Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 December 2013 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vanuit Picton zijn we richting Nelson gereden waar we weer een enorm fijne camping vonden, lekker veel plaats en tussen de bomen. 'S Morgens wordt je dan gewekt door een kakofonie van vogelgeluiden, o.a. de tui en de weka, verder hebben we nog de pukeko. Heb ze allemaal op foto hoor, maar ook de huismus en hele eendenfamilies. Leuk als je buiten zit te ontbijten en zo' n stoet eenden richting picknicktafel komt....
Vervolgens nog de stad Nelson even bekeken, en dat is een heel leuke stad. Veel winkeltjes, straatjes met veel hanging baskets vol bloeiende planten. En als dan ook nog de zon er op schijnt. Maar goed, we gingen op weg naar de plek die hoog op ons verlanglijstje staat: Abel Tasman NP, en dan ook vanwege de camping die we daar op het oog hebben. Old Mac Donalds Farm: voor Wim de tweede keer en voor mij de derde keer, dus het voelde goed toen we de ongeasfalteerde weg richting camping weer opreden en we de lama' s, en scharrelende kippen en pukeko' s weer zagen. Ontzettend grote plaatsen tussen de bomen en bloeiende struiken, er groeien zelfs sinaasappels. Ook stroomt er een riviertje door. En zo heerlijk rustig; echt een "geheimtip".
Vanmorgen ook weer gewekt door de vogeltjes, maar ook door de wekker want we hadden een excursie geboekt. Om 09.30 uur zaten we al op de boot die ons naar Awaroa Bay bracht. Van daaruit zouden we lopen naar Medlands Beach, een traject van ongeveer 10 kilometer, niet zo veel dus. En verder zijn het goed begaanbare paden, wel af en toe steil, dus "peanuts" vergeleken met de tocht naar de Wilderness Lodge van vorige week. Ik voel het nog steeds in mijn rechterknie, maar niet zeuren, we zijn op zo' n prachtige en unieke plaats. Weer veel foto's gemaakt, en ik zal er enkele toevoegen. Inmiddels zijn we terug van de tocht en zitten te genieten van een kop koffie in de "stamkroeg" het Park cafe waar veel wandelaars komen uitrusten na een mooie wandeling, het is het beginpunt van het National Park. Van hieruit kan ik ook en uurtje internetten, en zo meteen gaan we weer ons potje koken. Zal wel vroeg naar bed worden, en plannen maken wat we morgen gaan doen. Nu nog even onder de warme douche, die er heel amateuristisch uiziet maar dat is de charme van Old Mac Donalds waar oude hippies zich thuis voelen.
Love and peace !

• 04 December 2013 - 10:38

Henny:

Wat een natuurschoon.... om jaloers op te worden. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat je de schoonheid moet willen zien; ook dan is er hier in ons kleine kikkerlandje heel veel te genieten.
    Ja jongelui, het grootste gedeelte van jullie trip zit er al weer op; het word zachtjesaan al weer aftellen naar de terugreis. Geniet er nog even van want hier wordt het langzaamaan steeds "winterser".
    Zijn vandaag nog even bezig met de slotwerkzaamheden voor het sinterklaasfeest.
    Veel plezier en tot het volgende bericht

Groetjes, Henny en Huub

• 04 December 2013 - 13:25

Anneke:

Abel Tasman geeft zin om te zwemmen, maar geen idee of het weer er wel naar staat en de temperatuur van het water lekker is? Nou adem al dat groen maar goed!

• 04 December 2013 - 13:52

René:

Wat een prachtige plaatjes , geniet . . . het is je gegund

ook fijne sinterklaas daar . . . hihiihi Knuffffffffffffffffffff R!

• 04 December 2013 - 18:59

Annie&John:

Ha Wim&Rob,
    Wat een mooie natuur in het NP. En nu eindelijk een glimp van de boomvarens, wat moeten ze groot zijn. En inderdaad, een hele leuke en gezellige camping met een "roedel" eendjes. Ook de lama is heel apart, die hadden we niet verwacht op NZ. Geniet ze verder!!
    Groetjes van Annie&John

• 04 December 2013 - 22:48

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    Een paradijs op aarde, we genieten van de mooie foto's.
    Hier is het adventstijd en in de tuinen schijnt weer overal de
    kerstverlichting, de ene noch mooier als de andere.
    Morgen is het Sinterklaas en hier worden dan Grittibänze gegeten
    een soort koek.
    We wensen jullie ook een prettige Sinterklaas ( zie ginds komt de stoomboot )

Liefs van Evelien Salvatore en Jessy

• 06 December 2013 - 00:29

Jaap&Els:

Wat een prachtige foto's, het is een geweldig land zo te zien.
    Geweldig dat jullie daar het "thuiskomst" gevoel ook hebben...
    Hier kunnen wij geen pepernootje meer zien, St Nicolaas is vast het dak afgewaaid
    Want het is hier code rood!!
    Veel love and peace daar!
    Jaap en Els.

• 09 December 2013 - 15:10

Gerda Houtackers:

Dag, JONG EN LUI.
    Het leek mij het beste om deze aanhef te doen.
    Als je zo jong bent kun je zoveel genieten van zo'n prachtige land want je moet wel een heel goede benenwagen hebben. Het is indrukwekkend wat jullie allemaal beleven. Het is een verslag dat je meerdere keren wilt lezen. Wat een prachtig land. Jullie laten niets liggen, alles boeit.
    Niet luilakken, maar steeds erop uit. Stel dat je iets zou missen. Maar daar ga je dan misschien nog een keer voor terug.
    Ik hoop dat de terugreis ook weer goed gaat verlopen. Het koude kikkerland wil jullie toch graag weer in ons midden hebben. Kerstmis moet je toch in je geboorteland vieren. Alle tijd dan om na te genieten.
    Allee dan, graag tot spoedig. Een tijd om weer eens bij te praten.
    Veel lieve groeten,
    Tante Gerda

PS. Vergeet niet een vest aan te doen want het is hier al behoorlijk fris!!!