Rustdag - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Rustdag

Door: robenwim

07 December 2010 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Gister aangekomen in Coromandel waar we een camping op het oog hadden die bij een boerderij zou liggen, en die ons best mooi leek volgens de beschrijving in de gids, ook lekker rustig gelegen, geen luxe en weer aan het eind van de bewoonde wereld. Maar daar aangekomen was het helaas een teleurstelling, het zag er niet uit, en hebben we de ongeasfalteerde weg weer terug genomen, weer richting de plaats Coromandel waar we al een Top 10 camping hadden zien liggen die Rob tijdens zijn vorige reis had bezocht. Hier zijn we gaan staan, en daar hebben we geen spijt van. Vandaag lekker rustig aan gedaan, te voet naar een soort attractie, een treintje dat door het woud aangelegd is door een of andere pottenbakker. Driving Creek Railway & Potteries (zie website) Toch wel een leuke ervaring. Daarna lekker koffie gedronken in een " alternatief" cafe, soort Boudha tent. Vanavond via "verboden toegangs weg" een plekje hoog op een berg opgezocht om te gaan genieten van de zonsondergang. Mooie foto' s gemaakt vandaag die we hopelijk nog kunnen versturen. Ocverigens was gistermorgen ook een hoogtepunt, namelijk bezoek van Cathedral Cove, een prachtig strandje aan de oostkust van Coromandel. Morgen staat een behoorlijke rit op het programma, we zoeken dan een camping een stuk noordelijker dan Auckland, we zien wel hoe ver we dan komen. 10 December hebben we namelij een excursie op het programma staan vanuit Kerikeri. Met een bus gaan we dan de 90 Mile Beach tour doen. Je kunt daar namelijk niet met je eigen auto komen. Als we daar dan in het noordelijkste puntje Cape Reina bezoeken, dan hebben we deze reis de TWEE UITERSTEN van heel NZ bezocht.
Het is steeds leuk om jullie reacties te lezen, dus ...
Sinterklaas heeft overigens niets in onze schoen gestopt, maar we hebben inmiddels wel een praalwagen gezien waar Santa Claus op zat omgeven door een aantal mooie dames in bikini. Vreemd hoor om bij deze temperaturen kerstliedjes te horen, en reclame op de radio voor kerst-inkopen. Daar hebben wij 5 dagen de tijd voor als we terug zijn...
Groetjes, Wim en Rob

• 07 December 2010 - 09:44

Berry En Peter:

Misschien dat jullie wel kado's krijgen van de Kerstman.

• 07 December 2010 - 09:56

Jan En Wim:

Ik leef met jullie mee en kan daarover meepraten. Zelf heb ik Kerstmis drie jaar lang in Curacao gevierd en het is inderdaad raar om dan in de hitte naar kerstmuziek te luisteren. Van jullie verhalen smullen wij.
    Groetjes.

• 07 December 2010 - 09:57

Henny:

Klinkt nog steeds erg goed.
    Dat Sinterklaas jullie schoenen niet heeft kunnen vinden is natuurlijk niet zo vreemd.... Hier hebben we dat prima doorstaan. Afwachten wat Santa voor de Kerst nog in petto
    heeft. Wij koken in ieder geval voor de hele familie op 29 december....
    Dat wisten jullie nog niet, dus bij deze !
    Ik ben benieuwd hoe jullie de 90 mile beach tour zal bevallen...
    Tot het volgende reisverslag...

Groetjes, Huub en Henny

• 07 December 2010 - 10:44

Simone :

Hay Rob en Wim,
    Wat knap dat jullie die hele tocht gemaakt hebben en wat een foto's, prachtig!!
    Leuk om jullie verhalen steeds te lezen! Hier gaat alles z'n gangetje, ik heb niet zo'n indrukwekkende verhalen...jullie wel!
    Geniet!!
    Groetjes

• 07 December 2010 - 13:14

Jaap & Els:

Dus jullie komen aardig in de kerst stemming!! Met een temperatuurtje waar wij U tegen zouden zeggen...
    Wij zijn ons ook aan het voorbereiden voor de kerst, net een echte boom gehaald. Die staat nu uit te lekken want er zit me toch een partij sneeuw in!
    Dus de lichtjes en ballen moeten nog even wachten.
    Maar met de kerstmuziek van André Rieu komen we in de stemming.
    Jullie weer genieten van het noordelijkse puntje...

• 07 December 2010 - 14:50

Janine:

Ik las gisteren op Facebook dat twee oudklasgenootjes van mij afgelopen maand ook door Nieuw Zeeland hebben gereisd; Judith en Denise. Misschien zijn jullie elkaar wel tegengekomen!
    Wel uitkijken met die 'verboden toegang' weggetjes, he;-)

• 07 December 2010 - 20:17

Jan En Truus:

Hi Rob en Wim, Ik zie op het kaartje dat jullie ook zijn in de omgeving van Pukekohe. Daar zit nl. een van "onze" klanten,een champignonfirma.Doe ze maar de groeten.
    Sorry van die Sint,volgende keer beter, nog veel plezier op jullie tochten.

• 08 December 2010 - 17:32

I.schelling:

Hallo Rob en Wim,
    Jullie laatste verslag weer met veel plezier gelezen. Cormandel en Cathedral Cove . Het fotoboek erbij genomen en alles weer gezien.
    Wij zijn er heel diep ingevaren.
    Geweldig dat jullie naar Cape Reina gaan.
    Daar in wij niet geweest. Het stond wel op het programma,maar er is toen voor iets anders gekozen.
    Hier missen jullie niets, kou , sneeuw
    mist
    Als jullie nog in Auckland komen ,kijk dan of ze soms van de toren jumpen.
    geweldig.
    Trouwens knap dat jullie de langste wandeling in het Tongaria park hebben gedaan.
    Wij hebben er een kortere gedaan tot de waterval ,volgens de foto's ,die ik heb opgezocht.
    Veel plezier en goede reis terug.