Pinnacles, een bizar landschap - Reisverslag uit Dannevirke, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Pinnacles, een bizar landschap - Reisverslag uit Dannevirke, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Pinnacles, een bizar landschap

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 November 2016 | Nieuw Zeeland, Dannevirke

Nadat we in Wellington van de boot afreden, zijn we meteen doorgereisd naar het plaatsje Lake Ferry, dat ten oosten van Wellington ligt maar wel dus aan zee. We hebben er een heel kleine campground gevonden met een aardige eigenaresse die ons nog tipte om s'avonds naar de zonsondergang te gaan kijken, dus het werd snel ons potje koken, en daar worden we steeds handiger in. Alleen vervelend dat het rookalarm dan wel eens wil afgaan, dan maar even alle raampjes open, want het is best een irritant geluid, net zo irritant als het wegrijden met de camper als de handrem er nog op staat, dat ook al eens gebeurd is, en dan schaam je je dood want dan gaat de camper toeteren...
De zon hebben we dus in zee zien zakken, en daarna zakten wij in ons bed.
Vanmorgen stond er een wandeling op het programma die ik had uitgezocht uit de wandelgids voor het Noorder eiland, zwaarte 1+ dus dat zou te doen moeten zijn, maar achteraf maken we er toch zwaarte 2+ van, want het lopen door de rivierbedding ging niet in de koude kleren zitten, en vooraf hadden wecal heel wat onregelmatige treden moeten nemen, maar wat we te zien kregen maakte alles goed. Een bizar landschap van "torens van kei-leem met daar bovenop blokken graniet" heel bijzonder. Niet voor niets zijn hier ook filmopnames gemaakt voor de films van Lord of the Rings.
We hebben ze van bovenaf bekeken, dus eerst geklimd naar de Look out, en daarna vanuit de rivierbedding. Ook nog te vermelden dat het niet geheel ongevaarlijk is, want na de recente aardbeving was het gebied een paar dagen afgesloten. Dat hebben we ook kunnen zien toen we na de wandeling nog per camper verder zijn gereden naar het zuidelijkste puntje van het Noorder eiland, Cape Palliser waar ook een vuurtoren staat. We hebben blijkbaar iets met vuurtorens of zoeken we steeds de uiterste puntjes op ?
Bij Cape Palliser hebben we de zeeleeuwen proberen te tellen, maar dat was onmogelijk. Omdat ze qua kleur op hun omgeving lijken, de bruin grijze rotskleuren, maar ook omdat het er zo veel waren. En dan loop je daar op een paar meter van die beesten die zich eens omdraaien, met hun poten flapperen, hun tanden laten zien maar vooral zich niet druk maken om die twee kerels met hun fototoestelletje, want als ik een beter toestel had gehad met telelens, dan had ik foto's van hun gebit kunnen maken. En als ze niet liggen te liggen, dan spelen ze in zee, heel grappig om te zien. Dus onze portie Discovery Chanel hebben we vandaag weer gehad.
Daarna in de woonwagen gestapt en een heel eind in noordelijke richting gereden, naar Dannevirke dat iets Deens schijnt te hebben, want we hebben al diverse afbeeldingen van stoere Vikingen gespot langs de weg, en op de camping wappert de Deense vlag. Over stoer gesproken, vanmorgen een knappe stoere schaapdrijver gespot die best op de foto wilde. Wij willen de foto wel met jullie delen.

• 24 November 2016 - 09:43

Marianne En Anne:

Hoi Rob en Wim, Jullie banjeren er maar op los. Maar dan zie je ook eens wat. Staat het in de gebruikshandleiding van de camper van dat toeteren? Maar ja, de handrem vergeten is ook wel een ding !! Hebben jullie ook wel eens een rustig aan dag of is dat er niet bij. Inieder geval, nog veel plezier en voor ons dus kijk en lees-genot.
    Groetjes, Marianne en Anne

• 24 November 2016 - 18:49

Timhoekstra01@gmail.com:

Dus vanuit oerwoud, over de woeste wateren, naar de rotskust van Smeagol tussen de wilde dieren en dan over de half ingestorte weg, met de handrem erop luid toeterend tot aan de vuurtoren en dan rechtdoor naar Denemarken, met een schapendrijver.......
    Maak een beetje flauwekul, maar we blijven jullie mooie avontuur volgen. Al die kleine details en grootse belevingen, dit worden zekers prachtige herinneringen!

• 24 November 2016 - 22:33

Marianne:

Ik heb alle afleveringen van jullie reisverslag inmiddels gelezen en de foto's gezien. Ik geniet mee.
    Ik denk wel, dat jullie terug in Nederland weken nodig zullen hebben om bij te komen! Of hebben jullie toch nog wat rustige dagen gepland?
    Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.
    Groeten, Marianne

• 25 November 2016 - 13:08

Gerda:

Hallo vakantiegangers Rob en Wim,

Misschien is het nog mogelijk een bezoek te brengen aan TUINEN VAN VERWONDERING.
    van Alan Gibbs. Heel indrukwekkend met name prachtige beelden. Zag uitzending op TV npo 2.
    Liggen op het Noordereiland, Nieuw Zeeland. Het kost je jullie wel velen uren.
    Het is gigantisch groot. Vooral goede schoenen aandoen.
    Ben erg benieuwd of jullie dit nog lukt.
    Het is een reportagereeks van Ernst Veen uit Nederland.
    Ik hoop dat de reis verder weer veel genieten geeft.
    Hartelijke groet Gerda.