Hippies en dreadlocks - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Hippies en dreadlocks - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Hippies en dreadlocks

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

21 November 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

Vanuit Collingwood zijn we naar de meest westelijke ingang van het Abel Tasman Park gereden , Totaranui, en dat ging via Takaka. Daar maakten we op zondag een koffiestop maar het dorp was uitgestorven, alleen bij restaurant/café/" cultureel centrum" Wholemeal was acitiviteit te bespeuren. Vroeger is het een bioscoop geweest, gebouwd in 1927 maar nu zit er dus een restaurant met hoog vegetarisch en veganistisch gehalte, volgens een reisgids. Wij naar binnen, en we keken meteen onze ogen uit. De oude filmposters van Casablanca, Gone with the wind etc. hingen nog aan de muur, met een hoop andere creatieve kunst. Maar wat een sfeer, muren in de kleuren geel, blauw en oranje, her en der planten, jazzy muziekje en dus heel wat mensen die er van hun koffie en andere lekkere dingen zaten te genieten maar het waren over het algemeen alternatievelingen met dreadlocks, blote voeten, broekrokken of rokbroeken, een echte hippietempel dus.
Na die ervaring hebben we de weg vervolgd, die op het laatst 16 kilometer over een grindweg naar de campground voerde. Best spannend want door de regen van de vorige dagen waren ook hier weer heel wat stukken steen en bomen naar beneden gekomen waar we doorheen laveerden met onze camper. Bij aankomst op de campground konden we kiezen uit wel 250 staanplaatsen, 10 waren er bezet, dus we hebben een lekker plekje opgezocht met weids uitzicht. Overmoedig zijn we aan een wandeling van 2 1/2 uur begonnen naar de Awaroa Lodge, maar dat bleek toch wat te hoog gegerepen, dus halverwege omgekeerd. Terug bij de camper genoten van de absolute rust en natuur, alleen vogeltjes en de branding waren te horen.
Vanmorgen ook gewekt door de pukeko en weka, en ons weer klaargemaakt voor de rit naar Nelson. Onderweg een heel mooie waterval bezocht Wanui Falls, 40 minuten heen en weer 40 minuten terug, en practisch geen mens tegen gekomen maar uitgerekend bij de waterval twee nederlanders ontmoet die zo een foto van ons beiden konden maken. Die gaan we weer proberen om bij te plaatsen.
Inmiddels zijn we aangekomen op de camping in Nelson, hier hebben we de vorige keer ook gestaan dus we wisten welke prachtige ligging deze campground heeft. Van het bedrijf dat de overtocht verzorgt, Interislander, bericht gekregen dat de overtocht overmorgen met ongeveer twee uur vervroegd is vanwege de problemen die er na de aardbeving zijn ontstaan aan de kades van zowel Picton als Wellington.
Het probleem met mijn tablet is vermoedelijk opgelost, we zijn vanmiddag in Montueka een internetzaak binnengestapt, en daar constateerden ze dat de oplader vermoedelijk niet goed gewerkt heeft, of dat onze adapter een hapering vertoont. Dus we drukken de duimen en hopen dat we weer verder kunnen tikken in de avonduren bij het kopje koffie en na de afwas. Om 09.00 uur is het donker, dus meer doen dan een boekje lezen, dit reisdagboek bijhouden kan toch niet. Heb nu echter wel een beetje spijt dat we gisteravond op de camping bij Abel Tasman geen kampvuurtje hebben gemaakt, de mogelijkheid was er geweest en was ook nog toegestaan, maar ja we hebben geen gitaar bij ons, hadden we Fernando van Abba kunnen zingen, of een andere klassieker.

• 21 November 2016 - 09:59

Anne En Marianne:

Het zijn de avonturen weer wel zeg. Ik word al moe als ik het allemaal lees, maar tegelijkertijd zou je zo willen ruilen. Wat een fantastisch land is het toch. Ben benieuwd naar de verdere avonturen op het noorder eiland. Groeten,
    Marianne en Anne

• 21 November 2016 - 10:02

Truus En Jan Van De Boel:

Dag Rob en Wim
    Al weer een mooi verhaal en die foto's prachtig.
    Momenteel regent het hier, maar niet koud.
    Rob, als jullie terug zijn, ga ik, maar niets spectaculairs hoor!
    Verder is hier weinig nieuws, wensen jullie nog heel fijne dagen en veel plezier.
    En voorzichtig he!
    Liefs, Jan, Truus

• 21 November 2016 - 11:33

Peter En Berry:

Hoi Rob en Wim.
    Jullie hebben weer een spannende rit gehad, knap hoe jullie met die grote camper overal komen. Rob ik weet nog dat jouw slaapkamer vroeger ook allerlei kleuren had, je fan was van Abba en we samen een cursus gitaar spelen hebben gedaan waar we beide niets van hebben gebakken, dus zelf was je vroeger ook wel een beetje hippie!
    Liefs en nog een mooie reis.

• 21 November 2016 - 12:52

Henny En Huub:

Iedere keer weer weet je heel mooi te omschrijven wat jullie allemaal ondernemen en meemaken; gewoon prachtig !
    Alsof we er zo bij zijn...

Fijn dat het euvel met de tablet verholpen lijkt te zijn; dan blijven we niet meer zo lang (nou ja..) verstoken van jullie belevenissen !

Veel plezier op het noorder eiland !

Henny en Huub

• 22 November 2016 - 11:22

Evelien En Salvatore:

Hoi Rob en Wim
    Fijn dat alles weer normaal gaat met het tablet en je in de camper
    kan schrijven. Ook weer mooie foto's.
    Wat een fijne" wekker" hebben jullie, dat heb je ook maar alleen in NZ, geniet ervan,
    we leven met jullie mee en wachten op het volgende bericht
    Liefs van Evelien en Salvatore

• 22 November 2016 - 11:36

Evelien En Salvatore:

O ja, niet te vergeten, we wensen jullie een goede overtocht, hopelijk
    verloopt alles naar wens !!
    tot spoedig Evelien en Salvatore

• 22 November 2016 - 13:45

Cindy Schulteis:

Hallo Rob en Wim,

Wat een prachtige foto's en verslagen weer.
    Geniet nog even!