Hoedjes-dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob - WaarBenJij.nu Hoedjes-dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob - WaarBenJij.nu

Hoedjes-dag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 November 2013 | Australië, Sydney

We zijn er !
Tijdens het laatste traject van Dubai naar Sydney zag ik op het scherm voor me, de vluchtinformatie dat we nog twee en een half uur te gaan hadden, en ik dacht:dit doe ik nooit meer.(of alleen business class) Wat een end vliegen, maar na vandaag een dagje slenteren door Sydney is het dat allemaal waard geweest, en we beginnen pas. We waren al vroeg in Sydney en daarna verliep alles vlot en voorspoedig. Meteen de juiste trein naar het centrum, en we stonden nog geen minuut buiten op straat naar de plattegrond te kijken toen er aan ons gevraagd werd of we "LOST" warren; echt behulpzame en vriendelijke mensen hier. Het appartement snel gevonden in Kentstreet, maar we waren te vroeg om in te checken, dus zijn we meteen op verkenning gegaan, en om een kop cappuccino te scoren. Het was alsof de vermoeidheid verdween... Op naar Darling Harbour, voor mij een feest van herkenning en voor Wim een openbaring. Wat ze hier gebouwd hebben voor de Olympische Spelen van 2000, een geweldig mooi en groot uitgaansgebied in voormalig havengebied. Daar ook meteen naar het Hardrock cafe gegaan, maar helaas voor mijn neef Jasper, de shop werd verbouwd en we konden dus geen "pin" kopen. Het zonnetje deed zijn best. Ook nog even het QVB, Queen Victoria Building ingelopen met zijn superluxe shops, en jawel een kerstboom van 14 meter hoog versierd met 144.000 Swarowski kristallen. Toen we terugkwamen bij het appartement kregen we als verrassing een up-grade, nou ja zeg maar echt een UP grade in hoofdletters, want we kregen een geweldig mooi en ruim appartement op de 52e etage (van de 56) Een geweldig uitzicht, zowel overdag als s'avonds. Om de minuut zien we vliegtuigen landen en aan de andere kant opstijgen. Een echte wereldstad !
Vanmorgen op tijd opgestaan, en op de hoek naar een grote supermarkt om ontbijt te halen. Wandelschoenen aan, en de stad in. Op een gegeven moment zie ik een aantal dames met hoedjes op, en feestelijke jurkjes, dus ik zeg tegen Wim dat ze naar een bruiloft gaan, maar het begon steeds meer op te vallen, het werden er steeds meer, maar ook dat ze allemaal op naaldhakken liepen, of dat probeerden.... Er moest wat aan de hand zijn... Op een gegeven moment zag ik ook dames met pluche paardjes lopen, of ze hadden een paardje in hun hoed verwerkt, een soort Ascott dus. Het leek wel of iedereen vrij was, en naar mate de dag vorderde zagen we meer en meer hoedjes, stiletto's en vreselijke jurken.... Dat die dames s'morgens zo de deur uitgegaan zijn, hebben ze geen vriend of vriendin die zegt dat ze er niet uitzagen ! Wij hebben in ieder geval genoten van alles wat aan ons voorbij strompelde. In cafe's en restaurants was het afgeladen vol, mannen die zich ook "feestelijk" hadden uitgedost, met vlinderdasjes, te strakke of verkeerde pakken. Vanavond toen we gingen eten in Darling Harbour zagen we dat het al aanzienlijk minder druk was in de straten, en dat menig dame met haar pumps in de hand liep.
Nou ja wij hebben vandaag ook de nodige kilometers gemaakt, en we hebben de minder bekende straten van de Rocks ontdekt. Daar waar Sydney ontstaan is, en waar zelfs nog huizen met golfplaten daken staan. Ben bang dat die karakteristieke woningen plaats moeten gaan maken voor de nieuwe tijd want op enkele ramen hingen posters met "save our homes" Heel bijzonder om die oude huisjes te zien met op de achtergrond de Harbourbridge. Uiteraard zijn we ook een kijkje gaan nemen bij en in het Opera-house, dat van buiten veel bijzonderder is dan van binnen, althans dat vind ik. Wim heeft wat dat betreft een andere mening.
Morgen staat een bezoek aan de Zoo op het programma, die te bereiken is via een tochtje per ferry. Kunnen we mooie foto's maken.
En nu lekker slapen in een van onze twee slaapkamers....

• 05 November 2013 - 12:15

Collega's Uit Maastricht:

Hallo Rob en Wim,

Wat leuk dat we jullie avonturen kunnen volgen via internet! De eerste indrukken die jullie hebben opgedaan klinken al goed, wij wensen jullie nog héél veel plezier!

Vele groetjes van je collega's uit Mestreech

• 05 November 2013 - 12:16

Ingrid:

Hoi Rob en Wim,

Dat klinkt allemaal geweldig! En prachtig weer..... ben helemaal jaloers. Zit hier wat te verpieteren achter de balie. Blij dit even tussendoor te mogen lezen! Hoop nog veel te verslagen te mogen lezen.

Veel plezier nog!

Groetjes uit Sittard (grijs en koud!!)

Ingrid

• 05 November 2013 - 12:20

Els&Jaap:

Hallo Rob en Wim,
    Wat een mooi verhaal, net een boek!
    Geweldig dat jullie nog tijd vinden om te schrijven!
    Is dit nu vanaf jullie tablet geschreven?
    Geniet nog in Sydney, met de Zoo beesten.
    Liefs vanuit Heerenveen.

• 05 November 2013 - 12:25

Sinette:

Hoi Rob en Wim,
    Wat geweldig om te lezen hoe goed jullie het naar de zin hebben in Sydney. En dit is nog maar het begin van jullie prachtige reis. Geniet er samen van.
    Heel veel groetjes van Sinette

• 05 November 2013 - 12:29

René:

Het is moeilijk om dat wat je ogen zien op papier te zetten, maar prima verslag .Fijn dat jullie goed aangekomen zijn ! Dan kan het genieten nu beginnen . Fijne tijd daar !! laterrrrrrrrrrrr R !

• 05 November 2013 - 12:33

Peter En Berry:

Hallo Rob en Wim,

Ik lees in ieder geval dat jullie heel zijn aangekomen.(lange reis)
    En Rob toch weer onder de indruk terwijl je er al eens bent geweest dus het moet dan ook wel super zijn daar.
    De eerste foto's zien er in ieder geval weer mooi uit.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag met uiteraard de foto's die er bij horen.

Groetjes uit het natte Geleen Berry en Peter

• 05 November 2013 - 13:01

Anne En Marianne:

Hoi Wim en Rob,
    Goed te lezen, dat de reis voorspoedig, hoewel zeer lang, was. Misschien toch eens een tussenstop ergens halverwege of zoiets plannen. Er al achter gekomen waar de hoedjes en de stiletto's voor waren? Het ziet er weer mooi uit in Sydney. We zouden er ook wel weer eens heen willen. Wat niet is kan nog komen. Ik denk niet dat ik Marianne in een appartement op de 52-ste verdieping zou kunnen krijgen, maar mij lijkt het geweldig. Tenminste met mooi weer. De tour is dus goed begonnen. Geniet er verder van en we zijn benieuwd daar de volgende sessies.
    Groetjes,
    Marianne en Anne

• 05 November 2013 - 17:21

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    Bedankt voor het interessante bericht en de mooie foto's
    Geniet ervan en vooral van het goede weer hier is het koud en nat.

In afwachting op het volgende bericht prettige vakantie und
    liebe Grüssen aus Adliswil

• 05 November 2013 - 19:05

Annie&John:

Hallo Rob en Wim, bedankt voor jullie leuke verslag. Ook mooie foto's! Wij vinden de dames op de stiletto's er wel mooi uitzien. Geniet ze morgen in de Zoo. Hartelijke groeten van Annie&John

• 05 November 2013 - 21:13

Jasper&Tineke:

Hallo Rob en Wim, fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Darling Harbour voor mij (Tineke) ook een feest der herkenning en erg leuk om daar foto's van te zien van jullie. Attent dat jullie voor een pin hebben gekeken. Nu de shop werd verbouwd moeten we die zelf maar eens gaan halen:-) Geniet ervan, we zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen. Groetjes!

• 05 November 2013 - 21:58

Marjolein & Dries:

Nog geen nacht ergens geslapen en nu de eerste up-grade al te pakken, dat begint goed!
    Leuk dat jullie ook al de eerste foto's geplaatst hebben, zo krijgen we er nog meer van mee!
    Heerlijk dat na de lange trip jullie reis nu echt gaat beginnen. We kijken uit naar jullie volgende verslagje!
    Groetjes!!!

• 06 November 2013 - 09:11

Truus En Jan V. D. Boel:

Hallo Rob en Wim
    Heb zojuist jullie verslag met veel plezier gelezen.
    Was het maar niet zo ver,dan kwam ik ook even kijken!!!
    Geniet van al het moois en heel veel plezier en blaas "niet te hoog van jullie toren!!"
    Hartelijke groet,Jan,Truus

• 06 November 2013 - 09:18

Henny En Huub:

Hallo Jongens,
    Fijn dat alles zover naar wens (afgezien van de lengte van de reis) verloopt.
    Alvast hele mooie foto's , we zijn benieuwd naar het vervolg !

Geniet ervan !
    Groetjes, Henny

• 06 November 2013 - 09:58

Judith:

Leuk om te lezen!
    Heel veel plezier en ik zal jullie zeker blijven volgen.

Groetjes Judith ( je collega uit Sittard )

• 13 November 2013 - 16:33

Maureen:

Hallo Rob en Wim,
    Wat leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Veel plezier en geniet!

Hartelijke groeten van Maureen