Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Picton

Door: robenwim

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 November 2010 | Nieuw Zeeland, Picton

Bedankt nog voor alle felicitaties. We zijn gisteravond in Havelock lekker mosselen gaan eten, in veel variaties. Een groot bord met mosselen op alle mogelijke manieren klaargemaakt, om alles te proberen.Smullen. Het plaatsje zelf was op zaterdagavond vrijwel uitgestorven, alleen in de locale jongerenkroeg was het erg luidruchtig, maar daar hebben we ons dus niet inbegeven. Havelock heeft overigens maar 400 inwoners, maar wel een mooie luxe jachthaven waar de rijken van NZ hun " bootje" hebben liggen. Allen van het havengeld kunnen wij al een heel mooie auto rijden, of een dikke reis maken haha. We zijn vanmorgen aangekomen via, hoe saai het ook moge klinken, weer via een scenic route de Queen Charlotte Drive. Mooie uitzichten maar veel kronkelen. We hebben er nu zo' n 3000 kilometer in het Zuid Eiland opzitten. Wat ons opvalt met rijden is dat het allemaal zo smooth gaat. Geen gedram of bumperklevers. Iedereen houdt zich aan de snelheid. Wat verder opvalt is dat iedere stad, dorp of zelfs gehucht een zeer proper en clean openbaar toilet heeft, waar zelfs nog rollen wc papier voorradig zijn. In NL zouden ze allang gepikt zijn. Echt proper, zelfs tijdens de wandelingen in het Nationele Park zijn er keurige toiletten. Wat ook heel bijzonder was, is de ontdekking dat we hier gewoon Euroshopper mayonaise, hagelslagm appelmoes, King pepermunt, drop, Groninger koek enz. kunnen krijgen. Staat gewoon in een afdeling in inmens grote supermarkt.
We varen dus morgen over, maar vandaag al de bedrijvigheid in de haven gadegeslagen. Er lag ook de Volendaam van de HAL in de haven en we zagen de drommen passagiers aan boord gaan. Die hadden een excursie gemaakt, maar vast en zeker niet zo veel gezien en zo genoten als deze twee oudjes.

(Marjolein en Dries, ga maar sparen want dit is het geld dubbel en dik waard, en Janine ook jij kunt hier best in je uppie rondtrekken !! Hebben al heel wat leeftijdsgenoten van je gezien en gesproken.)

• 28 November 2010 - 10:58

Jan En Wim:

Beste Rob,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Alhoewel je het hebt over de 'twee oudjes', doet jullie reisverslag heel anders vermoeden. Het lijkt meer op twee jonge gasten die de wereld willen veroveren. Het moet enorme ervaring zijn om zoiets een keer te doen. Veel plezier en genieten.
    Groetjes v an ons.
    Jan en Wim