Nog eentje dan ! - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu Nog eentje dan ! - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Rob - WaarBenJij.nu

Nog eentje dan !

Door: rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 December 2014 | Zuid-Afrika, Clarens

Toen we de gordijnen vanmorgen opentrokken zagen we dat geweldige uitzicht weer op de bergen, en ook al enkele wandelaars die aan de terugtocht naar beneden bezig waren. Die waren vast en zeker bij zonsopgang begonnen. Wij moesten eerst een ontbijtje hoor, en daarna zijn we maar weer aan een andere hike begonnen; dit keer de Echo Kloof. Een spectaculaire kloof waar van beide zijden de wanden dicht naar elkaar toe groeien met slechts een streep blauwe lucht als scheidslijn. Op de kale rotswanden groeien dan ook nog hele bossen Aronskelken. Sowieso al verbazingwekkend dat er struiken, bomen op die rotswanden kunnen groeien. Voor de rest van de dag gaan we het rustig aan doen, nog een toertje per auto maken want er is ook nog wild te spotten. Vanmorgen werden we ook nog gewaarschuuwd een bepaalde hike niet te volgen, want er was een agressieve apenkolonie gesignaleerd.
We kunnen sowieso geen hikes meer maken want de wandelschoenen van Wim hebben het begeven, hij heeft de naad eruit gelopen.
Morgen dan de rit naar Joahannesburg en wellicht krijgen we dan toch nog de kans om iets van de stad te zien, want dat was ons aan het begin van de vakantie niet gegund.

• 06 December 2014 - 13:37

Berry En Peter:

Nu wij hopen dat jullie nog iets van Joahannesburg kunnen zien anders moeten jullie daarvoor nog eens terug gaan.
    Kan Wim gelijk een paar nieuwe schoenen kopen voor de volgende wandeling.

Groet Peter en Berry

• 06 December 2014 - 15:29

Marianne En Anne:

Was het eten zogoed en zo veel dat Wim's schoenen het niet meer aan konden of was het gewoon de leeftijd ? Toch een mooi excuus om het wat rustiger aan te doen. Hoewel, hoe moet dat dan in Johannesburg ?
    Groeten,
    Marianne en Anne

• 06 December 2014 - 17:44

Tim&Nancy:

Dacht dat jullie een kamer met zeezicht hadden......tegen zo stenen muur moeten aankijken.....:)
    Unieke plek! het antwoord op de vraag over de naam van de burgemeester....."Groutjie" (zuid Afrikaanse echo)

• 06 December 2014 - 17:46

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob en Wim
    We hopen ook dat jullie in Johannesburg nog een paar
    mooie foto's kunnen maken.
    Wim nu weet je wat je voor de Kerst als kadootje kan
    wensen.
    Veel liefs en groetjes van je zus Evelien Salvatore en Jessy

• 06 December 2014 - 19:07

Anneke:

Ezel! Ja ja weet ik nog :-) Misschien kan de kerstman nog een paar goede schoenen kopen, zoniet binnenkort uitverkoop bij Décathlon. Prachtig allemaal. Fijn dat jullie deze mooi plaatjes en plekjes kunnen zien. Dikke kus, An

• 07 December 2014 - 00:48

Annie&John:

Ha Rob&Wim,
    Wat een bijzondere foto's dit keer, mannen. Foto2 moesten we echt een paar keer bekijken om te zien wat we nu eigenlijk zagen. Dat moet een bijzondere tocht geweest zijn! Jammer dat het jullie laatste hike is, want wat heerlijk inspannend en ontspannend is wandelen/hiken eigenlijk toch! Maar natuurlijk ook veel plezier morgen in de grote stad Johannesburg. We zijn benieuwd naar jullie verslag daarover ....
    Hartelijke groeten van Annie&john

• 07 December 2014 - 09:10

Henny:

Goed dat jullie nog even gaan afkikken van al dat natuurschoon en wilde beesten in Johannesburg !
    Anders is de overgang naar het "gewone leven" in ons kikkerlandje zo groot .....
    Genieten !

Liefs Huub en Henny

• 07 December 2014 - 12:19

Evita:

Wat een leuke verhalen en schitterende foto's weer. Geniet ervan!

• 07 December 2014 - 19:53

Simone:

Hoi Rob en Wim,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat een prachtige foto's, wow!
    Wat hebben jullie veel gewandeld zeg, knap hoor.
    Nu dan ff rust mede door de kapotte schoenen :)
    Tot gauw!
    Liefs Simone
    Mijn nieuw emailadres: s.kerckhoffs1@ziggo.nl

• 08 December 2014 - 13:02

Wim Soulje:

Goed, dat jullie je vakantie niet hebben laten verpesten door de berichten van thuis.
    Wij zijn het Sinterklaasweekend wel weg geweest, maar dichter bij huis gebleven, nl in Oosterhout. We hebben daar Sinterklaas gevierd met Sergei, Arianne, Victor en Laura, inclusief bezoek van twee Zwarte Pieten.
    Ook heel leuk.
    Wat een prachtige foto's. We genieten mee met jullie belevenissen en zijn heel nieuwsgierig naar jullie fotoboek.
    Nog veel plezier deze laatste dagen.

Marianne en Wim.

• 08 December 2014 - 14:10

Gerda Houtackers:

Hallo genieters,

Niet eerlijk. Wij hier maar kou lijden, althans de eerste dagen van december. Volgens de berichten
    wordt het ietsjes warmer.
    Weer genoten van jullie prachtig verhaal en de kiekjes. Ik reis met jullie mee. Zoveel bekende plekjes.
    Het was nog altijd onze mooiste reis.
    Ik denk niet dat jullie in de buurt komen van; Gods Window.
    Wim heeft zich geamuseerd , de naad uit zijn schoenen gelopen. Hoe nu verder? Pink op de naad van je broek Wim!!!! en door gaan met ademhalen. Als Rob je op de rug moet nemen dan is het einde van vermaak. Bovendien is het paard van SINTERKLAAS weer terug in Spanje en weer te beschikbaar om te huren. Maar ja dan moet de geldbeurs nog wel goed gevuld zijn!
    Ben benieuwt welke mooie plekjes jullie nog te wachten staan.
    Geniet met volle teugen.
    Lieve groeten. Tante Gerda