Noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Noorder eiland

Door: robenwim

01 December 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Een goede "zeereis" gehad van Picton naar Wellington, en daar meteen een camping gevonden. Daags erna met de bus naar het centrum, want Wellington is toch een behoorlijk grote stad en om daar met een camper een parkeerplaats te zoeken is niet zo' n goed idee. Natuurlijk eerst het Te Papa museum bezocht en ons verdiept in de cultuur en natuur van NZ. Mooi museum, maar het was ook mooi weer, dus lekker naar buiten om bij de haven van het zonnetje en een ijsje te genieten. Weer leuke Nederlandse mensen ontmoet waar we ervaringen mee uitgewisseld hebben. Vanmorgen zijn we aan de rit naar het noorden begonnen, en werden we sinds lange tijd weer eens geconfronteerd met het file-leed, want we moesten eerst een stuk richting Wellington. Vandaaruit de snelweg naar het noorden genomen, maar daarna begon het avontuur want we hebben weer een heel mooie, avontuurlijke en spannende rit achter de rug. Wim kneep hem best wel, maar het was ook best spannend over ongeasfalteerde wegen langs diepe ravijnen onze weg zoeken naar het gebied van de nationale parken. We zijn vanavond heel dicht in de buurt van het Tongariro NP waar we dus die lange wandeling willen gaan maken van 7 uur. Dat wordt vermoedelijk iets voor overmorgen. Heb zelf ook nog wel idee in een excurise waar we op de Whanganui River gaan jetboten en canoeen, maar daar moet ik Wim nog enthousiast voor zien te krijgen. We zullen zo meteen best goed slapen want de rit van vandaag is ons niet in de koude kleren gaan zitten, alhoewel koud, het is prachtig weer hier......

O ja, collega's laat me even weten of ik maandag 20 december als vrije dag ingepland ben, want dat lijkt me toch wel lekker. En succes met de zomerboekingen !!!! Als er mensen naar NZ willen dan moeten ze maar even wachten totdat ik terug ben .

Groetjes

• 01 December 2010 - 08:51

Jaap & Els:

Voor hier goede morgen mannen,

Leuk jullie belevenissen weer te lezen op het Noorder eiland.
    Ben benieuwd hoe de wandeling is geweest ih Tongariro NP is geweest!
    Trouwens knap van jullie dat je iedere keer een bericht geplaatst krijgt!! zo zie je maar weer zeg nooit nooit...
    Zwemvestjes aan voor het jetboten!
    Rob, wij weten dat je aardige collega's hebt dus die vrije dag op maandag zal vast wel lukken....
    Hier trouwens gevoel temperatuur van -15 graden!! brrrrr.....

• 01 December 2010 - 09:05

Henny:

Dag Rob en Wim,

Wat een geluk dat jullie nu pas weer voor het eerst met een file te maken hebben gekregen.
    Hier was het eergisteren een langzaamaan actie in het verkeer; de eerste sneeuw veroorzaakte heel veel vertraging op de wegen en gisternmorgen stond er op een gegeven moment meer dan 1700 km file en langzaam rijdend verkeer.
    Nu ligt er enkele cm sneeuw en is het voor het gevoel snijdend koud met gevoelstemperaturen van -15C° .
    De eerste marathon op natuurijs is al geschaatst....
    Dus over koud gesproken....
    Geniet van het prachtige weer, de wandelingen en noem maar op.
    Wel voorzichtig bij die ravijnen en/of op de jetboot !

Tot het volgende verslag.

Groetjes, Henny en Huub

• 01 December 2010 - 09:58

I.schelling:

Hallo Rob en Wim
    Net weer genoten van jullie reisverslag.
    Ik zit hier weer met de kaart voor mij en alle fotoalbums van N-Zeeland.
    Hierbij nog een tip. Ik hoop niet dat ik te laat ben en dat jullie Tongariro N.P. al verlaten hebben.

Maak een vlucht met Mountain Air(Tongariro vulcanic flights) rond de Mont Ruapehu en andere vulkanen.
    geweldig!!
    Bookings Mountain Air phone0800922812
    of 0064-7-892-2812.

• 01 December 2010 - 10:01

I.schelling:

van de opwinding vergeten te vermelden,
    fijne reis en ga even iets drinken in hotel
    Grand Chateau. groetjes Irene

• 01 December 2010 - 11:31

Simone Kerckhoffs:

Hay Rob en Wim,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. En wat een weer, geniet maar van het zonnetje, want hier is het erg koud met al veel sneeuw in het dorp!!
    Rob, met een temperatuur die niet boven het vriespunt uit komt, kun je je wel indenken hoe lekker koud het op de zaak is,brrr.
    Geniet, geniet, geniet!!

Liefs Simone

• 01 December 2010 - 12:06

Berry En Peter:

Als jullie terug komen zal het weer hier tegen vallen.
    Konden we maar ruilen met jullie want hier hebben wij het met de winter al weer gehad.
    Profiteer er maar van.

• 01 December 2010 - 18:15

René:

mooi verslag van jullie reis

GENIET

• 02 December 2010 - 10:04

Evelien En Salvatore:

Hi Rob en Wim
    We genieten van jullie interessante berichten en leven echt met jullie mee. Een hele belevenis op onasfalteerde wegen en langs ravijnen te rijden. Hier is het volop winter echt romantisch alles wit, leise rieselt der Schnee!!! ba was het maar alweer lente!!
    We wachten met spanning op jullie volgende bericht. Groetjes en totziens in februari we komen voor het klassentreffen 4.2.2011 als het weer meespeeld. Evelien Salvatore en Jessy ze wordt al 8 maanden en is steeds braver.

• 02 December 2010 - 11:28

Tim & Nancy:

Plopperdeplop wat een reis langs ravijnen!! (of ben je je baard al kwijt pap?) Geniet nog maar even van jullie vrije tijd, want als jullie terug zijn staat jullie eerste afspraak al in de agenda en dan mn voor de 20ste!!!!
    Nou, hopelijk hebben jullie een fijne wandeltocht en we zien het volgende verslag erover graag in 6a4tjes!! Dus.....

• 02 December 2010 - 12:17

Collega's:

Hallo Rob en Wim,

Don't worry: Je hebt 20/12 vrij.
    Vraagje: ga je mee op 19/1 naar de MAA party??
    Fijn dat jullie zo genieten!!