Halverwege - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 November 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

We zijn nu letterlijk halverwege, halverwege het Zuider en Noorder eiland, dus op het schip van de Interislander en we zitten lekker "premium lounge" met gratis drankjes, ontbijt, hapjes en lekker rustig. De upgrade hebben we te danken aan mijn beroep. Dus ons hoor je niet klagen.
Was er dan werkelijk niets te klagen over ons verblijf op het Zuider eiland ?
Was alles inderdaad zo geweldig en fantastisch ? Nou, een klein minpuntje dan, en dat was dan ook erg klein maar erg irritant, het heet "sandflies".
Deze zeer kleine zwarte vliegjes kunnen je lekker te grazen nemen, en naar het lijkt alleen ons beiden, want overalzie je mensen op blote voeten lopen of op slippers, en die schijnen er dan geen last van te hebben terwijl onze voeten en onderbenen onder de rode bultjes zitten die vooral s'morgens en s'avonds behoorlijk jeuken. Het tubetje Azaron is al bijna leeg. Maar op het Noorder eiland schijnen we er minder last van te moeten ondervinden. En daar zullen we over anderhalf uur weer met onze camper van boord rijden en dan snel Wellington achter ons laten want we willen vandaag richting Lake Ferry dat ten oosten van Wellington ligt. Morgen staat er dan een wandeling gepland uit de wandelgids Noorder eiland.
Toch nog even terug naar de afgelopen dagen, want voor ons is dit reisdagboek ook een naslagwerk dat na thuiskomst in boekvorm gedrukt wordt, inclusief foto's en jullie commentaren.
Nadat we nogmaals inTakaka bij Wholemeal een lekkere vegetarische lunch hebben genoten, om in stijl te blijven, broodje met spinazie feta en noten zijn we doorgereden naar Nelson waar we nog een mooie camping wisten van de vorige keer. Daags erna een beetje geshopt in Nelson en toen via Havelock naar Blenheim waar we in de buurt de laatste overnachting op Zuid doorbrachten. Nog even over Havelock, dit plaatsje is bekend vanwege zijn groene mossels. Dat kan ik me nog goed herinneren want we hebben er ooit gegeten op mijn verjaardag in 2010. Wat ons er verder nog van bijstaat is dat er een verschrikkelijke camping was, en daarom zijn we er in 2013 met grote snelheid doorgereden. Maar gisteren was het 24 graden, en we waren toe aan ons kopje koffie. Omdat we ook de toestand van de weg naar Blenheim wilden weten, zijn we bij het informatiekantoor van Havelock even binnengelopen en dat was een leuke verrassing. Het was een soort museum met alle, opgezette, dieren van NZ. Heel bijzonder, en zeker een aanrader om er even binnen te kijken. De vriendelijke mevrouw achter de balie, maar dat zijn ze hier allemaal, nog gevraagd naar een leuk plekje om wat te drinken en toen beveelde ze ons Apples for Charlotte aan, waar ze een goede high tea kon aanbevelen. Wij ernaar toe, en gelukkig werd mijn outfit, korte broek met zwart shirt, goed gecompenseerd door de kledingkeuze van Wim voor die dag. Hij had het niet beter kunnen uitkiezen, het paste precies bij het interieur . En de scones die we er gegeten hebben waren inderdaad hartstikke lekker. Dus nu vertrokken we vanuit Havelock met een bijgestelde mening over dit dorpje. Waar we minder enthousiast over waren was de plaats Blenheim, een vrij nieuw dorp en niet echt heel bezienswaardig, maar het ligt in een gebied met veel wijngaarden en is daarom bekend. Je kunt er per fiets een excursie tussen de wijngaarden maken met hier en daar een stop en proeverij bij de verschillende wineries. Maar we hebben geen zwalkende fietsers voor de camper gehad, en na aankomst op de camping onze fles Chardonnay opengetrokken en getoast op een supervakantie op Zuid, m.u.v. de jeukende plekjes op voeten en ellebogen maar dat is een beetje muggenziften toch ?

• 23 November 2016 - 08:30

Tineke :

Weet je wat helpt tegen de jeuk van sandflies (kan erover meepraten helaas) anti zeeziek tabletjes!!

• 23 November 2016 - 09:05

Els En Jaap:

Wat een vakantie! Wat een lawine van indrukken!
    Het is maar goed dat jullie alles beschrijven en vastleggen op de foto.
    Nieuw Zeeland is een deel van jullie leven geworden, lijkt ons!
    Opa Bleeker zei altijd: Reizen maken is je beste geldbesteding.
    Nou dat advies hebben jullie ruimschoots opgevolgd.
    Wij gunnen het jullie ontzettend. Jullie plezier spat van de Waarbenjij.nu site!!

• 23 November 2016 - 09:16

Henny En Huub:

Wie klaagt er nu oer zo'n klein minpuntje ? Hoewel jeuk natuurlijk wel een echt probleem is !
    Weer mooie ervaringen en inderdaad een goed matchende outfit van Wim bij het interieur. Als je het van te voren had moeten uitzoeken was het vast niet zo passend geweest !
    Nog veel plezier en blijf een beetje bij de aardbevingen weg, waarmee ze ons hier op het nieuws overspoelen.

Liefs, Henny en Huub

• 23 November 2016 - 09:26

John Van De Pas-Bleeker:

Ha Rob&Wim,
    Wat een leuk verslag weer en wat hebben jullie toch een fijne vakantie. Dat komt natuurlijk ook door de goede voorbereiding, want uit alles blijkt dat jullie goed geinformeerd zijn. Van die rottige vliegjes/muggen kan ik ook meepraten uit Noorwegen. Heb een keer in een gebied gewandeld met van die mukkies en durfde niet te stoppen ivm de aanval van die beestjes. De enige remedie die toen hielp was door blijven lopen! En dat heb ik dus 3 uur lang gedaan. Ik moest lachen om de opmerking van Jaap&Els hierboven: reizen is je beste geldbesteding of belegging, uitspraak van Opa Bleeker (mijn schoonvader dus :)). Ik moest daar deze week aan denken toen ik een mailtje van Tineke&Jasper kreeg, dat Eva in haar korte leven al zoveel gereisd heeft: twee keer naar Spanje en al een paar keer naar Engeland. Het zegt veel over de Bleekers (en kijk ook hoe de broers/zussen en neven en nichten over de wereld verspreid zijn). Dat ik op die Bleekerspreuk kwam zegt wellicht ook wel iets over mij: ik heb wellicht ook al een groter Bleeker-gehalte dan ik denk?! En ik ben daar blij mee!
    Fijne tweede helft toegewenst en vanaf nu > dubbel genieten!
    Hartelijke groeten van John

• 23 November 2016 - 10:17

Stella:

Hee Rob en Wim,

Zooo, ik ben weer bijgelezen ;)
    Wat hebben jullie het goed, heerlijk zeg!
    Prachtig land, veel zien en genieten en vooral tijd voor alles hebben.
    Rob, je ziet er goed en ontspannen uit.
    Mooi zo'n verslag, want als je later alles gaat opschrijven, ben je heel veel details vergeten.
    En ach, dat detail genaamd zandvlieg, stap er maar overheen haha!
    Hele fijne reis nog, wordt vervolgd....

• 23 November 2016 - 12:31

Karien En Peter:

Hallo Rob en Wim,
    Al jullie verslagen klinken zo mooi ,net of we er zelf bij zijn. Behalve de bultjes dan.
    Iedere keer krijgen we weer een ander verhaal te zien en kunnen wij weer wegdromen over al de dingen die jullie daar iedere dag weer meemaken. Iedere keer kijken wij bij de mail of er al een nieuw verslag bij is van de nieuwste belevenissen. Spannend is dat.
    Heel veel plezier gewenst bij de tweede helft van jullie grote reis en groetjes van ons.
    Karien en Peter.

• 23 November 2016 - 12:39

Gerda:

Dag Rob en Wim,
    Waar halen jullie de tijd vandaan om zulke mooie verslagen te maken.
    Het gaat maar door! Fijn dat jullie er straks een boekwerk van maken ?.!.
    Oplage: onbekend. Ik heb er inmiddels een map voor gemaakt.
    's- Avonds zitten op de bank, de klapper erbij en een lekker wijntje.
    Het lijkt wel vakantie in voorbereiding.
    Jullie komen toch nog wel terug naar Nederland!!!!
    Welaan geniet.
    Hartelijke groet. Gerda

• 23 November 2016 - 22:11

Evelien En Salvatore:

Hoi Rob en Wim
    Weer een lang en fantastisch verslag, we raken langzaam verslaafd en zullen
    jullie verslagen gaan missen als jullie weer in Limburg zijn, maar dat duurt gelukkig nog
    een tijdje.
    Je schrijft over groene mossels, waren die lekker ? wij zijn namelijk mossel-fans.
    Een fijne tijd nog, liefs en groetjes van Evelien en Salvatore

• 24 November 2016 - 14:51

Anneke:

Wat een prachtig shirt Pa! Ik lees stiekem jullie verhalen op mijn werk, droom ik lekker bij weg. Heerlijk. Ik ben wederom verbaast over de veelzeidigheid van het land. Zeggen de Fransen dat ze alles hebben, maar ik begrijp dat Nieuw Zeeland het wint! Dikke kus