Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 December 2013 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Old Mac Donalds Farm hebben we inmiddels verlaten. Of we er ooit nog terugkomen ? De camping staat momenteel te koop, zo' n 36 hectare.... kan Wim de hele dag het gras afrijden (is Belgisch) en dan doe ik de receptie en administratie. Wie weet halen we het TV-programma "ik vertrek" nog. Mogen familie en vrienden gratis komen camperen....
Vanuit Marahau voerde de weg ons weer via een mooi landschap naar Murchison, een plaatsje met een hoofdstraat en twee zijstraten.
Als je hier als jongere woont dan moet je wel in de toeristensector gaan werken, in het wild-water raften, kayakken, mountainbikeverhuur etc.
Wij hebben vanmorgen ook weer een thrill seaking avontuur ondernomen. Als duo over de wildstromende Buller rivier "gevlogen", wel veilig in een tuigje hoor (zie foto) Daarvoor moesten we wel eerst weeer over een swingbridge, maar die was niet zo hoog als de eerste die we dagen geleden genomen hebben, en het waaide niet zo hard.
Na deze onderbreking voerde de route via de Lewis Pass naar Hanmer Springs. Een route die weer waanzinnig mooi is, we zeggen al tegen elkaar dat het saai is van mooiigheid. En als we dan ook nog een CD hebben opstaan met mooie muziek, geen auto voor of achter ons te bekennen, dan voelen we ons toch wel heel gelukkig dat we dit mogen en kunnen meemaken.
Hanmer Springs is eigenlijk een wintersportplaats met hotels in chalet-stijl en namen zoals Aspen, wij logeren op camping Pines Holidaypark. Maar Hanmer Springs is ook bekend vanwege zijn "thermal pools" een groot complex met veel thermale baden, glijbanen, spa's,
Daar gaan we morgen een kijkje nemen, maar we zullen eerst een wandeling maken zodat het genieten daarna nog intenser is. (Els, jij schreef code rood in NL ?) Toch wel een beetje "pesten" he ?
Toen we vanmiddag aankwamen hebben we eerst een pils genomen in Robbies Garden Cafe/bistro zoals jullie ook op de foto kunnen zien. We zullen nog wat foto' s downloaden, want dat gaat nu met het tablet veel handiger dan tijdens onze vorige reis toen we steeds een internetcafe moesten opzoeken.

Lieve mensen, vergeef ons als we jullie inderdaad een beetje pesten met al onze ervaringen, maar dit is zo' n geweldig mooi land, misschien toch maar eens nadenken over Old Mac Donalds......

Hartelijke groeten,
Wim en Rob

• 06 December 2013 - 10:40

Anne:

Ja, dat is wat mij nog bijstaat van NZ. Zo mooi, geen kilometer hetzelfde. Je foto's bewijzen het nog maar een keer. Als die camping waar wordt, boek ik vast een plaatsje.
    Nog veel plezier en genieten,
    Anne en Marianne

• 06 December 2013 - 12:01

Henny:

Nou Rob,
    dat pesten met dat mooie weer en jullie geweldige ervaringen doet ons echt wel deugd.
    We weten dat het straks voor jullie weer afzien wordt, hier in het kille kikkerlandje. Maar niet getreurd, ook hier komt na de regen (sneeuw) ook weer de zonneschijn !
    In navolging van de reservering van Anne bij Od Mac Donalds Farm, reserveren wij bij deze ook vast een plekje....
    Hoe dik wordt jullie reisboek deze keer ? Foto's genoeg !
    Groetjes en een dikke knuffel, Henny

• 06 December 2013 - 13:14

Simone Kerckhoffs:

Hoe ouder hoe gekker....hihi!! Wow!
    Staat je leuk Rob, baardje!
    Wat leuk om steeds jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken!
    Geniet!!!

Groetjes Simone

• 06 December 2013 - 13:20

Peter En Berry:

Het ziet er weer spannend uit, in zo'n tuigje over die rivier.Petje af voor jullie hoor.Wat ons betreft koop die camping maar,Peter heeft straks toch tijd genoeg en ik stop wel met werken.

Groetjes, Berry.

• 06 December 2013 - 15:02

Evita:

Weer een leuk verslag van jullie, erg leuk om te lezen. Goed plan zo'n camping, ik kom wel helpen! Mijn dochter zit ook vol goede ideeën, van Sint kreeg ze een camping-setje van playmobile en speelde ze direct dat de poppetjes 's morgens werden gewekt door vreemde vogels. Jullie verhalen blijven hier goed hangen!

Nog heel veel plezier!!

Groetjes!

• 06 December 2013 - 16:30

Evelien En Salvatore:

Weer een leuk bericht.
    We zijn zo verwend iedere keer die mooie reisverhalen te
    lezen, dat we er niet aan moeten denken als jullie weer in NL zijn.
    Het is wel een beetje ver aan het andere einde van de wereld, maar
    een plaatsje op ( jullie ) camping kunnen jullie ook voor de familie in
    Zwitzerland reserveren.
    Geniet er nog van !!
    Groetjes Evelien Salvatore en Jessy

• 06 December 2013 - 16:35

Jaap En Els:

Hallo mannen,
    Nou ik kom de Animatie voor de jeugd wel doen hoor op de camping.
    En Jaap doet de EHBO, daar heeft hij na febr. genoeg tijd voor!!
    Jullie geven een prachtig verslag van NZ.
    Met plezier lezen we de verhalen iedere keer.
    En dan dat tuigje, Wim dat je dat allemaal durft! Maar wat genieten jullie zeg!
    We wachten op het volgende verhaal vd verhalen verteller.....
    Jaap en Els

• 06 December 2013 - 19:05

Anneke:

Nou ik kan met mijn CV de inernationale marketing doen Tom mountainbiken, canoën en allen anderen sporten Moeten we alleen een ijsbaan voor Elona vinden :-) Ik verkoop m'n huis en we komen! Kus

• 06 December 2013 - 19:05

Anneke:

• 07 December 2013 - 19:02

Annie&John:

Ha Wim&Rob,
    Fijn dat jullie zo genieten. Dat hoeven jullie eigelijk niet te schrijven, want dat straalt van de foto's af! Jullie zouden ook Robbie's cafe over kunnen nemen, toepasselijke naam, toch?! De waterval is trouwens wel heel erg mooi.
    Groetjes van Annie&John