Taranaki - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Taranaki - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Taranaki

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 November 2013 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

BOOMVARENS !
Pluimpje voor John en Annie.
Was natuurlijk een spelfoutje, maar onder tijdsdruk van het internet-limiet....
Sowieso is het toch telkens weer de vraag of we internetverbinding hebben op een campground. Bij de receptie beweren ze van wel, maar gister in Stratford, bleek het niet te werken. Nu zitten we bij de bibliotheek, met een kopje koffie want dat nemen we iedere morgen buiten de deur. De camper bevalt goed, scheur alweer over kronkelende weggetjes, net zoals zojuist toen we een stuk de Mount Egmont zijn opgereden, een vulkaan waarvan de top bedekt met sneeuw. Het is enigszins bewolkt, maar de top hebben we gezien. Waren van plan om er een wandeling te gaan maken, maar daar hebben we van af gezien. Rijden we vandaag al een stuk verder.
Gister was een heel enerverende rit, we hebben namelijk de Forgotten World Highway gereden, een weg die nu niet meer echt veel gereden wordt vanwege de bochten, stukken ongeasfalteerd, een enge tunnel (zie foto) en af en toe een "spookdorpje" waar alles sinds jaren gesloten is zoals post office, slager, kerk, maar het locale hotel/cafe was er wel nog. Zijn we binnen geweest, wat een ervaring, voor de deur stonden schoenen en laarzen want je mocht niet met dirty boots naar binnen. Wij bestellen twee koffie terwijl de locale bevolking achter halve liters bier zat.... maar ja, wij moesten nog rijden. We waren immers pas op de helft. Hebben 4 uur gedaan over 130 kilometer.
De gloeiwormpjes waren ook indrukwekkend, maar we mochten niet fotograferen. Met een bootje door de onderaardse rivier met boven je duizenden kleine lichtjes. Een toeristische topper, dat wel, want de gids vertelde dat er dagen zijn met 2500 bezoekers. Dat hoeft voor ons ook niet. We gaan ons nu voorbereiden op de echte binnenlanden, we willen gaan wandelen en kano"en in het Wanganui National Park. Jullie horen wel of we het overleefd hebben.

• 20 November 2013 - 09:59

Henny:

Tsjonge tsjonge, wat moeten jullie toch een hoop angsten overwinnen om de reis te volbrengen zoals voorgenomen. Kom je telkens voor verrassingen te staan.... Dat tunneltje... wordt dat nog wel eens op veiligheid en stabiliteit gecontroleerd ? Of hebben jullie je dat maar niet afgevraagd ?
    Die camper heeft zo te zien ook ruw terrein achter de wielen... Prachtige foto van de besneeuwde top van de vulkaan. Hoe zit het met de temperatuur daar ? Aan de korte broek te zien aangenaam.....
    Nog veel plezier !
    Henny

• 20 November 2013 - 10:45

Jaap&Els:

Ja Boomvarens, dat hadden we moeten weten!
    wat hebben jullie weer "spannende" dingen mee gemaakt,maar wel een belevenis!
    zo te zien aan Wim's korte broek is het weer lekker, hier is het al weer ruiten krabben!
    en we horen net dat er in Limburg sneeuw gaat vallen! dus jullie zitten daar goed...
    veel plezier in de binnenlanden.
    liefs Jaap&Els

• 20 November 2013 - 11:46

Peter En Berry:

Dat was even een leuk kwisje voor het thuisfront, John en Annie gefeliciteerd. Jullie hebben weer geweldige dingen gezien zoals die grot,lijkt me prachtig en die vulkaan ziet er ook mooi uit. Knap dat jullie door dat tunneltje zijn gegaan, denk dat wij omgedraaid waren.
    Veel wandel en kano plezier maar wel voorzichtig he!

Groetjes, Peter en Berry.

• 20 November 2013 - 13:01

Anne:

Ja, je kan wel zien, dat er flink gescheurd wordt met die camper. In een paar dagen van fonkel nieuw naar een roestbak klaar voor de sloop. Dat lukt niet iedereen. Nog veel plezier en bezienswaardigheden. We kijken er naar uit.
    Anne

• 20 November 2013 - 15:02

Evelien En Salvatore:

Dat is een spannend bericht, met zeer veel interessante
    indrukken, we leven met jullie mee.
    Rob, bravo met het rijden, de camper ziet nu wel oud uit !!!
    We kijken in de atlas en volgen precies waar jullie zijn.
    Veel plezier in het Wanganui National Park, pas wel op
    vooral bij het kano (fahren).
    In afwachting op jullie volgende verhaal, veel liefs van
    Evelien, Salvatore en Jessy

• 20 November 2013 - 17:16

Karien Bleeker:

hallo rob en wim.

de avonturen worden steeds spannender en dat gedoe over een nieuwe camper geloven we zomaar niet.
    die ziet er al heel oud uit. misschien zijn jullie belevenissen te gebruiken voor een filmscript over survival-tochten. misschien ook nog wat raften en bungeejumpen dat horen we nog wel . als jullie terugkomen
    gaan we twee avonturiers aanmelden bij de comando,s , maar intussen wensen we jullie heel veel plezier. liefs van karien en peter

• 20 November 2013 - 19:06

Annie&John:

Ha Rob&Wim,
    Wat een leuk verslag! Dit begint op een echt avontuur te lijken. De besneeuwde top is heel erg mooi en de laarzen voor de deur heel erg grappig. En wat zag de camper er uit, maar was het die van jullie?! Wij dachten echt dat jullie een nieuwe hadden en dit lijkt op een verroeste onderkant; of is het modder?! Jammer dat jullie de glimwormpjes niet hebben kunnen vastleggen, dat moet heel erg indrukwekkend geweest zijn.
    We zien uit naar jullie volgende verslag. Groetjes van Annie&John

• 20 November 2013 - 23:24

Anneke:

Hebben jullie ook een foto van het teletubbies-landschap? Bvd Mvg Je dochter

• 21 November 2013 - 10:06

Ingrid:

Ha Rob en Wim!!!

Echt een wereldreis!!! Zitten jullie ineens in Engeland?? Haha!!

Groetjes Ingrid

• 21 November 2013 - 16:19

Meiskes Oet Mestreech:

goed te horen dat jullie zoveel plezier hebben tijdens de tour.
    geniet er maar lekker van!

• 22 November 2013 - 07:21

Wim En Marianne:

Hallo Wim en Rob.

Dat klonk weer helemaal bekend.
    Wij hebben nu een tochtje naar Rotorua achter de rug. Heerlijk glegen in de hotpools met massage na.
    Een demonstratie schapen scheren bijgewoond en een demonstratie van jagen met een valk.
    Nog twee dagern hier en dan stappen we in de camper.
    We zien jullie dus gauw.

Groeten,

Marianne en Wim

• 22 November 2013 - 10:21

Stella:

Hallo weer, jullie twee daar zooo ver weg!
    Ik moet steeds meer lachen om jullie vakantieverhalen..;-))
    En OMG, hoe ziet die camper eruit....was die nieuw?!
    Ook ik dacht dat jullie tot aan de boomgrens waren gereden...snapte het al niet, met de korte broek aan...brrr.
    Nog heel veel plezier, kilometers, natuur, beestjes en zon gewenst op deze mega spannende survivalreis....je maakt wat mee als reisagent he...
    En niet meer te gehaast typen...alhoewel, je houdt het thuisfront wel alert zo haha!
    Groetjesssss!!