Helaas - Reisverslag uit Pelgrims Rust, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu Helaas - Reisverslag uit Pelgrims Rust, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu

Helaas

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 November 2014 | Zuid-Afrika, Pelgrims Rust

Helaas, ja want onze reis is niet geheel volgens planning verlopen. Mooi op tijd door de taxi op het vliegveld Dusseldorf aangekomen, zelfs te vroeg. Maar enkele uurtjes later, met onze instapkaarten in de hand wachtend bij de gate, bleef het wachten. Uiteindelijk met 15 minuten vertraging konden we instappen voor de vlucht naar Londen. Boven Londen was het echter ook behoorlijk druk zodat de piloot nog een paar extra rondjes moest vliegen, en wij dus te laat bij de balie voor de vlucht voor JNB stonden, met nog een aantal passagiers. Officieel waren we net op tijd, maar het vliegtuig vertrok van een andere gate en dat was niet te halen . Uiteraard waren we teleurgesteld, maar men zou zorgen voor overnachting en maaltijden. Volgende dag konden we om 18.00 uur vertrekken met vlucht BA055. Eerst naar hotel Sheraton om te slapen en wat te eten. Volgende morgen ontbeten en dan is het wachten. Kon in de tussentijd niet mailen of bellen want accu's van beide apparaten waren leeg en opladers in koffer die nog op vliegveld was. Zondag dus rondgehangen op Heathrow Airport. Weet nu hoe geweldig groot dat vliegveld is.
Na een lange vlucht aangekomen, en een lange tijd wachtend voor de Customs/ douane, tjonge je krijgt meteen een indruk dat ze zich hier niet zo druk maken. Rijen met tientallen passagiers voor de loketten, en dan opeens besluit zo'n beambte dat ie even koffie gaat drinken of zoiets.
Officieel zouden we opgewacht worden, maar bij alle mensen die stonden te wachten met naambordjes was er geen een met onze namen. Jammer want zo missen we ons informatiepakket met routes en noodzakelijke informatie. Toen naar de autoverhuur, en we kregen een mooie witte Chevrolet Aveo. Een landkaart of map konden ze niet leveren, en ook de Tom Toms waren uitverkocht. Toen bij een andere maatschappij een Tom Tom gaan huren, want anders zouden we onze weg uit Johannesburg zeker niet gaan vinden.
Vermoeid maar vol goede energie zijn we in de auto gestapt en hebben we onze weg gezocht en gevonden naar Ohrigstad, want het eerste hotel te JNB hebben we natuurlijk gemist. De lodge Hannah lodge waar we vannacht en morgen overnachten ligt in een groot prive gebied en bestaat uit een aantal huisjes met rieten puntdaken. Hier van een goede nachtrust genoten, en vanmorgen van een lekker ontbijt uitkijkend vanaf het terras waar we in de verte de giraffen zagen rondstruinen. Ook struisvogels, impala's, apen hebben we al gespot. Maar nu zitten we in Pelgrims Rest, hebben een cola en tosti verorberd, en ik zit nu te mailen terwijl Wim zit te genieten van alles wat er voorbij komt.
Dus lieve mensen, nu zijn we eindelijk begonnen. Zo meteen nog wat watervallen bekijken en morgen op weg naar Kapama Game Lodge, en daar kijken we ontzettend naar uit, want daar kunnen we echt de Big Five gaan spotten.

• 24 November 2014 - 12:13

Wim Soulje:

Dat was zeker geen goed begin.
    Wij hopen, dat de rest van jullie reis voorspoediger zal verlopen.
    Geniet ervan en we horen wel, of de Big Five zich laten zien.

Groeten van ons beiden,

Marianne en Wim

• 24 November 2014 - 12:57

René :

Soms zit het mee , soms zit het tegen nu de draad weer oppakken en genieten . Groet René

• 24 November 2014 - 14:10

Henny:

Inderdaad, dat is echt balen. Rondhangen op een vliegveld zonder koffer e.d. bij de hand; dan denk je inderdaad aan wat je in die tijd allemaal al had kunnen zien. Maar niet getreurd: jullie hebben nog hele mooie dagen voor de boeg, daar gaan we tenminste van uit...
    Vergeet dit stroeve begin en geniet ervan !
    We zijn benieuwd naar 't volgende bericht !

Groetjes, Huub en Henny

• 24 November 2014 - 14:53

Jacqueline:

Hallo Rob & Wim,

Tip, draag altijd je telefoonoplader bij je :-) .. reizen maakt soms onverwachte wendingen.
    Maar één ding is zeker, ZA is een prachtig land en jullie hebben nog tijd genoeg om te genieten van alle moois wat op jullie pad komt. Ga enorm genieten, ook van de luxe lodge in het prive reservaat, en sluit ZA in je hart. Rij voorzichtig en kijk uit met loslopend wild , op de verharde wegen blijven in de parken hihi
    Het is jullie gegund mannen.

Grtjes uit Brunssum van mij en de andere collies.

• 24 November 2014 - 15:08

Anne En Marianne:

Tsja zo gaat dat zo af en toe. Wij hebben het ook een keer aan de hand gehad. Eerst dus maar eens goed uitrusten, want jullie zullen wel doodop geweest zijn. Geniet van de mooie natuur en van de Big Five uiteraard.
    Groeten,
    Marianne en Anne

• 24 November 2014 - 15:11

Anneke:

Hèhè jammer 1 dag verloren. Hoop dat jullie het vergoed krijgen en dat de rest van de vakantie goed verloopt. Ik wil leeuwen en tijgers zien :-)

• 24 November 2014 - 17:32

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim

We waren al aan het wachten op jullie bericht en zijn blij,
    te lezen, dat jullie, ondanks tegenslag, nu kunnen genieten
    van de mooie natuur en dieren.

Take it easy !!!
    We wensen jullie veel plezier de komende dagen en willen de
    " Big Five " zien.

Veel liefs en groetjes uit Zwitzerland van je zus
    Evelien en Salvatore

• 24 November 2014 - 21:48

Jaap En Els:

Hallo,
    Nou dat is dus geen leuk begin, maar nu zien jullie gelukkig van alles voorbij komen.
    Hier zijn jullie ook voor gekomen toch?
    Rob, Jij als doorgewinterde reisadviseur zal de problemen die jullie bij de start hadden, zeker vakkundig opgelost hebben :-))
    Maar gelukkig kunnen jullie dit nu achter je laten.
    Geniet met volle tuigen van de "Big Five"
    En niet uitstappen hè!!
    Liefs van Jaap en Els.

• 25 November 2014 - 10:24

Karien En Peter:

hallo rob en wim , ondanks alle aanloopproblemen hebben jullie volgens ons toch al veel gezien. als dat alleen het begin pas is staat er nog heel wat te wachten de komende tijd. wij wensen jullie hele fijne dagen en heel veel plezier in za .
    groeten van karien en peter.