wat een leuke stad ! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu wat een leuke stad ! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

wat een leuke stad !

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 November 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

Zoals gepland zijn we vanmorgen te voet richting centrum vertrokken. Vanaf de camping ongeveer 40 minuten lopen, onderweg een fles zonnebrandcreme moeten kopen, want dat het warm zou worden stond vast. In de stad op een terras even de mail gecheckt,want op de camping hadden we maar 30 minuten, en maak je al vlug spelfoutjes... Ook de ontbrekende foto's van de kanotocht erbij gezet. En daarna op ontdekking door de art deco city. Wat een mooie stad, met mooie parken en natuurlijk de kleurrijke huizen. Ook het strand nodigde uit om daar met een ijsje even te relaxen, en de voetjes even hoog te leggen. De stad is in 1931 verwoest door een aardbeving, en daarop volgend een grote brand. Men heeft de stad toen heropgebouwd in de toen zo populaire art deco stijl. Ook vandaag doet men er alles aan om de stijl vast te houden. Er rijden old timers, en bussen en een treintje in de tijd van de dertiger jaren, en zelfs sommige mensen in de mode van toen. Foto's geven een indruk, maar kunnen natuurlijk niet alles laten zien. Vandaag wel de meeste foto' s gemaakt.
Ook hebben Wim en ik nu nieuwe caps gekocht, en we staan er weer fris op. Waar we morgenavond zitten weten we nog niet, eerst even bijkomen van vandaag. Zo meteen op de camping, want we dineren vanavond bij Mac Donalds, lekker bijkomen met een glaasje witte wijn.
Terwijl ik zit te tikken, zit Wim zich te verbazen over al die ietwat te dikke mensen die hier ook komen eten, of nog makkelijker, in hun dikke auto's door de Mac Drive rijden....Dat is dan wel weer echt Amerikaans. Heb vandaag zo' n pennetje gekocht waardoor het aantikken van het toetsenbord veel sneller gaat.
Vandaag dus geen diesel verbruikt die in NZ goedkoper is dan in Australie. We betalen hier 0,98 eurocent dus dat is wat anders dan in NL.
Zal er wat mooie plaatjes bijzetten zodat jullie kunnen meegenieten en we begrijpen uit jullie reacties dat jullie dat doen. Groeten uit Napier.

• 23 November 2013 - 08:35

Marjolein & Dries:

Wauwie, wat klinkt het geweldig allemaal! Wij willen ook echt volgend jaar naar Nieuw Zeeland...
    Groetjes van Marjolein en Dries

• 23 November 2013 - 09:58

Henny:

Werkelijk geweldig.
    Een dagje of wat bijkomen van al die activiteiten zal ook zeker op z'n plaats zijn !
    Het verwerken van al die contrasten heeft ook zijn tijd nodig. Geniet ervan !
    Henny

• 23 November 2013 - 19:04

Annie&John:

Ha Wim&Rob, Allereerst wat een leuke foto's van de kanotocht. Fijn de tonnetjes om je spullen droog te houden en niet te verliezeen in het water. De meisjes hadden teenslippers aan en geen stiletto's, zoals we suggereerden. Jullie belevenis in het mooie stadje was ook leuk beschreven. Hoewel het niet meevalt om dat goed vast te leggen, hopen we dat jullie de volgende keer wel een paar foto's plaatsen om de sfeer met jullie mee te proeven. We kijken er naar uit! Groetjes van Annie&John

• 24 November 2013 - 10:10

Anneke:

Lijkt wel een moderne western Fijne dag en ik raad de Volkoren Big Mac aan

• 24 November 2013 - 16:02

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    Een beetje relaxen doet echt goed, na zoveel belevenissen in
    de jungle.
    Ja, echt een mooie stad met mooie gebouwen en dat KLIMA !!
    fijn om naar te kijken terwijl het hier om het vriespunt is.
    Voor een keer geniet van het Mac-Donalds-food en Proost !!
    Afwachtend op het volgende bericht en foto's veel liefs van
    Evelien Salvatore en Jessy