hectare een dag later wat beter verkenden kwamen we ogen te kort. Het stond vol met oude auto's van voor 1960, Morris, Bedford , een in elkaar geflantste woonwagen en een groot spooky bos... Maar keuken, toiletten en douches zijn goed en met veel details ingericht. Hebben nog nooit een camping gevonden met echte pioenrozen op tafel in de keuken. We zijn natuurlijk gaan informeren naar die vlaggen, en toen kwam ze met de verklaring dat ze vlaggen had opgehangen van alle Alpenlanden of landen met gebergte. Heb haar toen meteen verteld dat ze de Nederlandse vlag er ook maar bij moest hangen, want wij zijn uiteraard ook trots op onze 321 meter hoge Vaalser berg die we dan wel moeten delen met Duitsland en Belgie.
Maar ons hoofddoel was natuurlijk de cruise en die is bijzonder goed bevallen, prachtig weer, mooie hut met douche en wc, en uitgebreid buffet. Wat zeker vermeldenswaardig is, er waren bij de 67 gasten maar 4 Aziaten, en wel 17 Nederlanders !!!
Dus we hebben onderling heel wat ervaringen kunnen uitwisselen, en het was heel leuk om de medepassagiers iets beter te leren kennen; zowel oude gepensioneerde leraren, en jonge mensen op wereldreis die blijkbaar goed in de slappe was zitten, actuaris (vrouw) en O.K.assistente.
Aan boord, en later in de tender (kleine motorboot) kregen we heel veel informatie van Carol onze natuurgids, en Wim zelfs meer dan informatie; hij hield er een kletsnatte broek aan over. (details later indien gewenst)
Dit verslag typ ik nu weer vanaf onze camping, terwijl Wim een wasje draait en we het verder rustig aan doen vandaag. We zijn van plan om morgen een wandeling te gaan maken bij de
Marova Lakes. Of dat gelukt is horen jullie later.
//Er zijn wat fotos van de cruise bij het vorige verslag terecht gekomen//

• 11 November 2016 - 09:49

Marianne En Anne:

Wat leuk om te lezen dat sommige dingen in ruim 20 jaar niet veranderen. Dank voor je weer mooie verslag Rob. De Aziaten houden kennelijk niet van overnachten op een boot of het gaat ze te langzaam. Ze moeten uiteindelijk nog meer zien. En Nederlanders kom je dus echt overal tegen. Groeten en nog veel plezier.
    Marianne en Anne

• 11 November 2016 - 12:39

Tim & Nancy:

Duidelijk een dame met passie voor camperen en dus haar camping met een mooie historische verzameling. Perfect getroffen zou ik zeggen.
    Morgen dan ook weer een schitterende wandeling, als je in lands stijl campeert, verwacht ik dan ook.
    Enjoy!

• 11 November 2016 - 16:15

Je Collega's Van Het Reisburo:

Hallo Rob en Wim,
    Weer mooi om jullie enthousiaste verhalen te lezen! We kunnen ons helemaal inleven in jullie reis, mooi geschreven.
    Geniet er nog maar van, want voor je het weet zit Rob weer achter zijn buro!
    Groetjes Judith, Sinette en Ingrid

• 11 November 2016 - 17:28

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    Weer een leuk bericht en mooie foto's, vooral die met de zwitzerse vlag,
    een zwitzers chalet kan ook heel mooie zijn, hoor
    Het drielandenpunt is ook heel interessant, wij waren er deze zomer, een
    dag en hebben ons goed geammuseerd.
    Fijn dat de cruise goed bevallen is, waren die 4 aziaten niet die 4 die jullie
    meegenomen hebben ?
    Wim's kletsnatte broek, hoe was dat? een erg nieuwschierige zus heb jij,
    nietwaar.
    We wensen jullie nog een fijne wandeling, mooie is dat zo wie zo, bij die prachtige natur in NZ.
    Nu dag Rob en Wim groetjes en tot het volgende bericht
    Evelien en Salvatore

• 11 November 2016 - 19:21

Truus En Jan Van De Boel:

Hoi Rob en Wim
    Bedankt voor het mooie verhaal.
    Ook leuk om die Nederlandse mensen te ontmoeten, zover weg is dat byzonder.
    Vanuit ons koude Thorn, de hartelijke groeten en niet van een of andere weg afkukelen.
    Jan en Truus

• 11 November 2016 - 19:24

Jan En Truus Van De Boel:

Ik bedoel natuurlijk niet van een berg afkukelen, ha, ha.
    Truus

• 11 November 2016 - 19:42

John Van De Pas-Bleeker:

Ha Rob&Wim,

Goh, wat een bijzondere camping is dat. Jullie verhaal en foto's vullen elkaar mooi aan en zo krijgen we een levensecht verslag en slaat bij mij ook de bewondering toe. Alles lijkt bijzonder aan die camping. Hebben jullie ook nog een idee gekregen hoe de receptiedame er als hippie heeft uitgezien? Het is echt genieten van jullie , dat blijkt helemaal uit het verslag. Ga zo door en ik ben weer benieuwd naar jullie volgende verslag die ik waarschijnlijk ga lezen vanuit Casa Anita.

Hartelijke groeten van John

• 11 November 2016 - 20:01

Henny En Huub:

Hallo Rob en Wim,
    Wat een fantastische belevenis weer, heel fijn geschreven ! Na het lezen de foto's bekeken en dan denk ik: wauw.... Om even stil van te worden.
    Prachtige omgeving maar daarbij kan ik me wel voorstellen dat die camping een beetje spooky overkwam. Vandaar natuurlijk het gebrek aan Aziaten !
    Ondertussen hebben jullie de wandeling alweer achter de rug; ik vertrouw erop dat ook dat weer een geweldige tour is geweest.
    Wim, ik ben best benieuwd naar die natte broek van jou ? Ik kan echter wel op de verklaring wachten tot jullie half december weer terug zijn !

Toi, toi, toi en tot het volgende verslag !

Groetjes, Huub en Henny

• 11 November 2016 - 23:52

Marianne Soulje:

Hallo Wim en Rob,
    Fijn, dat jullie goed weer hadden op de cruise. Dan zie je toch veel meer van dat mooie landschap. En dat verhaal over die camping kwam me toch erg bekend voor. Ik heb er ons reisverslag uit 2003 even op nageslagen en ja hoor, het vermeldde ook de (ook toen al!) roestige Morris Minors.
    Ik ben benieuwd of jullie volgend verslag ook weer allerlei bekends vermeldt.
    Groeten,
    Marianne.

• 13 November 2016 - 16:34

Gerda:

Dag Rob en Wim,

Twee Nederlandse mannen schrijven over hun reis in Nieuw Zeeland.
    Een BESTSELLER. Je moet dit lezen. Wees erbij, want een tweede druk kan nog wel even duren.
    Ik geniet van hun prachtige verhalen. Alles tot in puntjes weergegeven.
    Een natte broek van Wim dat houden ze voor privé.
    Ik volg jullie met veel plezier. Gisteravond ook de uitzending bekeken van ons Koningspaar op bezoek in Nieuw Zeeland. Ook weer heel indrukwekkend. Natuurlijk gaan dan mijn gedachte uit naar jullie.
    Wat geweldig dat jullie weer voor dit land hebt gekozen om te ontspannen en te genieten van al zoveel schoons.
    Rob en Wim geniet met volle tuigen en vergeet even alle nare dingen van de wereld om ons heen.
    Over Donald praten wij later wel weer eens.
    Tot een volgende keer.
    Hartelijke groet, Gerda H.