Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Rob - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de jungle

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 November 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

De titel slaat niet op ons, maar op onze Nederlandse vriendinnetjes tijdens het kano-avontuur.
We hadden dus geboekt voor een hele dag excursie Whanganuii National Park, eerst met een jetboat scheuren over de rivier in noordelijke richting, ruim een uur, en daarne een wandeling door de busch naar The Bridge to Nowhere, daarna weer dat eind terug lopen en vervolgens in de kano terug naar Pipiriki (Probeer dat plaatsje maar eens op de kaart te vinden)
Onze twee vriendinnetjes, voor een dag, langer hadden we echt niet aangekund, werden echter al voordat wij gingen wandelen, ergens gedropt. Ze kregen summier wat instructies, en moesten verder maar zien hoe ze terug zouden komen naar Pipiriki. Hotpants, nagellak, designer brillen, natuurlijk hun mobieltje, en een camera. De verplichte zwemvesten vonden ze maar stinken, ze hadden net deo opgedaan...
Om een lang verhaal kort te maken, wij hebben een geweldige dag gehad, met toch wel afzien tijdens de kanotocht, want dat hadden we nog nooit eerder gedaan, en we hebben 4 stroomversnellingen overwonnen. Wel natte kont, natte schoenen van de spetters, maar de meisjes zijn omgeslagen hoorden we later bij terugkomst. Hebben in het basiskamp (zie foto van ons grasveldje) nog lekker lang nagekletst en gelachen. Die twee meiden waren al 4 maanden op stap, dus ze hadden we wat te vertellen.
Over ons valt nog te melden dat we via een mooie route nu inmiddels in Napier zijn,bekend vanwege zijn art deco. Deze stad gaan we morgen verkennen.

• 22 November 2013 - 10:20

Henny:

Geweldig ! Ik kan me er helemaal een beeld bij vormen.....
    Jullie conditie moet toch wel met sprongen vooruit gaan met al die sportieve bezigheden.
    Veel plezier in deze art deco stad en tot de volgende keer.
    Ik neem aan dat de foto's nog meten volgen ?

Groetjes, Henny

• 22 November 2013 - 11:34

Anne:

KNeem aan Wim, dat het dus allemaal helemaal goed met je gaat. Als je al die ontberingen kan overwinnen. Nog heel veel plezier samen. Net als Henny wacht ik met spanning op de foto's, die er bij horen.
    Groetjes,
    Marianne en Anne

• 22 November 2013 - 12:01

Simone :

Hoi Rob en Wim.
    Lachen zeg jullie verhaal van 'de meisjes in de jungle'!
    Jullie zijn erg sportief bezig, wow!
    Leuk om iedere keer te lezen wat jullie aan het doen zijn!
    Geniet er lekker van!
    Liefs Simone

• 22 November 2013 - 13:55

Evita:

Weer een heel verhaal! Erg leuk!

• 22 November 2013 - 16:36

Tim:

Tarzans vs Janes in adventureland.....nu in de bioscoop.
    Het klinkt ook een beetje als een cheap tv programma. Ha ha
    Maar top wat jullie zo allemaal ondernemen!

• 22 November 2013 - 18:29

Evelien En Salvatore:

Een heel aventuur, vooral in die kano, ik ging er niet in al kreeg ik een miljoen.
    Pipiriki niet gevonden, wel Turungi.
    Hier heeft het voor het eerst gesneeuwd, niet veel een beetje, net mooi om
    vanuit de warme (Stube) naar te kijken.
    We verheugen ons al op het bericht uit Napier, en de foto's van de jeboat, busch-
    wandeling en de kanotocht !!
    Veel liefs van Evelien, Salvatore en Jessy

• 22 November 2013 - 18:54

Annie&John:

Ha Wim&Rob, Wat een leuk avontuur hebben jullie beleefd. Zal een hele ervaring zijn geweest, nog nooit in een kano gezeten en dan al een aantal stroomversnellingen overwonnen. Stoer hoor!! Leuk gezelschap gehad, wat er aan ontbrak waren de stiletto's van de eerste dag Australie, toch?! Dank voor de mooie kaart uit Australie, Annie heeft hem vanmorgen ontvangen. Geniet ze morgen van de mooie kunst. We zijn heel benieuwd van foto's daarvan. Groetjes van Annie&John

• 22 November 2013 - 21:31

Jaap&Els:

Hallo mannen in de jungle,
    Wat een avontuur! Geweldig dat jullie dat zomaar hebben gedaan die kano tocht!
    En dan die dames! Nou ik hoor jullie opmerkingen al ha,ha, maar ze hebben toch al vier weken overleeft.
    Veel plezier in de art deco stad!
    Liefs van Els&Jaap

• 24 November 2013 - 10:04

Anneke:

Ja van canoën wordt je altijd nat en blaren op je handen Als jullie de volgende keer in Normandie komen, maken we ook wel een tochtje samen Dalen we de Eure af met 3 kleine stroomversnellingen Raad aan tussen mei en september met een zonnestraaltje ;-)

• 24 November 2013 - 18:51

Peter En Berry:

Komen net terug van een weekendje weg in Nederland. Niet zoveel avonturen beleefd als jullie maar volgens Peter is het geen kano waar jullie ingezeten hebben maar een canadees (deze slaan sneller om dan een kano) dus een prima prestatie dat jullie niet omgeslagen zijn.
    Groetjes van Peter en Berry.