Swing-bridge - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Swing-bridge - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Swing-bridge

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 November 2013 | Nieuw Zeeland, Martinborough

Van de stadse geneugten naar de ontberingen van de wilderness!
Zondag, gisteren, zijn we vanuit Napier via een aardig plaatsje Havelock North, verder zuidwaarts gereden. In Havelock hebben we nog een korte wandeling gemaakt, met uiteraard mooie vergezichten. Het was wel enigszins klimmen, maar te voet nog altijd beter te doen dan de enkele fietser. Die kunnen hier goed trainen, de Cauberg is er niks bij. En dat dan ook nog eens bij 30 graden, want dat was het. Na een toch wel lange rit een heel mooie en rustige camping gevonden in Carterton. Na een goede nachtrust en even shoppen in de supermarkt, zijn we vanmorgen aan een avontuurlijke tocht begonnen naar het Tararuha Forest Park dat in het midden ligt, zeg maar tussen de west- en oostkust. Het stond wel goed aangegeven, maar halverwege veranderde de verharde weg weer in onverhard, dus de potten en pannen in de camper begonnen de CD van Rieu die we hadden opstaan te begeleiden. Toch nog zo'n 15 kilometer doorgereden toen we bij een parkeerplaats aankwamen. Het bleek dat een groep jongeren daar in tentjes had overnacht en nu begon aan de volgende uitdagingen zoals abseilen en raften. Hebben dat even bekeken maar durfden toch niet te vragen of we ook..... Wij een stuk door de bush totdat we bij een geweldige hangbrug kwamen, naderhand lazen we de langste van NZ. Ze noemen het hier een swing bridge, nou swingen deed ie. Met bibberende knietjes hebben we hem genomen, zo'n 100 meter lang, en boven een geweldige afgrond met rivier. Later zijn we aan de oever van de rivier aangekomen waar op dat moment net 4 opblaasboten naar beneden werden gedragen. Bleek voor die groep kinderen te zijn, die ietwat later volgden. Hebben niet gevraagd of ze nog twee grotere maten zwemvest hadden, maar de boel aanschouwd. Gaan we vast en zeker nog doen, maar niet vandaag haha.
Na de wandeling hebben we de Wine Trial (route door de wijngaarden) naat Martinborough genomen waar we vannacht kamperen op de camping. Denk niet dat we vandaag nog aan de wijnproeverij toekomen, maar we zullen morgen het dorp ingaan voordat we de route vervolgen richting Upper Hut of Lower Hut, in ieder geval richting Wellington, de zuidelijkste plaats van het Noorder eiland. Daar treffen we dan Wim's zus en haar man die ook met een camper onderweg zijn.

In Nederland zullen de koopavonden voor Sinterklaas wel weer druk bezocht worden, maar ook hier in NZ haalt "onze Zwarte Piet"discussie de krant.
Tja, waar een klein land groot in is....

Ik ga vanavond mijn schoentje zetten, wie weet.....

• 25 November 2013 - 06:50

Evita:

Wat een avonturen en mooie foto's!

• 25 November 2013 - 09:52

Anneke:

Oh leuk, zijn Marianne en Wim of Henny en Huub er ook?! Nou ik stel voor om volgend jaar een familie-feestje of bij-éénkomst te organiseren, met rafting tussen de kangeroes! Hahaha ik blijf dromen
    Nou hier in Frankrijk wordt er ook vol over Piet gepraat. Maar bij de Franse HEMA loopt de gevulde-speculaas heel goed. Groetjes

• 25 November 2013 - 09:54

Stella:

Heerlijke reis, heb alle verslagen gelezen! Je schrijft het beeldend en humoristisch, lachen! Wederom een fijne voortzetting gewenst en blijf genieten van alle moois!
    Groetjes vanuit kantoor

• 25 November 2013 - 10:51

Anne:

Wat een belevenissen weer. Je zou er zo weer eens een keer heen willen. De foto's zijn ook geweldig. Dank Rob voor je mooie verslagen.
    Doe Wim en Marianne de groeten van ons eind van de week. En voor nu groeten aan jullie,
    Marianne en Anne

• 25 November 2013 - 15:33

Henny:

Dat survivalen trekt jullie stiekem toch wel aan.....
    Mooi idee voor jouw verjaardag Rob ! Alvast een hele fijne verjaardag gewenst !
    De groeten aan Marianne en Wim en maak er een gezellige avond van.
    Dat idee van Anneke hierboven moet misschien wat nader uitgewerkt worden ????
    Reunie in de Beekse Bergen bijvoorbeeld ???

Groetjes, Henny

• 25 November 2013 - 17:52

Evelien En Salvatore:

Weer een dag heel leuk beschreven, ook de foto's zijn mooi.
    Rob, ik wist niet, dat ik een broer heb, die zo goed is in be-
    richten schrijven.
    Hier op de TV hebben ze het ook gehad voor de "zwarte Piet"
    in NL, niet te geloven waar ze zich op vandaag al druk om maken.
    Rob alvast heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    We wensen je samen met Wim en zijn familie een heel fijne dag
    toe in de zon en in het mooie NZ.
    Liefs en een dikke verjaardagszoen van je zus Evelien, Salvatore
    en een pootje van Jessy

• 25 November 2013 - 18:58

Annie&John:

Ha Wim&Rob, Dank voor de nagekomen foto's uit Napier. Wat een mooi stadje is dat, daar zouden wij ook wel eens in rond willen dwalen. En jullie rit van "nu" is ook erg mooi. We hebben ook eens zo'n enge brug genomen (Annie in Italie en John in Noorwegen), maar zeker niet zo lang en hoog boven de rivier. Dat is echt bibberen. Gezellig ook zo lekker picknicken onderweg, het zijn ook dat soort kleine dingetjes die zo'n reis intiem maken. Veel plezier verder!
    Groetjes van Annie&John

• 25 November 2013 - 19:55

Anne:

Rob, ook van ons een prettige verjaardag!
    Groetjes,
    Marianne en Anne

• 25 November 2013 - 21:24

Gerard:

Hallo Rob + Wim,

Heb net jullie reisverslagen in het Welsh moeten vertalen...
    Mooie foto's en verslagen.
    Ik/wij blijven jullie volgen.

Gerard en Albert

• 25 November 2013 - 22:05

Jan En Truus V. D. Boel:

Hallo Rob en Wim
    Heb de laatste 3 verhalen zojuist gelezen.
    Ik vind het helemaal geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken.
    En mooie foto's !
    Rob,voor woensdag alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een gezellige dag van samen met de familie.
    Nog heel veel mooie dagen,wij bibberen wel!!!
    Groet,Jan,Truus

• 26 November 2013 - 11:35

Jan En Wim:

Beste Wim en Rob.
    Ik moet wel eerlijk zijn: We zijn hartstikke jaloers op jullie!!! Wat een geweldige reis aan de andere kant van de wereld. Maar die swingende bridge? Je zou er mij met geen stok overeen krijgen. De rest is in een woord geweldig. Rob we wensen je nog vele jaren toe en vooral meer van dit soort reizen.
    Groet, Jan en Wim

• 26 November 2013 - 18:52

Cindy :

Happy birthday Rob!!!
    Geweldige tijd hebben jullie aan de andere kant van de globe!!
    Enjoy enjoy enjoy...
    Maak er zeker vandaag een speciale dag van samen met Wim.
    Proost!!
    Cinnn

• 26 November 2013 - 22:45

Peter En Berry:

Hoi Rob en Wim, wat een avontuur weer daar op die enge brug, niets voor mij. Weer mooie foto's en een geweldig verslag.
    Rob van harte gefeliciteerd met je verjaardag,een leuke dag samen met Wim en familie.
    Groetjes,Peter en Berry.