Spit Farewell - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Spit Farewell - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Spit Farewell

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 November 2016 | Nieuw Zeeland, Golden Bay

We hebben inmiddels een heel mooie en lange excursie er op zitten. Lang was het wel, zo' n 6 uur, we begonnen om 15.00 uur en hebben dus ook nog de zonsondergang op het strand meegemaakt.
De tour ging eerst naar Cape Farewell, waar we mooie foto' s hebben kunnen maken. We reden in een soort amfibie-bus, dus ook door het water en langs het strand. Dat was me de rit wel; de land/zandtong Farewell Spit is 36 kilometer lang en we hebben maar liefst 27 kilometer over het strand naar de vuurtoren gereden waar we kofiie met een muffin kregen. Daar werd ook de geschiedenis van de vuurtoren uit de doeken gedaan. Wat uitleg door de gids betreft mogen we niet klagen, of eigenlijk wel. Want deze was zo enthousiast, een beetje te veel van het goede. Van de 6 uur heeft hij wel 5 uur gekletst. Op de rit terug van vuurtoren naar Puponga reden we als het ware tegen het waaien van het zand in, waardoor het leek alsof we in een vliegtuig boven de wolken zaten; heel bijzonder. Door de zandverstuivingen zijn er ook duinen ontstaan en die moesten we uiteraard ook even bedwingen.
Dus de excursie is zijn geld waard geweest.
Vandaag verkassen we naar Totaranui als de weg er naar toe tenminste open is, want die schijnt ook door de aardbeving even gesloten te zijn geweest.

• 20 November 2016 - 12:46

Evelien En Salvatore:

Hallo hier zijn we nog eens
    Fijn dat de excursie de moeite waard was, maar dat is in NZ toch normaal denk ik
    Fijn dat jullie tot nu toe nog geen moeilijkheden op de weg gehad hebben vanwege
    de aardbeving en hopelijk blijft dat zo.
    Groetjes en tot schrijfs Evelien en Salvatore