Eerste tegenvaller.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Eerste tegenvaller.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Eerste tegenvaller....

Door: robenwim

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 December 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gistermorgen hebben we de camper ingeleverd in de buurt van de airport en daarna een taxi genomen naar ons nieuwe onderkomen in de grote stad Auckland. Praktisch in het centrum, een heel gaaf en modern appartement met alles erop en eraan, zoals wasmachine, magnetron, balkon en niet te vergeten een strijkplank. (maar die gaan we niet gebruiken, want we nemen gewoon twee koffers met vuile was mee terug naar huis). We krijgen notabene ook nog een ontbijtje geserveerd.... Dat is dus weer dik voor mekaar, maar een goede reisagent weet natuurlijk hoe hij dat moet regelen, ahum zegt Wim.
Echter vanmorgen toen we wakker werden konden we vanaf de 7e etage enkel 200 meter mist, regen en vage contouren van gebouwen zien, en dat terwijl we die morgen geboekt hadden voor de Auckland Harbour tour. Met Nederlandse charme van Rob hebben we de dame van het excursieburo zo ver gekregen dat we de tocht morgen kunnen maken want we willen natuurlijk wel de sky-line zien. Toen zijn we naar het Auckland Museum gegaan waar we onze ogen hebben uitgekeken op de Maori-kunst. Toen we buiten kwamen scheen de zon en was het weer aangenaam toeven. Vanavond hebben we het makkelijk gehouden en zijn bij Wendy's gaan eten. Toen nog even naar de sky-tower gegaan om wat souveniers te scoren. Er is natuurlijk heel veel te koop i.v.m. het aanstaande wereldkampioenschap Rugby hier in NZ.
Morgen dus onze laatste volle dag in NZ. We zullen dan ook nog even naar Devonport gaan want dat raadt iedereen ons aan. Bij een lekker temperatuurtje, want het wordt 27 graden, zullen we de laatste dollars op het terras opmaken, want we hebben begrepen dat er geen vertreksbelasting meer wordt geheven op de luchthaven.
En dan geven we ons over aan de service van Emirates Airlines. In het vliegtuig zullen we dan al terug verlangen naar dit prachtige land en kunnen we terugkijken op een geslaagde vakantie waarin alles voorspoedig is verlopen (tot nog toe, moet ik van Wim schrijven) Wie weet is er wel weer een uitbarsting van een of andere vulkaan en/of staking van luchtvaartpersoneel.....en zijn we verplicht om langer te blijven. Handig zo' n creditcard.
Foto' s plaatsen is vanavond niet gelukt, wellicht doen we morgen nog een poging.
Groeten, Wim en Rob

• 14 December 2010 - 09:04

Tim & Nancy:

Misschien dat jullie niet kunnen landen in Nederland, veel sneeuw voorspelt op Donderdag en Vrijdag. dan wordt het in de lucht bijtanken en weer terug vliegen misschien........
    Niet weer misselijk worden in de haven en geniet van de skyline en bukken bij de brug...anders heb je hoofdpijn.

• 14 December 2010 - 09:05

Berry En Peter:

Nou als dit de eerste tegenvaller is op de laatste dag mag je toch wel spreken van een geslaagde vakantie.
    Wij zien jullie wel weer in het koude nederland over een paar dagen.

• 14 December 2010 - 10:03

Jan En Wim:

Als mist de enige tegenvaller is dan mogen jullie je wel in de handen klappen want 27 graden of -5 graden is nog altijd een enorm verschil. We wensen jullie een aangename terugreis naar ons koude landje.

• 14 December 2010 - 10:23

Harry En Eric:

Uit alle verhalen hebben we op kunnen maken dat jullie geweldig genoten hebben in het mooie NZ! Het was een genot ze te lezen en de bijbehorende foto´s te aanschouwen! En die ene tegenvaller.... nou ja,.... dat mag geen naam hebben. We wensen jullie een goede terugreis naar een winters NL. Groetjes
    HARRY en ERIC

• 14 December 2010 - 11:48

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    We wensen jullie een goede terugreis en weinig moeite met de aanpassing aan het nederlandse klimaat. Groetjes en totziens Evelien Salvatore en Jessy

• 14 December 2010 - 12:43

René:

Aan jullie reisverslag te zien hebben jullie toch een prachtige vacantie gehad ,waar nog heel wat over na te praten valt . Hele goede terugreis en tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrr , Gr. René

• 14 December 2010 - 12:47

Marianne En Wim:

Devonport is een aanrader. Ik gaf al eaan, dat jullie zeker een boottochtje moesten maken en dit vonden wij een heel leuke bestemming. Geniet nog maar van de zon en de warmte, want ik kan je verzekeren, dat het bar tegenvalt hier qua temperatuur en gebrek aan zonlicht.

• 14 December 2010 - 15:50

Anneke:

O ja, heel goed idee: Pap, kan je voor Tom een Rugby shirt (met langen mouwen) kopen?! Betaal ik je als het te duur is. Neem maar 10 jaar of boven de 130cm in ieder geval. Bvd. Geniet van de laatste dagen en veel vitamine D :-)

• 14 December 2010 - 20:12

Henny:

Nou zeg, wat vliegen die laatste dagen snel voorbij...
    Als een halve dag mist inderdaad het enige minpuntje is en zo'n 6 weken durend avontuur dan hebben jullie het er prima van af gebracht.
    De aanvullingen op deze reisverslagen zullen we nog uitgebreid horen en we zullen er wederom van genieten.
    Heel veel sterkte met de terugreis en we horen het wel als jullie weer aanspreekbaar zijn. Zo'n Rugby shirt is voor beide kleinzoons wel een aardig idee hoor Anneke...
    Groetjes, Henny en Huub