Stewart Island - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Stewart Island - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Stewart Island

Door: robenwim

17 November 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo,

We zijn al heel wat handiger met het opmaken van ons bed in de camper. Iedere avond gaat het iets sneller, en smorgens weer het ritueel om de boel weer zo te verbouwen dat we aan tafel kunnen voor het ontbijt. De camper bevalt goed, en ook het rijden verloopt voorspoedig. We weten inmiddels waar de meeste schakelaars voor dienen. De campings die we tot nu toe bezocht hebben zijn allemaal tip top. Vooral die van Top 10 zijn aan te bevelen. Hier krijg ik als reisagent ook nog eens 50% korting. Ze hebben er goed verzorgde douches, maar ook keukens en gezellige ruimtes waar je TV kunt kijken of socializen. Iedere dag komen we Nederlanders tegen. Gister was de excursie naar Stewart Island. Heb er niet bij stil gestaan dat het stuk zee dat we moesten oversteken, een van de meest ruige en woeste zeestraten is. Wim was na 10 minuten al helemaal bleek en werd door de bemanning mee naar achter genomen. Bij mij duurder het niet veel langer Ik volgde iets later en kon nog net op tijd buiten mijn ontbijtje teruggeven aan de zee. Wat een tocht en wat een golven. Aangekomen op het vaste land van Stewart Island duurde het nog wel een uur voordat we weer boven Jan waren. Toen hebben we deelgenomen aan een excursie, ook met boot, maar dan veel rustiger. Prachtige vergezichten en natuur gezien. Vogels gehoord waar de gids dan een verhaal bij vertelde. Ook maar meteen tabletjes tegen zeeziekte gekocht die daar voor grof geld verkocht werden. Met knikkende knieen de terugtocht aanvaardt, maar dat ging wonderwel beter. Vanuit Bluff zijn we toen via een overnachting in Riverton, op weg gegaan richting Te Anau waar we vanmorgen zijn aangekomen. Morgen gaan we de overnight cruise maken op Milford Sound. Een van de hoogtepunten die je gezien moet hebben.
Maar vanmiddag doen we het rustig aan en hebben we al een wasje gedraaid, gaan we kaarten schrijven en zit ik dus te internetten. Dat gebeurt dus in een internet cafe, en zo meteen ga ik dan ook wat foto' s erbij zetten als het lukt. Veel mensen die onderweg zijn hebben een laptop bij zich, die kunnen dit dus in alle rust doen. Bij mij loopt de meter stug door en is het tarief zo' n 2 dollar per 20 minuten.
Het weer is overigens perfect, we hebben een nachtje wat regen gehoord op het dak van de camper.
Als we van de Milford Sound terug zijn, zullen we ons weer melden.
Wat ons tot nu toe ook is opgevallen is de rust op de weg, we rijden kilometers, zonder een andere auto tegen te komen. Dat is wat anders dan tijdens de Mergelland route. We hebben al heel wat schapen gezien in prachtig groene golvende landschappen met oude bomen. De plaatsjes zelf stellen niet zoveel voor, en sommige hebben nog de sfeer van oude goudzoekers-oorden.
We genieten, reken maar....

• 17 November 2010 - 08:44

Tim & Nancy:

He Landrotten,

Voelen jullie je nu als een vis in het water daar....of niet? Ontbijt is blijkbaar niet zo goed?

Fijn om jullie gehoord te hebben, echt een niet verwachte verrassing!

Probeer via internet een beetje nieuw zeeland te ontdekken naar aanleiding van jullie verhalen. Als ik al de foto's google van Milford Sound ......schitterend zeg.
    Maar eigenlijk alles. Persoonlijke beleving blijft natuurlijk de mooiste manier......Ik ga maar eens wat geld op zij zetten denk ik...of zorg ervoor dat de kids later mij een leuk kadootje kunnen geven. Zal nog even geduld moeten hebben.....!
    Hoopt dat het nog gaat lukken met wat foto's van jullie en dat het goed komt met camper knopjes.
    Is er niet zoiets als "Camper user guide for dummy's"...ha!

Groetjes aan de dolfijnen en de zeeleeuwen...enjoy!

• 17 November 2010 - 09:37

Marjolein:

Hallootjes,

Wat een schitterdende foto's zeg, het lijkt wel een schilderijtje!
    Toen wij met de camper aan het reizen waren duurde het ook een tijdje voordat we hem helemaal onder de knie hadden hoor. Wilden zelfs al eens vertrekken terwijl de stekker er nog in zat buiten...
    Lekker genieten en heel erg leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden!

Groetjes!

• 17 November 2010 - 10:25

Els En Jaap:

Na het lezen van het stukje proza, kregen we meteen een beeld voor ogen. Wim, niet helemaal frisjes over de railing en jij hing daar gezellie bij!
    (heb je daar ook foto's van?) grapje....
    fijn dat jullie zo genieten!!
    Het is prachtig daar, ook wij volgen jullie via google.Wat heb je mooie dingen uit gezocht Rob! Wanneer mogen wij weer met jullie mee? Veel plezier...

• 17 November 2010 - 14:17

Irene Schelling:

Hallo Rob en Wim,
    Lees met veel plezier jullie verslag, heerlijk daar,behalve de bootreis,en Rob tegen mij maar zeggen dat ik niet ziek zou worden op de Drake Passage.
    Maar ik had OP TIJD mijn pilletje genomen,dus niet ziek geworden.
    Ben maar blij dat je niet hier bent ,want het is net heel erg koud geworden en heel donker, vreselijk, Ga nu skiën met de kleinkinderen van Jef op de kunstbaan in Landgraag.
    Tot vlug en genieten, Irene

• 17 November 2010 - 17:47

Simone Kerckhoffs:

Hallo Rob en Wim,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen!
    Het klinkt allemaal super en zo te lezen hebben jullie al veel moois gezien.
    Vervelend zeg "de reis" naar Stewart Island....was iets voor mij....

Geniet lekker van jullie trip!!
    Ik lees gauw weer jullie verslagen en foto's zijn altijd leuk!

Groetjes Simone

ps Rob knap hoor dat het je zo goed lukt de verslagen en foto's op deze site te krijgen!

• 18 November 2010 - 08:46

Henny:

Hai hai,
    dat klinkt weer prachtig ! Probeer er inderdaad ook de goede beelden bij te krijgen. Vermoed dat het aanvoelt als "ongerept" en uitgestrekt met een vleugje van 50 jaar geleden en op meerdere plaatsen de luxe van de 21ste eeuw.
    Kortom genieten.
    Veel plezier in de Illford Sound en tot het volgende bericht.
    Hier alles oké.
    Groetjes Henny en Huub

• 18 November 2010 - 08:56

Sandra,Röbi,Valentin:

Hallo Rob en Wim

Leuk, jullie verhalen te lezen!

We zijn al duizende van kilometers met verschillende campers gereist, met de tijd wet en merk (!) je wat
    je alles in de gaten houden
    moet... ;-)) !!!
    We hebben naar onze camper-reisen steeds fantastische herinneringen
    mee naar huis genomen!

Dus, enjoy your trip!

Groetjes uit koud Zwitserland
    Sandra, Röbi en Valentin

PS: we verheugen ons al op de volgende reisverslag!

• 18 November 2010 - 10:01

Jan En Wim:

Geweldig verhaal en wat een mooie foto's. Je hoorter gewwonweg de stilte in.
    Groet.

• 18 November 2010 - 18:08

Berry En Peter:

Ons hebben ze verteld dat de Hollanders zeebenen hebben,maar die hebben jullie blijkbaar niet.
    Knap dat jullie de camper al zo snel beheersen en weten waar al die knopjes voor dienen ,bij ons duurde dat 10 dagen in Sardinië.
    Kijk uit dat jullie niet in slaap vallen onder het rijden als er geen ander verkeer is,want het is zo gebeurd.
    We wachten op het volgende verslag.
    Groetjes.

• 19 November 2010 - 20:49

De Buurtjes:

Hallo Rob en Wim,

wat leuk om op deze manier jullie reis te kunnen volgen. Fijn om te lezen en te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben met zijn tweetjes. Wat een prachtig land, geniet er maar van!!

groetjes,
    Georg, Nathalie,
    Merijn, Rutger en Thijmen

• 20 November 2010 - 22:04

Jaap En Els:

Tjee wat een leuke foto's hebben jullie weer...
    En die(beginnende) baard staat jullie heel goed!!

• 21 November 2010 - 09:30

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    We lezen met veel interesse jullie berichten en verheugen ons alweer op het volgende ook van de mooie foto's genieten we vooral omdat het hier zo mistig en koud is de sneeuw staat vor de deur. We wensen jullie nog fijne dagen geniet er van een beetje jaloers mogen we wel zijn op jullie!! Groetjes van je zus Evelien Salvatore en Jessy