Franz Josef - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Franz Josef - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Franz Josef

Door: robenwim

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 November 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het verslag dat we vanuit Queenstown geplaatst hebben is er helaas niet door. In het internetcafe waar nog een Nederlandse jongen ook op deze site zijn verslag zat te tikken, lukte het ook niet. Kregen steeds een error.
Vreemd genoeg zijn er wel een aantal foto' s doorgestuurd, dus dat lukt dan weer wel. Gisteravond in Frans Jozef aangekomen na een lange maar mooie rit. Het dorpje zelf stelt niet veel voor, maar sinds twee weken is er een nieuw Kiwi- centrum bijgekomen, en dat gaan we zo meteen bezoeken. Krijgen we levende kiwi's te zien. De foto van die bruine vogel is geen kiwi maar een weka, dat is de "ordinaire" versie van de kiwi. Die hadden we op Stewart Island gespot. Het is overigens ook een loopvogel.
We gaan nu steeds een stuk noordelijker, vandaag naar Nelson waar we s' avonds hopelijk de zeeleeuwen kolonie op het strand aantreffen.
We hebben veel plezier van de cd' s van Uzze Andre Rieu die we hebben meegenomen, die zorgen voor mooie muziek tijdens al de ritten. En gisteravond toen we hier aankwamen op de camping en men vroeg waar we vandaan kwamen, zei ik Andre Rieu City. Nou die kennen ze hier wel. Heeft die uberhaupt nog kunnen optreden in Antwerpen na zijn ziekte ?
Nogmaals fijn om te lezen dat jullie met ons meereizen. Tot later zullen we zeggen.
We hebben ons al die dagen niet geschoren zoals je op de pics kunt zien.

• 21 November 2010 - 20:51

Jan En Truus:

Fijn om te lezen dat jullie reis voorspoedig verloopt. De foto's zijn geweldig,ze geven een indruk van jullie belevenissen. Good luck.

• 21 November 2010 - 21:01

Janine:

Boh...wat mooi! Kan me voorstellen dat het een geweldige ervaring was op die boot!

• 21 November 2010 - 21:05

Anneke:

Alles komt goed door hoor: Foto's en Queenstown verslag (misschien met een beetje vertraging) maar we zien en lezen het allemaal. Ik kijk elke keer uit op het vervolg. Leuk hoor. Pap je mag ook wel wat tikken. Gaan jullie buiten de dolfijnen ook walvissen bezichtigen? Groetjes en kus aan beide (of beiden met n ik weet het niet meer, sorry) PS Rob ik denk dat je binnenkort een familie, vrienden en kenissen reis naar Australie mag boeken, kunnen we groepskorting onderhandelen?! ;-)

• 21 November 2010 - 21:37

Berry En Peter:

Ik kan jullie melden dat Andre weer begonnen is met zijn concerten.
    We zouden zo naar NIEUW ZEELAND willen gaan als het wat dichterbij was.
    En Nederlanders kom je overal tegen het is dan ook een avontuurlijk volkje.
    We blijven jullie volgen,

Groet van ons in het beginnende koude nederland

• 21 November 2010 - 22:42

Jaap En Els:

Ha mannen,
    Wat een mooie foto's weer, je kan zien dat jullie genieten! een echte kiwi wil ik ook wel eens zien....zou er veel verschil zijn?
    Alle twee berichten zijn goed aan gekomen hoor!
    We wachten weer op het volgende verhaal...