Laatste dag Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob - WaarBenJij.nu Laatste dag Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob - WaarBenJij.nu

Laatste dag Australie

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 November 2013 | Australië, Melbourne

Twee dagen gehad om Melbourne te verkennen, en we hebben menig kilometertje gelopen maar ook gebruik gemaakt van het openbaar vervoer zoals bus en tram. We hadden meteen in de gaten dat het hier net zo werkt als in NL met de ov-chipkaart, alleen noemen ze die hier Myki. Wat ons wel opviel was het feit dat wij de enige passagiers in de volle tram/bus waren die niet bezig waren met een mobieltje, laptop of ander apparaat. Tjonge jonge, echt geen mens die gezellig zit te kletsen of zo. We hebben onze weg in ieder geval gevonden naar de "city" want toen ik naar het "centre" vroeg, wist men niet meteen wat de bedoeling was. In de city rijdt een gratis tram voor toeristen en waar je onderweg nog wat informatie krijgt. Er reed ook nog een bus met de beeltenis van "uzzen Andre" Rieu, want die heeft hier vorige maand concerten gegeven en schijnt hier ook mateloos populair te zijn. Vanmorgen nog een tijdschrift ingekeken waar een hele reportage met foto's van zijn kasteel in Mestreech stond. Hij heeft Maastricht wel op de kaart gezet.
Vandaag hebben we eerst de camper ingeleverd, en daarna zijn we per taxi naar ons hotel gereden. Ook weer een mooi en modern appartement, slechts voor 1 nachtje, want morgen om 06.00 uur hebben we de taxi naar het vliegveld besteld.
Melbourne is een miljoenenstad, en we hebben een goede indruk gekregen van de buitenwijken en het centrum. Beeldbepalend is het grote station, met daar tegenover de kathedraal en een aantal zeer moderne en vreemdgevormde gebouwen die dienst doen als musea. Daar achter stroomt de Yarra, en is er een heel mooie esplanade met dure winkels en restaurants. Daar hebben we vanmiddag lekker in het zonnetje een pilsje genuttigd tegen een prijs waarvoor we ook een hele avondmaaltijd hadden kunnen hebben. Daarom vanavond maar een pizza genuttigd.
Over eten gesproken, er is hier een ontzettend grote markt, Victoria market, waar je alles maar dan ook alles kunt kopen wat er maar eetbaar is. Heel grote verse vis afdeling met kreeften zo groot als een hand, tientallen soorten olijven en delicatessen, kazen, vlees, noem maar op het ligt er kakelvers. Maar ook heel veel kramen met eten dat meteen verorberd kan worden, sandwiches, salades, chinees, indisch, thais, zuid-afrikaans.
Uiteraard ook enorm veel souveniers zoals T-shirts, petjes, boemerangs, pluche koala's etc. etc. Zelfs kangaroe-huiden, en uiteraard UGG's.
Inde officiele Ugg-winkel 89,- en op de markt 30,- maar we hebben ons weten te bedwingen want we gaan geen extra koffer kopen.

Ik zal nog enkele foto's toevoegen, en dan naar bed, want zoals reeds gezegd om 06.00 uur worden we opgehaald voor de vlucht naar Auckland.

• 15 November 2013 - 10:26

Judith:

Hallo Rob en Wim,

Leuk weer iets van jullie te lezen.
    Veel plezier in Nieuw-Zeeland!

• 15 November 2013 - 10:32

Elsbleeker@hotmail.com:

Met plezier lezen we jullie verslag weer, nog een nachtje slapen en jullie beginnen aan NZ
    Een goede reis en we zien zien uit naar jullie NZ verhaal.
    Jaap en Els

• 15 November 2013 - 11:04

Stella:

Haai! Weer leuk verhaaltje en leuk om jullie zo te kunnen volgen.....en wat fijn, die blauwe lucht!! Meer zeg ik daar niet over...;-)
    Goeie vlucht naar NZ!

• 15 November 2013 - 11:39

Henny:

Wauw, wat een metropole !
    Kunnen jullie al die indrukken nog wel verwerken ?
    We wensen jullie uiteraard een voorspoedige reis naar NZ en kijken
    uit naar de komende berichten.
    Het ziet er allemaal heel aantrekkelijk uit....
    Groetjes, Henny en Huub

• 15 November 2013 - 12:20

Anneke:

Ik droom gezellig mee :-)

• 15 November 2013 - 15:37

Evelien En Salvatore:

Weer een interessant en lang bericht en mooie foto's we leven met jullie mee.
    Een hele eer, ookal woon ik al lang niet meer in Limburg,de mooieste provincie van NL,
    "us Mestreech" aan het andere einde van de wereldbol, bekend wordt gemaakt.
    Op de Viktoria market was Salvatore zeker niet weg te krijgen
    vooral niet bij de kreeften !!

We wensen jullie een prettige vlucht naar NZ, hoelang duurt die ?
    Liefs van Evelien Salvatore en Jessy

• 15 November 2013 - 17:15

Peter En Berry:

Wat een geweldig verhaal weer, en ja Andre in Australie staat bij ons in de top vijf! op het werk dan. Ik kan hem onderhand niet meer horen.
    Goede reis naar NZ

Peter en Berry

• 15 November 2013 - 18:21

Annie&John:

Ha Rob&Wim,
    Toch nog een leuk dagje in Australie met mooi weer zo te zien. Nogmaals goede reis naar NZ.
    Groetjes van Annie&John

• 16 November 2013 - 12:11

Jasper En Tineke:

Weer veel indrukken opgedaan! De sfeer in Melbourne spreekt mij (Tineke) erg aan. Uggs kunnen jullie trouwens ook opsturen he, kan het nog wel uit! Erg benieuwd naar jullie foto's en verhalen uit NZ, goede reis! Groetjes!

• 16 November 2013 - 18:32

Truus En Jan V. D. Boel:

Hallo Rob en Wim
    Al weer een mooi reisverhaaal van jullie.
    Ben maar blij,hier is het 3 graden ,brrr.
    Goede reis en veel plezier in NZ.
    Gr,Jan en Truus

• 17 November 2013 - 04:43

Marianne En Wim:

Hallo Wim en Rob,

Veel gezien en lekker genoten, zo te lezen.
    Hier in Nz is het ook prima, maar dat weten jullie al wel.
    Wij maken nog een tochtje vanaf morgen naar de Coromandel en Rotorua en dan is het bijna tijd de camper op te halen.

Tot ziens,

Marianne en Wim