we zijn in Thailand - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Rob - WaarBenJij.nu we zijn in Thailand - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Rob - WaarBenJij.nu

we zijn in Thailand

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Oktober 2015 | Thailand, Pattaya

We zijn inmiddels in Thailand, na een meer dan 5 uur durende reis vanuit Pnohm Penh. Om de stad uit te komen was nog een hele toer want hoewel we dachten dat we voor het spitsuur waren, bleek het verkeer toch vast te zitten, maar konden we onze ogen weer uitkijken op de duizende brommertjes die wel sneller aan het verkeer deelnemen, ook al zitten daar complete families op zoals reeds eerder gemeld. Gelukkig hoefden we geen vliegtuig te halen. Toen we eindelijk de stad uit waren volgde een lange rit door een niet al te spectaculair landschap, om niet te zeggen "saai". Wel groen, maar vlak, en ook praktisch geen bebouwing meer, dus we zaten een beetje te dommelen. Bij de grens met Thailand aangekomen viel het gelukkig mee wat betreft de drukte want het was zondag. Ik kan me voorstellen dat het daar wel lang kan duren als iedereen eerst langs een loketje moet om het land te verlaten, en daarna weer in de rij om Thailand binnen te komen. Ik herinner me de toestanden nog bij de grens van Swaziland afgelopen november. We moesten zelfs vingerafdrukken laten maken van al onze vingers. Vervolgens de grens overlopen met onze koffers en stapten toen over in een Thaise touringcar die een stuk groter, ruimer dus comfortabeler was. Ook was het meteen te merken aan het wegdek. De eerste plaats na de grens, Trat, werd ons overnachtingsadres. Een hotel meteen aan het strand, en we hebben van een mooie zonsondergang kunnen genieten vanaf een ligbed bij het zwembad. Ja, dat is ook werken !
Vanmorgen weer vroeg vertrokken, een stuk in noordelijke richting, en we zijn nu in de buurt van Pattaya. Een berucht vakantieoord vanwege het sex-toerisme, maar daar hebbeb we vanmidag nog niets van gezien. Vanavond gaan we in Pattaya eten, en daarna een kijkje nemen.... De route hier naar toe was overings heel erg saai, en druk. Denk niet dat ik deze bestemming zelf zou hebben uitgekozen voor een vakantie, want 5 uur rijden en niets bijzonders zien ben ik niet gewend, zo verwend als ik ben. Als je 5 uur door Nieuw Zeeland reist dan heb je min of meer al 3 landschappen gezien, dat blijft toch het mooiste land tot nu toe. Er begint zelfs al weer iets te kriebelen, want over een jaar ga ik uiteraard weer met Wim op vakantie. Op stap met een groep collega's is toch heel iets anders, maar daar ga ik hier niet over uitwijden. De rest van het programma is; morgen naar Bangkok, daar blijven we twee nachten, en daarna weer in het vliegtuig voor de reis naar huis. Wim, ik kom eraan, haal maar alvast zoervleisch en frites in huis. We gaan in ieder geval niet naar de Chinees of wokken.
Mocht er in Bangkok nog iets spectaculairs gebeuren dan lezen jullie het wel, want ik zou natuurlijk tijdens de fietstoer van een vlonder kunnen afkukelen... Verder staan er wat tempels op het programma, wellicht dat ik er nog wat foto's van doorstuur.
Dit keer dus geen lang verslag, 10 dagen is iets anders dan 6 weken !

• 12 Oktober 2015 - 14:23

Wim:

Weet niet of mijn reactie doorgekomen is.
    Toen ik bericht wilde verzenden, was de verbinding verbroken,, vandaar nog een keer.
    Is het eten zo slecht, dat je in het Verre Oosten aan zuurvlees denkt?
    Ik denk aan iets anders, maar dat merk je wel als je weer thuis bent.
    Hoop dat je in B. voor jou nieuwe tempels en attracties gaat bezoeken en dat je ervan geniet.
    Groetjes,
    Wim

• 12 Oktober 2015 - 16:48

Henny:

Hallo Rob,

We zitten niet specifiek te wachten op ellenlange verslagen, maar jouw meningen zo recht uit het hart zeggen ons genoeg !
    Fijn dat het wegdek beter is, zo neem ik aan. Jammer dat zo'n reis van 5 uur dan geen wauw-momentjes kent qua natuur en/of cultuur oplevert....
    Mogelijk nog iets vernieuwends, dan zien we het wel op een foto !
    Na bovenstaande reactie van Wim, denk ik dat hij aan een lekker stuk Limburgse Vlaai denkt !
    Nog veel sterkte, daar aan het strand ! (En natuurlijk ook in de binnenlanden !)

Groetjes, Henny

• 12 Oktober 2015 - 23:07

Annie&John:

Ha Rob,

Jammer van dat saaie landschap, hopelijk krijg je nog interessantere zaken te zien de komende dagen. Ja, een "zakenreis" is toch heel iets anders dan dat wat je zelf uitkiest ...... Begrijpelijk dat je niet wil wokken wanneer je thuiskomt, Wim zal je best wel verwennen. Maar eerst nog Bangkok, dat lijkt ons toch een interessant stad.

Groetjes weer van Annie&john

• 13 Oktober 2015 - 10:23

Ingrid:

Hoi Rob,

Wel jammer dat jullie in het Zuiden niet Koh Chang en Koh Kood hebben gezien. Hier wel een prachtig bergachtig landschap. En inderdaad, de weg van Trat naar Pattaya is reuze saai. Pattaya zelf zal ook wel niet jouw favoriete bestemming zijn! Maak er maar het beste van, hier is de winter ingetreden!

Groetjes Ingrid

• 13 Oktober 2015 - 11:08

Evelien En Salvatore:

Hallo Rob

Na een minder interessante trip wensen je van harte een fijne tijd
    in Bangkok.

Groetjes uit Adliswil van je zus Evelien en Salvatore