Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 November 2013 | Australië, Melbourne

Hier zijn we weer, en nu vanuit Melbourne vanaf een camping waar we wel internet hebben.... De afgelopen dagen zijn we dus min of meer langs de kust afgezakt naar Melbourne, maar ook de temperatuur is afgezakt naar zo' n 16 graden. Vannacht hebben we wel een heel natte nacht beleefd en constant de regen en wind gehoord, maar momenteel is het al weer wat droger en de vooruitzichten voor morgen zijn ook beter. Dan zullen we de stad gaan bezoeken, dat doen we dan per openbaar vervoer vanaf de camping.
De rit vanuit Eden bracht ons naar Lakes Entrance gereden dat bij goed weer machtig mooi is. Je kunt er geweldig goed wandelen op het strand dat 90 mile lang is, maar dat hebben wij vanwege de wind maar niet gedaan. De koffie-stop die we die dag gemaakt hebben in Cann River zullen we niet snel vergeten, want dat was echt een locatie uit een ouderwetse roadmovie. De foto van het tankstation geeft een beetje een indruk.
Van Lakes zijn we via een route met heel veel eucalyptusbomen, links en rechts, naar het zuidelijkst gelegen National Park Wilsons Promontory gereden. Vlak voor het park bebben we op een heel rustige camping overnacht zodat we de volgende morgen lekker vroeg het park in konden. Dat zijn dan ook weer de nodige kilometers hoor, want dit is een land van immense afstanden. Maar het was zeker de moeite waard, en we hebben een wandeling gemaakt met fantastische uitzichten bij, nog, redelijk weer. In de Zoo te Sydney hadden we al kangaroes gezien, maar als je ze tijdens de wandeling recht in de ogen kijkt is dat wel een belevenis en ook schrikken. Wat zijn die jongens groot. Ook emoes gezien en de kleinere wallabys, dat zij echte schatjes. Maar heel bizar dat we die dan tijdens een wandeling tegenkomen, die dag meer beesten dan mensen gezien. Hier hadden we best nog wel een nacht willen verblijven, maar ook de grootste attractie van Victoria, de pinguins-parade op Philip Island wilden we graag zien en daarom reden we door naar de volgende overnachting te Inverloch. Dat was dus vannacht toen het zo'n slecht weer was. Ook vanmorgen was het nat, dus we zagen het niet zitten om bij regenachtig weer s'avonds op het strand op die pinguins te wachten dus besloten we om door te rijden naar Melbourne waar we nu dus 2 nachten op de camping zullen verblijven en 1 nacht in een hotel. We hebben de camping zo uitgezocht dat we slechts nog een paar kilometer hoeven te rijden om de camper in te leveren. Dan komt er een eind aan ons camperavontuur door Australie, en kijken we reikhalzend uit naar Nieuw Zeeland, want als je hier eendag rijdt krijg je veel minder variatie te zien dan in NZ. Eerst nog wat indrukken op doen in de tweede stad van het land, en ik verwacht dat dat heel leuke indrukken zullen zijn, maar dat lezen jullie dan wel weer.
Zo, onderhand heeft Wim de spaghetti met saus alweer klaar,en gaan we genieten van deze echte campingmaaltijd !!!
Daarna nog even TV kijken, we hebben ontdekt dat we het NOS-journaal doorkrijgen, en daarna lekker slapen.
O ja, namens Wim bedankt voor de verjaardagsgroeten, en leuk om te lezen dat jullie met ons "meereizen".

• 13 November 2013 - 09:13

Nathalie:

Hallo Rob en Wim,

Wat maken jullie toch een heerlijke reis, ik ben zeer benieuwd jullie Nieuw Zeelandse belevenissen. Geniet ervan en Wim, alsnog gefeliciteerd!

Groetjes, Nathalie

• 13 November 2013 - 09:21

Tim:

De dieren samen met de mens in een teratorium met wederzijds respect. Machtig mooi!

• 13 November 2013 - 10:16

Anneke:

O dat is een kort verblijf in Australië, of gaan jullie na Nieuw-Zeeland weer terug?
    Hier is het 2 graden s'ochtends en heel de dag grijs en somber, dus geniet van de 16 graden!

• 13 November 2013 - 10:29

Peter En Berry:

Ik hoor niets meer over de camper dus ga ik er van uit dat het rijden in de camper nu een makkie is?
    Alles went ook een grote camper.
    Geniet maar van het weer en de natuur.

Groetje Peter en Berry

• 13 November 2013 - 10:45

Karien En Peter:

hallo rob en wim,
    wat fijn dat wij jullie zo kunnen volgen. het lijkt wel of we daar zelf bij zijn.
    we zijn al heel benieuwd naar de avonturen op nz en hoe de natuur daar is.
    nog hele fijne dagen gewenst en heel veel plezier samen.
    groetjes van karien en peter en tot het volgende verslag .

• 13 November 2013 - 11:09

Els En Jaap:

Weer een prachtig reisverhaal, we lezen het met plezier!
    En de kookkunsten van Wim zien er goed uit!!
    Op naar NZ wat een avontuur....
    Gr. Els en Jaap

• 13 November 2013 - 17:49

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim

Met veel plezier hebben we weer jullie reisbericht
    gelezen, zo gezegd we reizen mee.
    Je bent nu zeker gewend aan het rijden met de camper
    nietwaar ?
    Melbourne zal ook wel een mooie stad zijn, waar veel over
    te schrijven is. Veel plezier.
    Hier is het komende week-end al sneeuw verspelt, dus niet
    klagen over het weer.

Buon Appetito !! met echte italiaanse rode sauce.

Veel liefs Evelien Salvatore en Jessy

• 13 November 2013 - 19:08

Henny:

Goedemorgen Jongelui,

Hier de afgelopen nacht al vorst aan de grond, vandaag een stralende dag gehad maar wel redelijk fris.
    Geniet van alle mooie indrukken. Ben nu al benieuwd hoe jullie boek er straks uit gaat zien en naar de bijbehorende verhalen.
    Goede reis naar NZ en tot het volgende bericht.

Groetjes, Henny

• 13 November 2013 - 21:34

Jan En Truus Van De Boel:

Hallo Rob en Wim
    Sorry Wim,alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We hebben weer genoten van jullie reisverhalen .
    Geniet er maar van want hier wordt het langzaam kouder .
    Stuur ons wat zon en we zijn tevreden!
    Goede reis verder.
    Jan en Truus

• 13 November 2013 - 22:31

Marianne:

Hallo Wim en Rob,

We beleefden door jullie reis onze eigen reis van bijna 8 jaar geleden weer opnieuw.
    Wij zijn goed aangekomen in NZ en hebben er inmiddels ons eerste tripje naar het noorden, Kerikeri, de grote kauribomen en het kaurimuseum opzitten.
    Het weer was de eersten dagen wat regenachtig, nu is het heerlijk zoning.
    We blijven nu een paar dagen in Auckland en maken volgende week een tripje ten zuiden van Auckland, o.a. Rotarua.
    Het kostte wat moeite om onze email aan de gang te krijgen, want er is hier geen wifi, ook niet ergens dichtbij. Daarom kreeg je ook geen feleicitaties van ons met je verjaardag, maar natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd.
    Tot ziens binnenkort in Wellington en geniet ervan.

Groeten,

Marianne en Wim.

• 14 November 2013 - 19:15

Annie&John:

Ha Wim&Rob,
    Hoewel weinig variatie, zoals jullie schreven, is het landschap toch erg mooi. De baai zag er heel erg mooi en aantrekkelijk uit! Wat leuk, al die exotishe dieren die je zo tegen kan komen. Gelukkig zijn het geen leeuwen!! Veel plezier nog de laaste dagen in Australie en straks een goede reis naar NZ.
    Groetjes van Annie&John

• 15 November 2013 - 11:00

Stella:

Hallo weer! Hier een berichtje vanuit kantoor! Leuk verhaaltje was dat! En geweldig om die dieren gewoon live tegen te komen. Jullie blijven niet lang in Australie, maar mooi toch om iets ervan gezien te hebben. Jullie zullen wel echte pasta-kenners geworden zijn, na al die typische campingmaaltijden haha!
    Nou geniet er nog intens van, en ik wacht op het volgende bericht van jullie....
    Groetjes!