Al heel wat hoogtepunten - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rob - WaarBenJij.nu Al heel wat hoogtepunten - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rob - WaarBenJij.nu

Al heel wat hoogtepunten

Door: Rob

08 Oktober 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Al vijf reacties, dus het internet heeft gewerkt...
Inmiddels al bijna weer een dag achter de rug van de studiereis. Dus, Annie & John, Wim mag niet mee deze keer. Die zal nog even moeten wachten tot november, dan gaan we samen naar Tenerife. Daar zal het klimaat/ de luchtvochtigheid ook wat aangenamer zijn want in Azie blijf je vocht verliezen, dus al heel wat flesjes water gedronken. Ook zitten we tijdens de excursies in een busje met airco, en omdat we slechts met zijn achten zijn, hebben we de ruimte.
De vlucht van Bangkok naar Siem Reap , met propellervliegtuigje, had toch nog een uur vertraging, maar uiteindelijk kwamen we aan op de spiksplinternieuwe luchthaven van Siem Reap. Ze verwachten dus veel toeristen, want na een lange periode van oorlogen etc. is het nu een bestemming geworden voor buitenlandse toeristen. Moe en uitgeput kwamen we in ons hotel aan, en moesten meteen aan tafel waar men een maaltijd voor ons had klaargemaakt met specialiteiten van hier. Zou het zijn geweest dat we te moe waren, of dat we de gerechten er niet smakelijk genoeg uit vonden zien, want er werd niet veel van gegeten. Heb met een vork toch nog wat naar binnen gewerkt, de meesten kunnen met stokjes eten. Maar het toetje ging er helemaal niet in bij mij, een grijze brij met grote stukken ondefinieerbaar, tja wat eigenlijk ?
Blij dat ik in bed lag, toch weer zo'n 24 uur onderweg.
Vanmorgen na een redelijk westers ontbijtje in het busje gestapt voor een dag tempels bezoeken in Angkor Wat. En dat zijn er een hele hoop...
Maar heel indrukwekkend, zoals bijvoorbeeld de Ta Prom diegrotendeels overwoekerd is door bomen, en heel wat mooie plaatjes oplevert. De film van Iniana Jones schijnen ze hier ook gedeeltelijk te hebben opgenomen.
Het werd pas in 1850 geheel overwoekerd ontdekt, nadat het in de dertiende eeuw verlaten werd en in verval raakte.
De tweede tempel was de Bayon tempel, met zijn uitbundige beeldhouwwerk een van de meest indrukwekkende van Angkor Wat. Op de torens zijn bijvoorbeeld 200 gigantische gezichten in steen gehouwen van een Boedistische god. En dan moesten we, na de lunch, nog naar de meest bekende tempel, de Angkor Wat, h'et symbool van Cambodja. Ik zag dat het ook op een van de bankbiljetten staat. De gids had ervoor gezorgd dat we de route in tegengestelde volgden hetgeen veel rustiger was qua drukte, want de Aziatische toeristen waren ruim vertegenwoordigd. Met mondkapjes, en handschoentjes...
Ik zal proberen om er gelijk wat foto's van te uploaden. Nu zit ik even op bed in het tweede hotel dat we aandoen. Vanavond roept de plicht weer en gaan we dineren in een lokaal restaurant en genieten van een traditionele Apsara dans show.... als ik maar niet in slaap sukkel bij die muziek. Want als die net zo traditioneel is als de muziek die ze hier in het hotel bij de receptie ten gehore brengen dan ben ik zo vertrokken. Wie weet valt het reuze mee, het eten en de muziek. Daarna krijgen we nog gegenheid om de avondmarkt te bezoeken, maar of ik daar nog puf voor heb ?
Heb me voorgenomen om geen souveniers mee te nemen.

• 08 Oktober 2015 - 13:31

Bleeker:

Hallo Rob,
    Weer een verslag van je!
    Wat schrijf je toch leuk!
    Het is net of wij er ook mogen staan, voor zo'n enorme tempel!
    Zien het zo voor ons...en we gaan de film van Indiane Jones ook weer eens bekijken ;-))
    We zijn benieuwd of je wakker bent gebleven....
    Liefs Els &Jaap

• 08 Oktober 2015 - 13:32

Ingrid:

Gaaf Rob!!! Helemaal jaloers! Ben benieuwd naar de rest van de reis. Ankor Wat is toch wel het hoogtepunt van deze reis! veel plezier nog.

• 08 Oktober 2015 - 14:15

Peter En Berry:

Hoi Rob.

Weer een prachtig verslag zoals we van je gewend zijn. Genieten er van hier op onze rustige camping.
    Hopen dat je lekker gegeten hebt en toch nog een lekker toetje krijgt

Peter en Berry.

• 09 Oktober 2015 - 01:43

Annie&John:

Ha Rob,

Sorry, maar we dachten echt dat je Wim mee had genomen op zakenreis ........ Wat geweldig mooie dingen, vooral de "tempel met de vele gezichten" >> hoe langer je kijkt, destemeer gezichten zie je. En die geweldig grote bomen er tussen/doorheen hebben wel iets, geven de oudheid "grandeur". Wat je allemaal NIET mag op een toilet, nooit geweten dat dat überhaupt kon :) .....

Geniet ze!

Groetjes van Annie&John

• 09 Oktober 2015 - 10:07

Henny En Hub:

Hallo Rob,

Fijn dat je dit reisverslag ook nu weer probeert te vullen zodat we een beetje met je mee kunnen reizen !
    Voor ons is dit allemaal onbekend terrein, maar je weet nooit waar het toe kan leiden...
    Zeer indrukwekkend, die tempels en de overwoekerende natuur !

We hopen dat het eten de komende dagen meevalt en dat je veel mooie indrukken opdoet !

Groetjes, Henny en Huub

• 10 Oktober 2015 - 11:40

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob
    Wat een toeval, dat ik deze week, precies deze reis naar Cambodja
    gezien heb op de T.V. bij de zending " Traumschiff ", het is fantastisch.
    Hoe was de muziek ? en heb je nog de avondmarkt bezocht ?