de camper - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu de camper - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

de camper

Door: robenwim

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 November 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanmorgen de camper opgehaald. Ze hebben een heel verhaal gedaan m.b.t. instructies over het hoe en wat, maar toen we vanavond aankwamen op onze eerste campground, waren we toch een aantal zaken vergeten. Maar goed, we weten hoe we het bed moeten opbouwen en de koelkast doet het ook. Hebben in een heeeel grote supermarkt de eerste levensbehoeften gehaald, maar dat bleek eigenlijk te veel voor het kleine koelkastje en nog kleinere vriesgedeelte. De eerste dag was een schitterende tocht naar Lake Tekapo.De gele brem staat volop in bloei en kleurt het landschap. Toen we aankwamen hadden we zicht op het prachtig lichtblauwe meer met op de achtergrond schitterend besneeuwde bergtoppen van o.a. de Mount Cook.
Vijf jaar geleden was ik hier ook, maar nu was het op de camping al veel drukker terwijl we toch eerder in het seizoen zijn. Morgen gaan we hier een stuk wandelen en dan s'middags naar onze volgende etappe. De fleece jacks en truien hadden we thuis kunnen laten, tot nu toe. Wim is ook heeeel enthousiast over mijn rijkunst, ik wat minder over zijn kaartlees-kunst. Maar de zon staat hier ook in het noorden midden op de dag en Wim orienteert zich aan de hand van de zonnestand. Vanavond gaan we de Poolster zoeken.
Morgen zal ik proberen om wat foto' s geplaatst te krijgen. Morgen via Twizel richting Dunedin.
Bedankt voor jullie reacties.

• 12 November 2010 - 07:12

Marianne/Anne:

Van Dunedin kan ik me nog herinneren dat we naar een prachtig (Antartica?)museum zijn geweest. Gaan jullie daarna nog verder naar het zuiden?

• 12 November 2010 - 08:22

Anneke:

Hé Pap, gewoon je kaart omdraaien, noord is zuid, moet je lukken op je 69ste. Het kaartlezen is één van de positieven dingen die ik van je heb ge-erft! Zoniet maken jullie gewoon jullie Australië-tour andersom, oftwel beginnen bij dag 35 en eindigen bij 1. Moet lukken. Succes

• 12 November 2010 - 10:09

Henny:

Klinkt vrij bekend...

Mogelijk maken jullie enkele kilometers meer dan in eerste instantie de bedoeling is, maar ook dan zal je indrukwekkende omgevingen kunnen bewonderen.

Groetjes, Henny

• 12 November 2010 - 11:17

Jaap&Els:

Ha mannen,
    Nou dat kaart lezen is vlgs mij ook een minpuntje vd Bleekers hoor!!Limburg-Friesland is ook al eens moeilijk geweest....
    Dus Wim niet wanhopen hoor,JE KAN HET!
    Hebben jullie de poolster al gevonden, of is het echt nachtwerk geworden, steelpannetje zoeken,het opstaande randje, twee maal verlengen...komt altijd goed!!

• 12 November 2010 - 11:31

Janine:

Whahaha, Els & Jaap...ik wilde al niet zeggen dat ik dacht dat kaartlezen een min-puntje is vd Bleekers;-) Maar dat meer en die bergen...het klinkt allemaal erg mooi!! Ben benieuwd naar de foto's!

• 13 November 2010 - 16:35

Henny:

Hallo Jongens,

Ik heb jullie reisverslag aan Ma voorgelezen en de foto's laten zien.
    Chapeau, ze zien er prachtig uit.

Groetjes, Henny Huub en Ma.

Nog veel plezier

• 14 November 2010 - 12:29

Peter En Berry:

Het is daar prachtig weer zo te zien op de foto's,wij zijn net terug van een paar dagen Nederland.(regen en nog eens regen).
    We zijn benieuwd naar de andere foto's lijkt ons een prachtig land.
    Trouwens Berry kan ook geen kaart lezen weet het verschil niet tussen rechts en links.(daarom een tommetje)groetjes .

• 15 November 2010 - 13:06

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    Bedankt voor het reisverslag en de mooie foto's het ziet er erg mooi uit en voor al het weer is beter niet zo somber als hier. We verheugen ons al op het volgende bericht. Groetjes en veel plezier van Evelien Salvatore en Jessy